خانهاخبار
مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته چهارم شهریور 94

مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته چهارم شهریور 94

حتما حدس می‌زنید که در هفته گذشته خبرها بیشتر در مورد چه موضوعی بوده‌اند. اپل با معرفی محصولات جدید خود در خانواده موبایل و تبلت توانست همه توجه‌ها را به خود جلب کند. اما اخباری از سونی و سامسونگ و اچ‌تی‌سی نیز بین پربازدیدترین خبرهای هفته گذشته وجود داشت.
۱۳۹۴/۶/۲۷

به‌جرئت می‌توان گفت در هفته‌ای که گذشت خبری داغ‌تر و مهم‌تر از محصولات جدید اپل در وب‌سایت‌های خبری و دنیای تکنولوژی در جریان نبود. اپل با تشریفات زیاد و طی مراسمی طولانی پنج محصول جدید معرفی کرد و طرفداران خود را به وجد آورد. محصولی جدید به نام آیپد پرو همراه با قلم و صفحه کلید، که بیشتر ما را یاد سرفیس مایکروسافت می‌اندازد، و همچنین آیفون 6اس و 6اس پلاس مهم‌ترین محصولات معرفی‌شده اپل بودند. در کنار آنها، اپل نسل چهارم آیپد مینی را نیز به بازار معرفی کرد. دستگاه ست‌تاپ باکس اپل یا همان اپل تی‌وی نیز پس از سال‌ها به‌روزرسانی شد و می‌توان از قابلیت‌های گنجانده‌شده در آن فهمید که قطعا بیشتر از نسل‌های قبلی خود فروش می‌رود.

حول محور اپل، دیگر کمپانی‌ها نیز سروصدایی از خود برجا گذاشتند. رقیب سال‌های اخیر اپل، یعنی سامسونگ، بلافاصله پس از معرفی محصولات جدید اپل و با انتشار چند آگهی تبلیغاتی به تمسخر آنها پرداخت. سامسونگ ایده اپل پنسل را ایده‌ای تکراری دانست که پیش از این در محصولات خودش وجود داشت. همچنین در آگهی تلویزیونی دیگری وجود سیستم شارژ بی‌سیم را در گوشی‌های خود یک برتری نسبت به گوشی‌های جدید اپل به شمار آورد.

 

image

خانواده اکسپریا Z5 سونی نیز هفته گذشته همچنان خبرساز بود. سونی در یک خبر جدید اعلام کرد گوشی‌های ضدآب سری اکسپریا توانایی غوطه‌ور شدن در آب را ندارند و کاربران باید از این کار جدا خودداری کنند. در سال‌های اخیر سونی همواره قابلیت ضد‌آب بودن گوشی‌های خود را نقطه قوت آنها می‌شمرد، اما حالا ظاهرا این ویژگی برای سونی دردسرساز شده و شکایات کاربرانی که گوشی ضدآب آنها در اثر تماس با آب آسیب دیده سونی را کلافه کرده است.

اما در خبر دیگری سونی نگرانی عده زیادی از کاربران را از مصرف بالای باتری در محصول جدید این شرکت یعنی Z5 Premium رفع کرد. معمولا انتظار می‌رود صفحه نمایش 4K این گوشی مصرف باتری سرسام‌آوری داشته باشد و تجربه‌ای تلخ‌تر از مصرف باتری در صفحه نمایش‌های کواد اچ‌دی ایجاد کند. اما سونی اعلام کرد این گوشی فقط هنگامی که در حال تماشای عکس و فیلم با آن باشید تصاویر را با رزولوشن 4K پخش می‌کند. در باقی موارد، یعنی انجام دادن کارهای عادی با گوشی، رزولوشن صفحه نمایش روی عدد پایین‌تری قرار می‌گیرد تا مصرف باتری از حالت عادی و معقول خود خارج نشود.

 

image

در پایان هفته نیز اپل با انتشار نسخه نهایی iOS 9 دوباره خبرساز شد. نهمین نسخه سیستم عامل آی‌دیوایس‌های این شرکت با تغییراتی نه‌چندان مهم به دست درصد بالایی از کاربران رسید. کاربران آیپد ۲ به بالا، آیفون 4اس به بالا و آیپاد تاچ نسل پنجم و ششم همگی می‌توانند دستگاه‌های خود را به جدیدترین نسخه آی‌او‌اس مجهز کنند. طبیعتا بیشترین کارایی این سیستم عامل روی دستگاه‌های جدیدتر نمایان می‌شود و کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر نباید انتظار بالایی از iOS 9 داشته باشند.

اما انتشار آی‌او‌اس 9 اتفاق بدی برای کاربران ایرانسلی به همراه داشت. اپل در اقدامی عجیب جلو فعال شدن شبکه 4G/LTE را در آی‌او‌اس 9 برای اپراتورهای تاییدنشده می‌گیرد. بدین ترتیب در حال حاضر امکان استفاده از شبکه 4G ایرانسل روی آی‌او‌اس 9 وجود ندارد و برای حل این مشکل لازم است ایرانسل تاییدیه‌های لازم را از اپل کسب کند. طبق آخرین اطلاعاتی که به دست آمده و همچنین براساس اعلام رسمی ایرانسل، این اپراتور هم‌اکنون در حال مذاکره با اپل برای رفع این مشکل است و انتظار می‌رود در آینده ایرانسلی‌ها نیز بتوانند از آی‌او‌اس 9 روی آیفون خود بهره‌مند شوند.

 

image

 

خبرهای پربازدید و مهم هفته به همین‌جا ختم نمی‌شود. برخی از پربازدیدترین اخبار هفته گذشته در ادامه لیست شده‌اند که توصیه می‌کنیم آنها را از دست ندهید!

آیفون طرفداران بسیار زیادی دارد. با معرفی آیفون‌های جدید و شروع پیش‌فروش این محصولات کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی این سوال را می‌پرسند: آیا آیفون جدید ارزش خرید دارد؟

اگر به عکاسی و فیلم‌برداری با نهایت کیفیت و امکانات علاقه دارید، بهتر است سراغ آیفون ۶اس ۱۶ گیگابایتی نروید. آن‌طور که در ویدئوی نگاه اولیه MKBHD به آیفون ۶اس مشخص شده، این آیفون به‌ازای هر دقیقه فیلم‌برداری ۴کی ۳۵۰ مگابایت از حافظه را اشغال می‌کند. این مورد به‌تنهایی می‌تواند به فیلم‌برداری 4K لقب قاتل آیفون ۱۶ گیگابایتی بدهد!

انتشار ویدئوهای تبلیغاتی که، در کنار تبلیغ یک محصول، محصولات شرکت رقیب را هم هدف قرار می‌دهند در دنیای تکنولوژی چیز تازه‌ای نیست. سامسونگ نیز اخیرا برای تبلیغ ویژگی Wireless Charging ویدئویی منتشر کرده که، در کنار تبلیغ این ویژگی، آیفون را هم هدف قرار داده است. پیشنهاد می‌کنم تماشای این ویدئو را از دست ندهید.

طبق انتظار، شرکت اپل در مراسم 18 شهریور خود از آیفون 6اس و 6اس پلاس رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی که با ویژگی‌های جدیدشان می‌توانند، همچون همیشه، جزو بهترین گوشی‌های هوشمند بازار باشند. با وجود این هنوز جای خالی بعضی ویژگی‌ها در این دو محصول جدید احساس می‌شود.

 

image

آی‌اواس 9 امروز، چهارشنبه 25 شهریور 1394، عرضه می‌شود. هیجان‌زده شده‌اید؟ می‌خواهید نسخه جدید آی‌اواس را نصب کنید؟ صبر کنید! قبل از شروع مواردی هست که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید آی‌اواس 9 را روی آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود نصب کنید.

خیلی‌ها بعد از معرفی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس به‌سرعت این آیفون‌ها را به تغییر نکردن متهم کردند. در طرف مقابل اپل هم کنار نکشید و تبلیغی ویدئویی در جواب این افراد منتشر کرد. اما کدام طرف حرف درستی می‌زند؟ آیفون ۶اس واقعا تغییری کرده یا از تغییر در این نسل آیفون خبری نیست؟

ضدآب بودن از خصیصه‌های اصلی خانواده اکسپریاست، یکی از نقاط قوت این خانواده که فروشش را تضمین می‌کرد. اکسپریاهای جدید همچنان ضدآب هستند، اما...

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهایی که در آیفون 6اس و 6اس پلاس شاهدیم افزایش کیفیت دوربین آنهاست. اکنون دوربین‌های جلو و عقب این دستگاه‌ها 5 و 12 مگاپیکسل کیفیت دارند و می‌توانند تصاویر خارق‌العاده‌ای از سوژه‌های ما به ثبت برسانند. اما این تنها چیزی نیست که در دوربین آیفون‌های جدید تغییر کرده است.

 

image

یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون و ایرانسل احتمالا امشب با آن مواجه می‌شوند کار نکردن LTE پس از به‌روز کردن دستگاهشان به iOS 9 است. متاسفانه اپل برای اپراتورهای مخابراتی این محدودیت را ایجاد کرده که باید نخست برای استفاده از LTE در آیفون تایید شوند. برای دریافت اطالاعات بیشتر درباره این مشکل در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید. 

به‌زودی گوشی‌های جدید مایکروسافت روانه بازار می‌شوند، اما تا عرضه آنها هنوز یکی-دو ماه زمان باقی است و بسیاری از طرفداران گوشی‌های ویندوز فونی نمی‌دانند بهتر است منتظر عرضه گوشی‌های جدید ویندوز فونی باشند یا سراغ گوشی‌های موجود در بازار بروند.

یکی از گلایه‌های کاربران از آیفون کم بودن حافظه رم در این گوشی‌های هوشمند بود. حال به نظر می‌رسد آیفون‌های نسل جدید حافظه رم بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین خود دارند و باید ببینیم عملکرد حافظه رم ۲ گیگابایتی در آیفون‌ها چگونه خواهد بود.

آیفون‌های 6s و 6s پلاس، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، سرانجام معرفی شدند. تغییرات سخت‌افزاری این محصولات نوید گوشی‌های قدرتمند می‌دهند. ویژگی‌های جدید آیفون‌های جدید هدیه اپل به طرفداران آیفون است، اما شاید بعضی از این ویژگی‌های جدید به مذاق طرفداران آیفون‌های 16 گیگابایتی خوش نیاید!

تقریبا هر سال پس از معرفی‌ آیفون جدید اپل گیگ‌ها و کاربران علاقه زیادی برای به چالش کشیدن آن در هر زمینه‌ای پیدا می‌کنند! مانند خم کردن آیفون ۶ پلاس و... در این پست هزینه واقعی‌‌ای را که اپل برای ساخت آیفون ۶اس‌ صرف کرده با شما در میان می‌گذاریم.

image

به نظر می‌رسد شرکت HTC برای معرفی اسمارت‌فون جدیدش برنامه‌های متفاوتی دارد. تایوانی‌ها به‌طرز حساب‌شده‌ای شایعات مختلفی درباره HTC One A9 در رسانه‌های مختلف منتشر می‌کنند. اکنون آنها از احتمال حضور پردازنده ده‌هسته‌ای در محصول جدیدشان خبر داده‌اند.

یکی از مواردی که اپل در مراسم خود به آن اشاره نکرد سنگین‌تر شدن آیفون‌های جدید بود. خیلی‌ها تاکنون تصور می‌کردند سنگین‌تر شدن آیفون‌های جدید به‌دلیل بدنه مقاوم‌تر آنهاست. اگر شما هم از این دسته افرادید، باید به شما بگوییم اشتباه می‌کنید! با جی‌اس‌ام همراه باشید تا دلیل سنگین شدن آیفون های جدید را بررسی کنیم.

سونی در مراسم خود در ایفا 2015 جدیدترین پرچم‌دارش یعنی Xperia Z5 را معرفی کرد. اما تفاوت‌های این محصول با +Z3 چیست؟

بی‌شک هوآوی میت اس یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال خواهد بود. اما این گوشی ویژگی جالبی دارد که ممکن است آن را نزد کاربران خواستنی‌تر کند: در صورت گم کردن میت اس در خانه، می‌توانید با صدا کردن گوشی پیدایش کنید!

مایکروسافت ویندوز 8 را با این امید روانه بازار کرد تا شاید بتواند به سلطنت آی‌اواس و اندروید پایان دهد. زمان زیادی طول نکشید تا مایکروسافت دریابد تحقق این امر فرای تصوراتش است و همچنان باید بکوشد میان سلاطین جایی برای خودش باز کند.

 

image

اکسپریا زد5 پریمیوم سونی اولین گوشی هوشمند است که توانسته به نمایشگر 4K دست یابد. اکنون مشخص شده این گوشی، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری و جلوگیری از پایین آمدن عملکرد دستگاه، فقط فیلم و عکس را با این رزولوشن پخش می‌کند.

اخیرا کمتر پیش آمده بود تبلیغی از یک شرکت ببینیم که محصولات شرکت رقیب را هدف قرار داده باشد. اما دو روز پیش سامسونگ با منتشر کردن اولین ویدئو از کمپین جدید تبلیغاتی خود جنجالی دوباره در این زمینه به پا کرد. این‌طور که به نظر می‌رسد، آن ویدئو تنها تیر آنها نبوده و تیر بعدی، که باز هم به‌نوعی اپل را نشانه گرفته، دیروز شلیک شده است.

امروزه به‌لطف پیشرفت دوربین تلفن‌های هوشمند افراد بیشتری به عکاسی روی آورده‌اند. اما در عین حال عدم شناخت این هنر و روش‌های ثبت عکس باعث شده در عمل، آن‌طور که باید، تصاویر خوبی گرفته نشود. در این مطلب با ۶ ترفند ساده در بهبود عکاسی با موبایل آشنا خواهیم شد.

درحالی‌که دارندگان گوشی‌های لومیا بی‌صبرانه منتظر آمدن نسخه جدید سیستم عامل ویندوز مایکروسافت برای گوشی خود هستند، این شرکت در وب‌سایت خود فهرستی از گوشی‌هایی منتشر کرده که آماده دریافت ویندوز 10 موبایل‌اند.

 

image

برخلاف آنچه تاکنون در مورد پرچم‌دار بودن گوشی HTC One A9 حدس می‌زدیم، شایعات جدید می‌گویند این گوشی سخت‌افزاری در حد گوشی میان‌رده دارد و در آن از پردازنده 10 هسته‌ای خبری نیست.

پس از معرفی آیپد پرو و البته ویژگی‌های جدید iOS عده بسیاری به این باور رسیدند که تبلت به‌زودی جایگزین لپ‌تاپ می‌شود. علاوه بر آیپد پرو، دستگاهی مانند سرفیس پرو هم در این راستا حرکت می‌کند و طرفداران بسیار دارد؛ اما آیا واقعا چنین تغییر بزرگی در پیش است و لپ‌تاپ‌ها به‌زودی جایگاهشان را در اختیار تبلت‌ها قرار می‌دهند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)