خانهاخبار
​با قابلیت Live Photos بیشتر آشنا شویم

​با قابلیت Live Photos بیشتر آشنا شویم

آیفون 6اس و 6اس پلاس با دوربین‌های جدید عرضه می‌شوند. در کنار دوربین جدید، قابلیت‌های جدید نیز اضافه شده‌اند. لایو فوتوز یکی از این قابلیت‌هاست که در محصولات جدید به چشم می‌خورد.
۱۳۹۴/۷/۳

لایو فوتوز این امکان را فراهم می‌کند که در کنار عکس کمی فیلم نیز گرفته شود. جان‌بخشی به تصاویر نتیجه این ویژگی است. لایو فوتوز 1.5 ثانیه قبل و 1.5 ثانیه بعد از عکس گرفتن را ثبت می‌کند. برای دیدن تصاویر متحرک باید از تاچ‌ سه‌بعدی استفاده کرد.
با بررسی‌هایی که برای آیفون 6اس منتشر شده است، جزئیات و اطلاعات بیشتری از لایو فوتوز مشخص شده. این ویژگی مشکلاتی دارد که به نظر می‌رسد اپل در حال رفع آنهاست. نگاه موشکافانه کارشناسان به این ویژگی سبب شده از آنچه در جریان است ایده‌ای کلی هم نصیب ما شود تا بتوانیم تشخیص دهیم این ویژگی واقعا کاربردی است یا فقط حقه تبلیغاتی است!

 

image

 

اپل می‌گوید لایو فوتوز ویدئو نیست، بلکه ترکیبی است از عکس‌های 12 مگاپیکسلی JPG و فایل MOV. فایل MOV شامل 45 فریم است؛ یعنی در هر ثانیه 15 فریم ثبت می‌شود. ترکیب جی‌پی‌جی با فایل MOV سبب می‌شود لایو فوتوز دوبرابر عکس معمولی فضا اشغال کند.
گفتیم که لایو فوتوز مشکلاتی دارد و اپل درصدد رفع آنهاست. یکی از این مشکلات حرکت دادن دوربین پس از عکس گرفتن است که خروجی لایو فوتوز را خراب می‌کند. البته اپل این مشکل را با به‌روزرسانی حل می‌کند. همچنین در لایو فوتوز امکان حذف صدا وجود ندارد و ویرایش لایو فوتوز تنها به قاب‌ها محدود می‌شود.
به‌دلیل نحوه کارکرد لایو فوتوز و ترکیب فایل‌های جی‌پی‌جی و MOV، محصول خروجی تنها در آی‌دیوایس‌هایی قابل مشاهده است که آی‌اواس 9، واچ‌‌اواس 2 و اواس تن ال کاپیتان (OS X El Capitan) دارند. ارسال خروجی به دستگاه‌هایی که این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کنند فرق می‌کند: قطعه‌های MOV جدا می‌شوند و خروجی فقط فایل جی‌پی‌جی را شامل می‌شود.

 

image

 

البته هنگامی که لایو فوتوز را به مک با سیستم عامل Yosemite می‌بریم، فایل‌های MOV و جی‌پی‌جی از هم جدا می‌شوند و به صورت فایل‌های جداگانه در دسترس قرار می‌گیرند. گرفتن لایو فوتوز با دوربین اصلی یک فایل جی‌پی‌جی 2.5 مگابایتی و یک فایل MOV با اندازه 1.7 مگابایت تحویل می‌دهد. حجم فایل جی‌پی‌جی دوربین دوم کمتر و حدود 1 مگابایت است، اما حجم فایل MOV آن تغییری نمی‌کند. این ویژگی را باید قاتل آیفون‌های 16 گیگ بدانیم. هنوز کاملا روشن نیست که لایو فوتوز چه اشکالات دیگری دارد یا اصلا این ویژگی می‌تواند جای خود را در عکاسی موبایل باز کند یا خیر. اپل این ویژگی را در آیفون‌های جدید گنجانده است، اما آیا  واقعا به آن نیاز بوده یا صرفا برای نمایش نحوه کارکرد تاچ سه‌بعدی ایجاد شده است؟ بهتر است فعلا همین‌‌جا بحث را به اتمام برسانیم و ادامه آن را به زمانی موکول کنیم که آیفون‌های جدید وارد ایران می‌شوند.

منبع: Cult of Mac

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مجتبی علیزاده

۱۳۹۴/۷/۵
من لومیا 640 ایکس ال دارم و این امکان تو دوربین گوشیم هست. فکر نکنم نوآوری خلاقانه ای باشه برای اپل
خیلی عقبه نسبت به مایکروسافت

پارسا

۱۳۹۴/۷/۴
آمار های فروش پاسخ خوبی خواهد بود :)
موفق باشی

محمد

۱۳۹۴/۷/۴
این قابلیت رو گوشی ASUS ZENFONE2 هم داره که مال اوایل 2015 هست

ReZaM2

۱۳۹۴/۷/۴
هه . منم رو لومیا 930 دارم این قابلیت رو ...
ولی چون الان اپل زده همه میگن مال اپل هستش :D
""بهتر است فعلا همین‌‌جا بحث را به اتمام برسانیم و ادامه آن را به زمانی موکول کنیم که آیفون‌های جدید وارد ایران می‌شوند ""
نیازی نیست میخواید من لومیای خودم رو بدم برای بررسی ؟؟؟ هوم ؟

میثم

۱۳۹۴/۷/۳
لایو فوتو که توی گوشیهای ویندوز وجود داشته چیز جدیدی نیست اینهمه تبلیغ میکنید مثلا" گوشی من لومیا 1520 هست که تولید 2013 هست و همین حالت را داره حدود 2 تا 3 ثانیه از عکس را اگه بخوای هنگام گرفتن برات ظبط میکنه.