خانهاخبار
چگونه شش ویژگی جدید iOS 9‌ را غیرفعال کنیم؟

چگونه شش ویژگی جدید iOS 9‌ را غیرفعال کنیم؟

نسخه جدید سیستم عامل iOS سرانجام در دسترس کاربران قرار گرفت. بسیاری از ویژگی‌های جدید iOS برای کاربران مفید است، هرچند ممکن است برخی از آنها چندان به مذاق سایرین خوش نیاید. در ادامه به شش ویژگی تازه iOS که شاید برایتان جالب نباشند اشاره می‌کنیم و راه‌های حذف آنها را هم بیان می‌کنیم.
۱۳۹۴/۷/۱

اپل برنامه‌های متعددی برای فراگیری هر چه بیشتر نسخه جدید سیستم عامل موبایلی‌اش دارد. کوپرتینویی‌ها توانایی iOS را تا حدی بالا برده‌اند که اکنون از مقایسه‌اش با سیستم عامل‌های لپ‌تاپ‌ها سخن می‌گویند و البته برای مهاجرت کاربران اندرویدی هم اقدامات متفاوتی به کار گرفته‌اند. با وجود اینها، همه تغییرات و برنامه‌ها برای تمام کاربران خوشایند نیست. برخی از این تغییرات به‌سادگی قابل بازگردانی و حذف‌اند که با هم مرورشان می‌کنیم.

 

خاموش کردن پیشنهادهای سیری در Spotlight

 

image

 

در نسخه تازه، سیری و بخش Spotlight با یکدیگر ادغام شده‌اند و پیشنهاد‌های بهتر و نسبتا دقیق‌تری به شما می‌دهند؛ پیشنهادهایی درباره مخاطبان و برنامه‌های بیشتر استفاده‌شده شما که با توجه به ساعت و عادات کاربری‌تان متفاوت خواهند بود. اگر به این ویژگی علاقه ندارید، امکان حذف آن برایتان وجود دارد. کافی است به بخش تنظیمات و از آنجا به General Spotlight Search بروید. در این بخش گزینه‌ای به نام Siri Suggestions وجود دارد که باید آن را خاموش کنید. همچنین می‌توانید به همان بخش در تنظیمات دستگاهتان بروید و بخش individual apps را غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن حروف کوچک صفحه‌کلید

 

image

 

در iOS 9 کاراکترهای صفحه‌کلید با فشار دادن دکمه Shift بین حالت‌های حروف بزرگ و کوچک جابه‌جا می‌شوند. ولی به‌هرحال عده‌ای به این خصوصیت علاقه ندارند. اگر شما هم جز آن دسته افرادید، راه‌حل آسانی برایتان وجود دارد: در بخش تنظیمات به Accessibility و سپس Keyboard بروید؛ آنجا هم گزینه Show Lowercase Keys را غیرفعال کنید و از صفحه‌کلید آشنا و قدیمی‌تر iOS استفاده کنید.

 

فضولی در ایمیل‌هایتان تمام شود!

 

image

 

نسخه جدید iOS ایمیل‌های شما را بررسی می‌کند تا اگر از شماره‌ای ناشناس با شما تماس گرفتند، برایتان حدس بزند که ممکن است تماس از طرف چه کسی باشد. شاید این ویژگی برای عده بسیاری حیاتی و مهم باشد؛ اما همان‌قدر هم برای گروه دیگری ترسناک و البته بی‌فایده است. برای خاموش کردن این ویژگی باید به تنظیمات و از آنجا به Mail, Contacts, Calendars بروید. سپس گزینه Contacts Found in Mail را غیرفعال کنید.

همچنین ایمیل‌های شما و تقویم آن برای ارزیابی رویدادهای کاری و شخصی‌تان هم بررسی می‌شوند و iOS آنها را به تقویم دستگاهتان اضافه می‌کند. برای خاموش کردن این امکان همان مسیر بالا را باید طی کنید و فقط گزینه Events Found in Mail را از حالت فعال خارج سازید.

 

دیگر به تکان دادن هم احتیاج نیست!

 

image

 

وقتی مطلبی را به‌اشتباه می‌نویسید یا چیزی را سهوا پاک می‌کنید، می‌توانید با تکان دادن و لرزاندن دستگاه، گزینه undo را فعال کنید و عملکرد خود را به حالت قبلی بازگردانید. این یکی از قدیمی‌ترین ویژگی‌های iOS است که طرفداران بسیار هم دارد، اما شاید شما هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشید. به همین منظور سرانجام اپل امکان حذف این گزینه را فراهم کرده است. فقط باید مسیر Settings > General > Accessibility and find را طی کنید و گزینه Shake to Undo را پیدا و غیرفعال کنید.

 

پادکست و خبرها را پنهان کنید

 

image

 

اپل اپلیکیشن‌های پادکست و خبر کاملا جدیدی با طراحی متفاوت را در نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش قرار داده است. با این حال اگر هیچ علاقه‌ای به این برنامه‌ها ندارید، می‌توانید در نمایشگر آیفون یا آیپدتان دیگر شاهد حضورشان نباشید. البته اپل هنوز نمی‌گذارد حذفشان کنید و فعلا فقط امکان پنهان‌سازی آنها را دارید. به همین منظور مسیر Settings > General > Restrictions را بروید و هر دو اپلیکیشن را از حالت فعال‌ خارج کنید تا دیگر آنها را در صفحه‌نمایش اصلی دستگاهتان نبینید.

 

در عادت‌های شنیداری من دخالت نکن!

 

image

 

هر وقت هدفون به آیفونتان می‌زنید یا آن را به سیستم صوتی متصل می‌کنید، دستگاهتان این کار را متوجه می‌شود و موقعیت مکانی شما را هم در محاسباتش لحاظ می‌کند. سپس آیکون برنامه‌ای را برایتان به نمایش درمی‌آورد که آخرین بار همراه با آن دستگاه به موسیقی گوش داده بودید. ممکن است این خصوصیت چندان برایتان جالب یا کارآمد نباشد؛ پس به مسیر Settings > App and iTunes Store بروید و گزینه Installed Apps را خاموش کنید. حالا دیگر شاهد چنین پیشنهاد‌هایی از iOS 9 نخواهید بود.

منبع: lifehacker

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شيما

۱۳۹۶/۲/۱۱
مرسي ممنونم استفاده كردم
خيلي مفيد بود