خانهاخبار
با اپلیکیشن نت در آی او اس 9 حرفه‌ای‌تر از همیشه نت‌برداری کنید

با اپلیکیشن نت در آی او اس 9 حرفه‌ای‌تر از همیشه نت‌برداری کنید

هرچه مشغله بیشتر شود، بی‌برنامگی بیشتر می‌شود. ایده‌ها در مکان‌های مختلفی به ذهن می‌آیند و نیاز است آنها را سریع ثبت کرد. لیست خرید، لیست فیلم‌های موردعلاقه و موزیک‌های موردعلاقه را نیز اضافه کنید. چگونه همه این نیازها را سازماندهی کنیم؟ نت آی‌او‌اس 9 در این امر شما را کمک می‌کند.
۱۳۹۴/۶/۳۰

زندگی در دنیای امروز ابعاد بیشتری پیدا کرده است. کاربران در حال حاضر در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند: دنیای واقعی و مجازی.
هر دنیا ویژگی‌های خاص خود را دارد، اما یک موضوع در هر دو آنها مشترک است: سازماندهی. هرچه زندگی نامنظم‌تر باشد، امکان بروز مشکلات بیشتر می‌شود و این موضوع فقط به زندگی واقعی محدود نیست، بلکه زندگی مجازی نیز تحت تاثیر بی‌نظمی قرار می‌گیرد. چگونه؟ لینک‌های وبی وجود دارند که باید ذخیره شوند، دوست دارید عکس‌هایی را با دوستانتان به اشتراک گذارید و نت‌هایی هستند که ممکن است در طول روز به آنها نیاز پیدا کنید. سازماندهی این قبیل اطلاعات سرسام‌آور است. هریک در اپلیکیشن یا وب‌سایت خاصی است و کنار هم قرار دادن این قطعات، مثل کنار هم قرار دادن قطعه‌های پازل، وقت‌گیر است.

 

image

 

اپلیکیشن‌ نوت‌ها (Notes) در آی‌اواس 9 این مشکل را حل کرده است و عکس‌ها، نت‌ها و لیست خرید را یک‌جا ذخیره می‌کند؛ جایی که به آن بسیار علاقه داریم: در آیفونمان!
نت آی‌اواس 9 این امکان را می‌دهد تا یک نت را در آیفون بنویسید و آن را در آیپد تکمیل کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با تمام جنبه‌های اپلیکیشن نت جدید آشنا شوید تا دیگر هیچ‌گاه بی‌برنامه نباشید!

اپلیکیشن نت اجازه نوشتن را به کاربر می‌دهد، درست مانند قدیم. این نوشته‌ها در دستگاه‌هایی قابل دسترس‌اند که به آی‌کلاد متصل‌اند. 
اما آنچه آی‌اواس 9 به این اپلیکیشن اضافه کرده بسیار بیشتر است؛ تغییراتی که سبب می‌شود این نت برای اپلیکیشن‌هایی نظیر اورنوت رقیبی سرسخت شود.
ویژگی‌های جدید مانند اسکچ، ضمایم و چک لیست‌ها سرانجام از نت یک برنامه همه‌کاره برای نگهداری اطلاعات ساخته‌اند.

 

طراحی

به وسیله جدیدی نیاز دارید؟ ابعاد آن را در نت بکشید و همراه خود داشته باشید. فرزند خردسالتان ناراحت است و دوست دارد نقاشی بکشد؟ نت این امکان را به او می‌دهد تا نقاشی بکشد. وقتی اپلیکیشن را در آیفون یا آیپدتان باز می‌کنید تا نت جدیدی بنویسید، یک علامت به‌علاوه در سمت راست پایین نت می‌بینید. با انتخاب آن، صفحه جدیدی پیش رویتان قرار می‌گیرد با گزینه‌هایی برای نقاشی کشیدن. با استفاده از انگشت یا استایلوس می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. مارکر، هایلایتر در اندازه‌های مختلف و خودکار از گزینه‌های موجود در این بخش‌اند. علاوه بر این ابزار، یک خط‌کش نیز وجود دارد که با استفاده از قابلیت چندلمسی آی‌اواس می‌توان برای کشیدن خط‌های دقیق از آن استفاده کرد و در صورت بروز اشتباه می‌توان از پاک‌کن بهره برد. در حال حاضر 24 رنگ مختلف وجود دارد، البته می‌توانید از سایه نیز استفاده کنید.

 

image

 

چک‌لیست

استفاده از یادآور‌ها برای ذخیره لیست خرید امری طبیعی است، اما استفاده از یک اپلیکیشن برای همه کارها مناسب‌تر است. با استفاده از این ویژگی می‌توان لیستی درست کرد و پس از انجام دادن کارها، آنها را تیک زد. خرید خودکار جدید؟ چک. خرید لباس جدید؟ چک. دیدن سریال موردعلاقه؟ چک. چک، چک و چک!

 

image

 

برای استفاده از این ویژگی کافی است وارد یک نت جدید شوید (یا نتی که قبلا استفاده کرده‌اید) و دکمه به‌علاوه را در سمت راست پایین انتخاب کنید. پس از آن، چک‌مارک کوچک را بیابید و انتخاب کنید، اولین آیتم یا متن را بنویسید تا لیست ساخته شود. اگر می‌خواهید آیتمی را از لیست حذف کنید، کافی است نشانگر را در قسمتی انتخاب کنید و دکمه چک‌مارک را مجددا بزنید.

 

ضمایم

نسخه جدید نت تقریبا همه‌چیز را ذخیره می‌کند، از جمله عکس‌ها و وب‌سایت‌ها. درحقیقت هرچیزی را که دکمه اشتراک‌گذاری داشته باشد می‌توان در نت ذخیره کرد، با تشکر از قابلیت‌های اشتراک‌گذاری جدید و بهبودیافته آی‌اواس 9!
عکس‌ها را با استفاده از دکمه به‌علاوه معروف می‌توان به نوشته‌ها اضافه کرد. کافی است پس از انتخاب دکمه معروف، گزینه دوربین را انتخاب کنید تا بتوانید در لحظه عکس بگیرید یا عکس‌ها را از گالری منتقل کنید. البته راه دیگری هم برای اضافه کردن عکس‌ها به نت وجود دارد؛ به این ترتیب که عکس موردنظر در آلبوم را انتخاب می‌کنید و از طریق گزینه اشتراک‌گذاری آن‌ را به اپلیکیشن نت اضافه می‌کنید.

 

image

 

اگر در وب‌سایتی در حال مطالعه مطلبی هستید، اما وقت کافی برای تمام کردنش ندارید، می‌توانید با استفاده از گزینه اشترک‌گذاری در سافاری این مطلب را به نت منتقل کنید تا بعدا بتوانید مطالعه‌اش را ادامه دهید.

 

image

 

خلاصه بگوییم: اگر می‌خواهید همه‌چیز را یک‌جا در اختیار داشته باشید و به‌سادگی بتوانید آنها را سازماندهی کنید، ما به شما نت آی‌اواس 9 را پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: Cult of Mac

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

soheil

۱۳۹۴/۶/۳۰
من ایپدم قسمت نقاشی کشیدن نداره