خانهاخبار
20 ویژگی iOS 9 که ممکن است از آنها بی‌اطلاع باشید

20 ویژگی iOS 9 که ممکن است از آنها بی‌اطلاع باشید

نسخه جدید سیستم عامل iOS، علاوه بر ویژگی‌ها و تغییرات بزرگی که با خود به همراه آورده است، چندین ویژگی کوچک دیگر هم دارد که شاید خیلی از کاربران از آنها اطلاع نداشته باشند. در این مطلب 20 ویژگی کوچک ولی مهم iOS 9 را به شما معرفی می‌کنیم که با دانستن آنها می‌توانید از دستگاه خود بهتر استفاده کنید.
۱۳۹۴/۶/۲۹

شرکت اپل اواخر هفته پیش نسخه نهایی iOS 9 را منتشر کرد؛ سیستم عاملی که ویژگی‌هایی همچون سیری باهوش‌تر، سرعت‌ بیشتر و عملکرد بهتر را با خود به همراه دارد. اما معمولا در هر نسخه جدید سیستم عامل گزینه‌ها و قابلیت‌های کوچکی وجود دارد که از نظرها پنهان می‌ماند و کاربر ممکن است چند ماه بعد به وجودشان پی ببرد. در این مطلب شما را با 20 ویژگی بسیار خوب iOS 9 آشنا می‌کنیم که به آنها کمتر پرداخته شده است. به یاد داشته باشید که نسخه جدید این سیستم عامل روی گوشی‌های آیفون 4اس به بعد، آیپد 2 به بعد، آیپاد‌های مینی و آیپاد‌های نسل پنج به بعد قابل نصب است.

 

1- با دو بار فشار دادن دکمه هوم در صفحه Lock Screen می‌توانید مستقیما به Apple Pay بروید. اما اگر این کار را در صفحه خانه یا سایر اپلیکیشن‌ها انجام دهید، مثل گذشته فهرست برنامه‌های اخیر نمایان می‌شود.

 

image


2- اکنون می‌توانید از طریق نوار جستجو، به دنبال گزینه‌ها و منوهای موجود در بخش تنظیمات iOS بگردید تا گزینه موردنظر خود را راحت‌تر پیدا کنید.

 

image


3- با استفاده از دکمه Mute قادرید صدای Siri را قطع کنید. برای فعال کردن این ویژگی به Settings و سپس General بروید و وارد منوی Siri شوید. در این بخش Voice Feedback را لمس کنید و گزینه Always را به Control with Ring Switch تغییر دهید.

 

image


4- در iOS 9 این امکان فراهم شده تا با فعال کردن گزینه Low Power Mode از بخش Battery در تنظیمات دستگاه، در مصرف شارژ دستگاه صرفه‌جویی کنید.

 

image


5- با پایین کشیدن صفحه و دسترسی به نوار جستجو، می‌توانید به‌سرعت مخاطب موردنظر خود را بیابید و با او تماس بگیرید.

 

image


6- در نسخه جدید iOS می‌توانید به‌راحتی عکس‌های خود را پنهان کنید. برای این کار کافی است تصاویر موردنظر را انتخاب کنید و سپس با لمس آیکون Share، گزینه Hide را در پایین صفحه مشاهده نمایید.

 

image


7- اگرچه ممکن است استفاده از این ویژگی برای کاربران ایرانی فعال نباشد، خوب است بدانید که iOS 9 قادر است به شما در مورد دیر رسیدن به برنامه حرکت قطار یا اتوبوس هشدار دهد.

 

image


8- اگر شما از ساعت هوشمند اپل استفاده می‌کنید، از این پس می‌توانید مقدار شارژ باقیمانده آن را در بخش ویجت باتری آیفون مشاهده نمایید.

 

image


9- سیستم عامل iOS 9 جزئیات خوبی از میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌های مختلف به شما می‌دهد که بر اساس آن می‌توانید ببینید کدام‌یک از اپ‌ها شارژ باتری شما را می‌خورد.

 

image


10- با رفتن به Settings و بخش iCloud می‌توانید گزینه iCloud Drive را فعال کنید تا اپ مربوطه در صفحه خانه شما نمایان شود.

 

image


11- در iOS 9 امکان انتخاب لهجه‌های مختلف انگلیسی، ایرلندی و حتی افریقای جنوبی برای سیری وجود دارد. برای فعال کردن آن باید به مسیر Settings > General > Accessibility > VoiceOver > Speech بروید.

 

image


12- کاربرانی که از iOS 9 استفاده می‌کنند قادرند، علاوه بر نوتیفیکیشن Messenger، به نوتیفیکیشن سایر برنامه‌ها نیز به‌سرعت پاسخ دهند.

 

image


13- امکان استفاده از اپلیکیشن Health در حالت Landscape (افقی) از دیگر ویژگی‌های iOS 9 است!

 

image


14- شما می‌توانید پس از پیوست کردن تصویر به ایمیل، با نگهداشتن انگشتتان روی آن و انتخاب Markup، یادداشتی به عکس اضافه کنید.

 

image


15- وقتی در حال مشاهده تصویر باشید و صفحه را به سمت پایین بکشید، به آلبومی برمی‌گردید که مربوط به آن تصویر است.

 

image


16- در این نسخه سیستم عامل در ویدئوهای در حال پخش امکان زوم کردن توسط انگشت (pinch) نیز اضافه شده است.

 

image


17- ویژگی جدید دیگر امکان اضافه کردن هر نوع فایل به متن ایمیل‌های شماست، البته فایل‌هایی که فقط در iCloud Drive قرار دارند.

 

image


18- انتخاب تصاویر در این نسخه آسان‌تر شده است. در iOS 9 ابتدا یک تصویر را انتخاب کنید و سپس انگشت خود را روی سایر تصاویر بکشید تا به‌صورت دسته‌جمعی انتخاب شوند.

 

image


19- این امکان در اپلیکیشن Maps ایجاد شده تا رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و... اطراف را به شما پیشنهاد دهد.

 

image


20- اگر از کاربرانی هستید که از حالت Reading mode مرورگر سافاری برای مطالعه راحت‌تر استفاده می‌کنند، خوب است بدانید که در iOS 9 امکان تغییر فونت و رنگ پس‌زمینه در اختیارتان قرار دارد.

 

image

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

master

۱۳۹۴/۶/۲۹
این چیزا از نسخه 3 به بعد رو اندروید هست .
این اپل فقط یاد داره از کاه کوه بسازه
منکر امکاناتوکیفیتش نیستم ولی اینا پیزای خاصی نیستن

اسی

۱۳۹۴/۶/۲۹
این تکنولوژی عجب چیزه عجیبیه
من دو روز پیش رفتم 4 سو اقا 5 تا گوشیه برترو داشتن مقایسه میکردن
کلا هنک کمردم ومیخواستم یه گوشیه خوب بخرم اصلا نتونستم انتخاب کنم بین گلکسی اس 6 اجءاچ تی سی ام 9ءال جی جی 4ء6اس اپل و سونی زد 5
برگشتم خونه تا دو ماه دیگه تصمیم بگریم