خانهاخبار
6 ویژگی جدید iOS 9 که سال‌هاست در اندروید وجود دارد

6 ویژگی جدید iOS 9 که سال‌هاست در اندروید وجود دارد

اپل نسخه نهایی iOS 9 را با سروصدای زیاد منتشر کرد؛ سیستم عاملی که چندین و چند ویژگی جدید و مهم به خود دیده است. اما بعضی از این ویژگی‌های ظاهرا جدید از نظر کاربران اندرویدی قدیمی‌اند، چون سال‌هاست دارند از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند.
۱۳۹۴/۷/۶

حدود 1 هفته پیش اپل نسخه نهایی iOS 9 را در اختیار کاربران قرار داد؛ سیستم عاملی که سریع‌ترین میزان رشد را در میان نسخه‌های این سیستم عامل از ابتدا تاکنون به دست آورده است. اگرچه این نسخه سیستم عامل iOS با خود ویژگی‌های کوچک و بزرگی به همراه دارد که از دید اپل نوآورانه تلقی می‌شوند، قطعا برای بسیاری از کاربران که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند تکراری و قدیمی به نظر می‌آیند. در ادامه 6 ویژگی جدید iOS 9 را به شما معرفی می‌کنیم که سیستم عامل اندروید سال‌هاست آنها را (حتی به شکلی پیشرفته‌تر) در اختیار دارد.

1- سیری هوشمندتر

image

 

گفته شده که سیری در iOS 9 هوشمندتر از همیشه شده است. دستیار شخصی اپل فرارسیدن زمان ملاقات‌ها و برنامه تقویم شما را گوشزد می‌کند، وضعیت ترافیک و مدت زمان تقریبی رسیدن از خانه به محل کار را اطلاع می‌دهد و چیزهایی از این قبیل. باید بگویم کاربران اندروید از سال 2013 این امکانات را با Google Now داشته‌اند. حتی می‌شود گفت این ویژگی برای کاربران iOS نیز جدید نیست! چون، علاوه بر اندرویدی‌ها، آیفون‌دارها هم چند سال است امکان استفاده از Google Now و قابلیت‌های آن را روی گوشی خود دارند.

2- حمل‌ونقل عمومی روی نقشه

image

 


گوگل از نسخه 5.7 اپلیکیشن Maps، که در سال 2011 منتشر شد، به کاربران این امکان را داده که از ساعت حرکت وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو مطلع شوند. البته این مورد نیز، همچون مورد قبل، تنها مختص اندروید نبوده، بلکه کاربران اپل نیز از مدت‌ها پیش می‌توانستند با نصب اپلیکیشن Google Maps روی دستگاهشان از این ویژگی استفاده کنند.

3- صرفه‌جویی در مصرف باتری

image

 


اگرچه حالت‌ صرفه‌جویی در مصرف باتری از نسخه 5 به صورت پیش‌فرض وارد اندروید شد، این ویژگی حتی پیش از نسخه 5 نیز در گوشی‌های مختلف اندرویدی وجود داشت. با فعال کردن این حالت عملکرد بخش‌های مختلف گوشی کاهش می‌یابد و سبب می‌شود شارژ کمتری مصرف شود؛ قابلیتی که اپل به‌تازگی آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

4- تقسیم صفحه نمایش

image

 


اپل در معرفی ویژگی‌های جدید iOS 9 با آب‌وتاب بسیار در مورد حالت تقسیم صفحه (split-screen) صحبت کرد؛ اما حداقل کاربران گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی به یاد دارند که از گلکسی نوت 2 و G3 به بعد، این ویژگی به‌صورتی پیشرفته در اختیارشان قرار داشت.
ویژگی تقسیم صفحه نمایش تنها برای آیپد ایر 2، آیپد مینی 4 و آیپد پرو فعال شده، اما کاربران قادرند از آن فقط در بعضی اپلیکیشن‌ها استفاده کنند، در صورتی که در گوشی‌های اندرویدی، مثل همیشه، محدودیتی وجود ندارد.

5- نسخه 2 اپلیکیشن Note

image

 

اپلیکیشن Note اپل حالا به نسخه 2 رسیده است. به این نسخه ویژگی ساخت چک لیست و نقاشی کردن افزوده شده؛ ویژگی‌ای که سال‌هاست در اندروید و خصوصا در سری گوشی‌های نوت سامسونگ وجود دارد.

6- کوچک و بزرگ شدن کیبورد

image

 


تا پیش از این حروف روی کیبورد iOS تنها به‌صورت بزرگ (Upper Case) نمایش داده می‌شد، اما از حالا به بعد کاربران قادرند با زدن دکمه شیفت، حروف کیبورد را هم در حالت کوچک و هم بزرگ ببینند؛ ویژگی واقعا «جدیدی» که از بدو تولد اندروید در آن وجود داشته است!

 

در پایان بهتر است به ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون Live Photos ،Retina Flash و سیری همیشه هشیار اشاره کرد که ممکن است برای خیلی‌ها دلیل خرید آیفون 6اس و 6اس پلاس باشد؛ قابلیت‌هایی که  اندرویدی‌ها به نام Zoe Capture ،Selfie Flash و OK Google می‌شناسند.

 

منبع: Androidpit

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

javad

۱۳۹۴/۸/۷
آفرین آقای armin حالشو گرفتی

Armin

۱۳۹۴/۷/۷
آقای امیر تبارکی
1- اون عکس بسیار شرم آوره و نشون دهنده ی شخصیت شما و خانواده شماست
2- یعنی واقعا پزشکان و مدیران ارشد از تکنولوژی سر در نمیارند ؟ پس چطور به مرحله ای به این بالایی رسیده اند ؟
3-لطفا اینقد تند قضاوت نکنید .
کامنت های شما رو در پست های متفاوت اپل دیدم و حالا متوجه شدم شما واقعا دارید شعور کسانی رو که اپل میخرند زیر سوال میبرید
4- شما خودتون از من بهتر میدونید که اپل و سامسونگ با هم مشکل دارن ، پس خیلی عجیب نیست این چیزا ! کاشکی اینقدر که میای درباره اپل حرف هایی که تعصب شدید شما رو روی سامسونگ نشون میزنید ، برید و درباره ی تقلید های سامسونگ از اپل اطلاعات جمع کنید . مطمئن باش که اون موقع مثل الان اینقد متعصبانه رفتار نمیکنی ، حتی نظر هم نمیدی
5- در آخر هم عاجزانه خواهش میکنم عکستونو عوض کنید ، فکر نمیکنم اون عکس به کاراکتر شما بخوره ! :)

yh

۱۳۹۴/۷/۷
غیر از اینا یی که گفتین چندین برابر این مقدار هم در ای او اس هشت بهش اضافه شد که قبلا در اندروید بوده ......ای او اس بارها گفتم الان هم میگم انگار همون اندروید خلاصه شدس....در مورد دو قسمت دن صفحه هم بله در اندروید و در رابط کاربری سامسونگ و ال جی قبلتر از ای او اس وجود داشته ..... ولی اپل اصل این قضیه رو از مایکروسافت و ویندوز هشت که از سال 2011داره تو سرفیس استفاده میکنه یاد گرفته که دقیقا دو سال قبل نوت سه و جی دو هست که اولینبار در اونها دیده شد....

Mehran

۱۳۹۴/۷/۷
ههههه خنده مي گيره واقعا
خب از همه نظر همه جا ثابت شده ايفون بهترينه
حالا شما برا ما شديد مهندس
قبول دارم اندرويد كارايي بيشتر داره انكار نمي كنم
ولي ايفون هم مي تونه همه اون هارو بزاره رو گوشيش ولي اونا مي فهمن شبيه مدير امل گوگل احمق نيس
به خاطر همون كارايي هاست ك گوشيتون بعد از ٣ ماه از كار مي افته
همون كه گوشيتون اندرويد بسته ديگه چيزي لازم نيس به شما ها گفت
بعد اين كه ميگيد فقط كلاس داره ايفون
ادم وقتي مياد اين همه پول گوشي ميده معلومه بايد گوشيش با كلاس هم باش
ن مثل سام اسباب بازي كه
اون همه پول بدي ن كلاس داره ن چيز خوب ديگه اي

قلی

۱۳۹۴/۷/۷
خوش به حال اپل که این همه طرفدار متعصب خشک داره که برای هر چیزی دنبال دلیل و توجیهن.بعد میان بخاطر زوم با دو انگشت میگن بقیه تقلید میکنن!!!!!!!!!!