خانهاخبار
اسم نکسوس‌های جدید مشخص شد: 5X برای ال‌جی و 6P برای هوآوی

اسم نکسوس‌های جدید مشخص شد: 5X برای ال‌جی و 6P برای هوآوی

زمان چندانی تا معرفی نکسوس‌های جدید باقی‌ نمانده است. گوگل به‌زودی از این محصولات رونمایی و به صورت رسمی اسامی آنان را اعلام می‌کند؛ موبایل‌هایی که احتمالا با نام‌های Nexus 5X و 6P به بازار عرضه می‌شوند.
۱۳۹۴/۶/۲۸

در چند هفته گذشته گمانه‌زنی‌ها و شایعات متعددی درباره نسل جدید تلفن‌های هوشمند نکسوس به بیرون درز پیدا کرده است. درباره نام‌گذاری مدل‌های جدید هم اخبار متعددی در رسانه‌ها پخش شد و به نظر می‌آمد هنوز اسم مشخصی برای این موبایل‌ها در نظر گرفته نشده است. اکنون منابع مختلف درباره نام این محصولات جدید به توافق نسبی رسیده‌اند. نکسوس تولید ال‌جی 5X نام‌گذاری شده و هوآوی هم 6P را تولید می‌کند.

نام 5X چند هفته‌ای به‌عنوان اسم احتمالی محصول ال‌جی ذکر می‌شد و شاید به همین دلیل چندان باعث جلب توجه نشد. ولی انتخاب عنوان 6P طرفداران سری نکسوس را کمی شگفت‌زده کرد، هرچند به نظر می‌رسد دلایل خوبی پشت این تصمیم وجود دارد. گوگل نخست همان راه‌حل ساده را بررسی کرد و می‌خواست نام هر دو مدل را به‌ترتیب 5X و 6X بگذارد؛ اما با توجه به رونمایی از آیفون‌های جدید و احتمال تداخل اسامی، به نظر می‌رسد دلایل بازاریابی و بازرگانی همه را راضی کرده که از این شیوه نام‌گذاری فاصله بگیرند.

 

image

 

همچنین شرکت هوآوی در چند سال اخیر اغلب پرچم‌دارانش را با استفاده از حرف P به بازار معرفی کرده و به همین دلیل استفاده از چنین حرفی در محصولات این شرکت دور از منطق نیست. هوآوی برای ساخت نکسوس 6 جدید جایگزین موتورولا شده و به نظر می‌رسد دستگاهی بسیار قدرتمندتر و مطابق با انتظار هواداران این سری تولید کرده است.

فعلا چاره‌ای جز صبر و انتظار تا رویداد گوگل در هفتم مهرماه نداریم تا بتوانیم از نزدیک و رسما شاهد نام‌ و مشخصات فنی دقیق و کامل این دستگاه‌ها باشیم؛ محصولاتی که بسیاری از هواداران اکوسیستم اندروید به آنها امیدوارند تا پاسخ خوبی برای اپل و آیفون‌های جدیدش در چنته داشته باشند.

منبع: theverge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)