خانهاخبار
پنج دلیل برای آپگرید به iOS 9

پنج دلیل برای آپگرید به iOS 9

سرانجام انتظارها به سر رسید و اپل از جدیدترین نسخه iOS رونمایی کرد؛ سیستم عاملی که تغییرات مهمی با خود به همراه آورده و طرفداران اپل بی‌صبرانه خواهان استفاده از این ویژگی‌های جدیدند. دلایل فراوانی برای به‌روزرسانی و استفاده از این نسخه وجود دارد. در ادامه پنج دلیل اصلی را توضیح می‌دهیم.
۱۳۹۴/۶/۳۰

برخی ویژگی‌های نسخه تازه iOS شاید چندان هم نوآورانه و جدید نباشد. کاربران دستگاه‌های اندرویدی از مدت‌ها قبل از بعضی از این امکانات استفاده می‌کنند و برایشان تازگی ندارد، ولی با وجود این اپل با تحولات مهمی که در iOS ایجاد کرده احتمالا به‌خوبی می‌تواند رضایت کاربرانش را جلب کند؛ کاربرانی که اکنون حداقل پنج دلیل مناسب برای به‌روزرسانی سیستم عامل تلفن همراهشان دارند.

 

شماره یک: سیری، باهوش‌تر از همیشه

image
image

 

شاید بتوان گفت سیری حالا در مسیری حرکت می‌کند که گوگل ناو ترسیم کرده است: عادت‌ها و رفتارهای شما را یاد می‌گیرد و براساس زمان، مکان و شخصیت شما به پاسخگویی نیازهایتان می‌پردازد. رابط کابری آن‌ هم تغییر کرده و به ساعت هوشمند اپل شبیه شده است. این دستیار دیجیتالی اکنون شش صدای مختلف از زنان و مردان را هم پشتیبانی می‌کند. می‌توانید زبان انگلیسی را با لهجه‌های امریکایی، بریتانیایی و استرالیایی انتخاب کنید و با سیری تعامل داشته باشید.

پیشرفت‌های تلفن‌های همراه و دوربین‌هایشان باعث شده کاربران هرچه بیشتر به ثبت تصویر به‌کمک آنها بپردازند؛ بنابراین عجیب نیست پس از مدتی انبوهی از تصاویر را در موبایلتان ببینید. سیری اینجا هم به کمکتان می‌آید و می‌تواند در دسته‌بندی و جستجو میان تصاویر به شما کمک کند.

همچنین این دستیار می‌تواند به ایمیل‌هایتان دسترسی داشته باشد. این دسترسی برای مواقعی مفید است که از شماره‌ای ناشناس با شما تماس گرفته می‌شود. سیری به‌کمک اطلاعات دریافتی از جستجوهایش به شما می‌گوید که ممکن است این شماره ناشناس متعلق به کدام‌یک از آشنایان شما باشد.

 

شماره دو: صفحه نتایج جستجو متحول می‌شود

image

 

از حاشیه سمت چپ آیپد یا آیفونتان به سمت راست سوایپ کنید تا با صفحه تغییریافته دستگاهتان برای نمایش نتایج جستجوهایتان مواجه شوید. در قسمت بالایی نواری برای نوشتن عبارت سرچ مدنظرتان وجود دارد. این نوار می‌تواند داده‌های مربوط به بیشترین تعاملات شما را ثبت کند و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها یا مخاطبان شما را برایتان نمایش دهد.

همچنین بخش‌هایی برای پیشنهاد مکان‌ها و مناطق مختلف وجود دارد که ممکن است بسیار مفید باشد. تصور کنید در شهر ناآشنایی هستید و دنبال نزدیک‌ترین پمپ بنزین آن ناحیه می‌گردید. این ویژگی جدید کمکتان می‌کند با دردسر کمتری مکان مورد نظرتان را پیدا کنید. همچنین براساس موقعیت مکانی‌ اخبار داغ آن ناحیه هم به شما پیشنهاد می‌شود که شاید مرورشان خالی از لطف نباشد.

 

شماره سه: جستجوی ساده‌تر در آلبوم تصاویر

image

 

تغییری بسیار کوچک که ممکن است مشکلات بزرگی حل کند! به یاد بیاورید برای یافتن عکسی خاص چه زمان زیادی صرف کرده‌اید؛ حالا در iOS 9 نوار مرور عکس‌ها عملکرد بسیار بهتری دارد. این نوار به تصاویر بندانگشتی مجهز شده و می‌توانید بین آنها سوایپ کنید و بعد از پیدا کردن تصویر موردنظرتان اقدام دلخواه بعدی را انجام دهید؛ ساده و کوتاه، اما موثر!

 

شماره چهار: مولتی تسکینگ در آیپد

image

 

بسیاری از کاربران آیپد و حتی آیفون بارها از اپل می‌خواستند که توانایی مولتی تسکینگ این دستگاه‌ها را بهبود دهد. اپل نیز با ارائه این امکان در نسخه جدید iOS کاربرانش را اندکی راضی‌تر کرده است. آنها به سه شیوه مولتی‌ تسکینگ را به محصولاتشان اضافه کرده‌اند. نخست می‌توانید به‌کمک ویژگی Slide Over با لمس و کشیدن از کنار صفحه نمایش، برنامه دیگری را روی اپلیکیشن در حال اجرای خود بیاورید و مثلا به پیامکی پاسخ دهید که دریافت کرده‌اید.

ویژگی Split View هم به شما اجازه می‌دهد دو اپلیکیشن را همزمان در کنار یکدیگر اجرا کنید و بدین منظور قادرید صفحه نمایش دستگاهتان را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. به‌کمک این ویژگی کار کپی/پیست کردن داده‌ها برایتان آسان‌تر می‌شود و البته کارها را به شیوه متفاوتی می‌توانید انجام دهید که اپل بسیاری از آنها را در مراسم اخیرش نشان داد. و سرانجام ویژگی تصویر در تصویر در اختیارتان است که با نحوه کار آن در تلویزیون به‌خوبی آشناییم.

 

شماره پنج: اخبار به وقت کوپرتینو

image

 

اپلیکیشن Apple News جدیدترین اقدام اپل برای تغییر در بافت برنامه‌های ساخت این شرکت است. اپلی‌ها تقریبا همان روش زایت و فلیپ‌بورد را پیش گرفته‌اند و محتواهای دلخواه شما را به نمایش می‌گذارند. البته قسمت‌هایی هم صرفا برای تبلیغات گذاشته شده که احتمالا برای درآمدزایی کانال‌های محتوایی لازم بوده و البته به نظر می‌رسد در این بخش دیگر از بلاک‌کننده‌های تبلیغات خبری نیست و اپل برای اپلیکیشن خودش استثنا قائل شده است.

کوپرتینویی‌ها تلاش کرده‌اند در طراحی برنامه‌ روشی مدرن از صفحه‌بندی مجلات و سایت‌های کنونی ارائه دهند و تجربه‌ای جذاب از خواندن مقالات برایتان رقم بزنند. شاید نتیجه این کار بتواند شما را در این اپلیکیشن بیشتر نگه دارد و البته درآمد تبلیغاتی مضاعفی برای اپل کسب کند. بعد از اپل موزیک و موفقیت‌های اولیه آن، باید دید اپل نیوز تا چه اندازه ممکن است رقبای فعلی را به دردسر جدی بیندازد.

 

کدام محصولات اپل را می‌توان به iOS 9 آپگرید کرد؟

image

برای دیدن تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید
 

منبع: venturebeat

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۶/۳۱
بهترین نسخه iOS آخرین نسخه ورژن 7 بود. واقعا بهترین نسخش بود. پایدار، کامل، بدون باگ و اذیت. از وقتی به ورژن 8 و بالاتر آپدیت کردم هر دفعه یه مشکلی حالا چه کوچیک چه بزرگ پدیدار میشه. اما لذت بخش ترین تجربه کار با iOS، همون آخرین نسخه ورژن 7بود... کاش هیچ وقت آپدیت نمیکردم. یادش به خیر. کیا موافقن؟

جی اس ام

۱۳۹۴/۶/۳۱
آپگرید صحیح است

میلاد

۱۳۹۴/۶/۳۱
با سلام . من با هنگ شدیدی مواجه شدم کلا پیامک یا زنگ میخورد و تاچ نمیشد . با هوم صفحه ها میومد اما کار نمیکرد .
2 روزه آپدیت کردم . 6plus دارم
مطلب بعدی توی آلبوم عکسها قبلا عکسهارو با نگه داشتن انگشت میشد hide کرد الان نمیشه .

مهمان

۱۳۹۴/۶/۳۱
ايا ios 9 سرعت ايپد ميني را مانند 5و,4s كاهش مىدهد؟

مهمان

۱۳۹۴/۶/۳۱
اي ios 9 سرعت ايپد ميني را مانند 5و,4s كاهش مىدهد؟