خانهاخبار
بهترین گوشی‌هایی که می‌توان به جای آیفون 6اس خریداری کرد

بهترین گوشی‌هایی که می‌توان به جای آیفون 6اس خریداری کرد

آیفون 6اس معرفی شده و بسیاری از کاربران را شیفته خود کرده است. اما شاید شما هم جزو کسانی باشید که، چه از روی میل و چه از روی اجبار، نمی‌توانند سراغ خرید این گوشی هوشمند بروند! در چنین شرایطی طبیعی است که به دنبال بهترین جایگزین‌ها باشید.
۱۳۹۴/۶/۲۸

هفته گذشته اپل پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین آیفون تولیدشده تا امروز را معرفی کرد. مطابق سنت همیشگی، سری اس از نظر ظاهر کاملا شبیه نسل پیش از خود است، اما از نظر فنی و سخت‌افزاری دستخوش تغییرات بسیار شده؛ تغییراتی که، به گفته اپل، این گوشی را قدرتمندترین گوشی هوشمند جهان نیز می‌کند. بعید نیست این ادعای اپل درست باشد، اما نباید سایر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی را هم فراموش کرد که امسال با دست پر به میدان آمده‌اند. کاملا طبیعی است که هوای خرید گوشی هوشمند جدید به سرتان بزند! این که به هزار و یک دلیل نخواهید یا نتوانید سراغ پرچم‌داران اپل نیز بروید همین‌طور! به همین دلیل سوال بزرگی پیش رویتان قرار می‌گیرد: چه گوشی‌هایی را می‌توان همپای آیفون ۶اس دانست و به‌جای آن خرید؟

 

برای پاسخ دادن به این سوال، در ادامه گوشی‌های هوشمند رده‌بالایی را لیست کرده‌ایم که ارزش پول خرج کردن دارند. مشخصه اصلی این گوشی‌ها گرد آوردن سخت‌افزار قدرتمند در کالبدی زیبا و شیک است. این گوشی‌ها همگی در سال ۲۰۱۵ تولید شده‌اند و تک‌تکشان می‌توانند تا حد زیادی جای خالی آیفون ۶اس را در دستانتان پر کنند!

 

 

سامسونگ گلکسی اس۶

 

image

 

 

نخستین پرچم‌دار به‌لطف کنار گذاشتن بدنه پلاستیکی همیشگی و رو آوردن به فلز و شیشه در طراحی به این لیست راه پیدا کرده است. گلکسی اس۶ حرف و حدیث‌های بسیاری را فرونشاند؛ گلایه‌های همیشگی از شباهت طراحی گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار سامسونگ به دستگاه‌های میان‌رده. نتیجه این انتقادات و تغییر رویه سامسونگ تولید گوشی‌ای است که از دست گرفتنش خجالت‌زده نمی‌شوید!

 

فارغ از طراحی ارتقایافته، گلکسی اس۶ را از نظر سخت‌افزاری نیز می‌توان مهره قدری دانست. پردازنده Exynos 7420 SoC، که قدرت خود را بارها به رخ کشیده، رم ۳ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی از نوع فلش eMMC 5.1 همگی مشخصاتی‌اند که گوشی‌ای با سرعت عمل بسیار بالا را توصیف می‌کنند.

 

 

سامسونگ گلکسی اس۶ اج

 

image

 

 

توصیفات بالا را می‌توانید شرح مشخصات گلکسی اس ۶ اج نیز در نظر بگیرید، با این تفاوت که باید به پایان آن صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده نیز اضافه کنید. سامسونگ فلسفه صفحه نمایش خمیده را از مدل نوت اج قرض گرفته و با کمی تغییر در ماهیت و کارکرد آن گلکسی اس۶ اج را با دو لبه خمیده تولید کرده است. نتیجه این کار گوشی‌ای خوش‌استیل و منحصربه‌فرد شده است.

 

البته در زمینه نرم‌افزاری کمی کم‌کاری و ضعف وجود دارد. در مدل اس۶ اج کارکرد لبه‌ها به‌مراتب ساده‌تر از کارکرد لبه در مدل نوت اج شده، اما در این ساده‌سازی جانب اعتدال چندان رعایت نشده و در نتیجه گوشی‌ای حاصل شده است که لبه‌های گرد دو طرف آن بیشتر جنبه خودنمایی دارند تا کارکرد واقعی و عملی. البته با وجود تمام این تفاسیر، اس۶ اج مدلی است که بسیاری از کاربران به آن علاقه‌مندند. اگر شما نیز جزو این دسته افرادید، نباید از این بابت خجالت بکشید! زیرا صحبت از یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند تولیدشده در جهان است.

 

 

سونی اکسپریا زد۵

 

image

 

جدیدترین تولید سونی در رده گوشی‌های هوشمند را از جنبه‌های مختلف می‌توان دستگاهی مطرح دانست. ظاهر زیباتر، ارتقای دوربین و بهبودهای ریزودرشت سخت‌افزار اکسپریا زد۵ آن را شایسته حضور در این لیست کرده است. این مدل از پردازنده‌ای ۶۴ بیتی، ۸ هسته‌ای و ۲ گیگاهرتزی به نام اسنپدراگون ۸۱۰ تولید شرکت کوالکام بهره می‌برد. رم ۳ گیگابایتی، صفحه نمایش ۵.۲ اینچی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی و دوربین عقب ۲۳ مگاپیکسلی سخت‌افزارهایی است که سونی به‌کمک آنها به اکسپریا زد۵ جان بخشیده.

 

 

سونی اکسپریا زد۵ کامپکت

 

image

 

سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هر سال به ابعاد صفحه نمایش تولیدات خود می‌افزایند، اما نباید فراموش کرد که برخی کاربران نیز اندازه‌های کوچک را ترجیح می‌دهند و در نظر نگرفتن نیاز آنها برابر با پشت کردن به بخش بزرگی از بازار است. بعضی شرکت‌ها برای پرکردن این خلأ نسخه مینی پرچم‌داران خود را نیز تولید می‌کنند، اما متاسفانه در اکثر موارد صفت مینی هم از نظر ابعاد برازنده گوشی می‌شود و هم از نظر سخت‌افزار! خوشبختانه سونی این موضوع را درک کرده که کسانی که ابعاد کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند لزوما به سخت‌افزار ضعیف‌تر راضی نیستند. نتیجه این درک تولیدات سری کامپکت است که سخت‌افزاری کاملا شبیه برادر بزرگ‌ترشان دارند. اکسپریا زد۵ کامپکت صفحه نمایش ۴.۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ دارد و رم ۲ گیگابایتی. سایر مشخصات فنی آن با اکسپریا زد۵ کاملا برابر است.

 

 

اچ‌تی‌سی وان ام۹

 

image

 

 

اگر هنگام خرید گوشی هوشمند میزان فلز به‌کاررفته در ساخت آن را معیار انتخاب قرار می‌دهید، پرچم‌دار شرکت اچ‌تی‌سی همان چیزی است که راضی‌تان می‌کند! ۹۰ درصد بدنه اچ‌تی‌سی وان ام۹ از جنس فلز است و می‌توان آن را در سه رنگ سیاه، نقره‌ای و طلایی خریداری کرد. در معرفی این مدل از لفظ پرچم‌دار استفاده کردیم، بنابراین باید انتظار مشخصات فنی برجسته نیز داشته باشید؛ مشخصاتی نظیر اسنپدراگون ۸۱۰ با معماری ۶۴ بیتی، رم ۳ گیگابایتی، دوربین عقب ۲۰ مگاپیکسلی و اسپیکرهای فراگیر BoomSound. این مدل تنها گوشی هوشمند این لیست است که در آن از سنسور شناسایی اثر انگشت خبری نیست؛ پس اگر به این شیوه رمزنگاری عادت کرده‌اید، این نقص را به یاد داشته باشید.

 

 

هوآوی آنر ۷

 

image

 

آنر ۷ را از نظر ظاهر می‌توان یکی از برجسته‌ترین‌ها دانست. طراحی قوی چهارگوش، که در آن نسبت صفحه نمایش به بدنه ۷۲ درصد است، از این مدل یک دستگاه اعلا ساخته. البته در حال حاضر این گوشی خارج از خاک چین رسما در دسترس نیست، اما کاربران سایر کشورها نیز، به‌لطف اپراتورهایی نظیر OppoMart، می‌توانند به گوشی‌هایی دست پیدا کنند که برای عرضه در خاک چین تولید می‌شوند. شاید تنها ایراد استفاده از خدمات OppoMart قیمت تمام‌شده بالاتر آنر ۷ در قیاس با خرید مستقیم آن در چین باشد. این گوشی را می‌توانید به قیمت ۴۲۹ دلار از این اپراتور خریداری کنید و با پرداخت ۲۰ دلار به‌عنوان هزینه حمل‌ونقل صاحب آن شوید.

 

روی این مدل صفحه نمایش ۵.۲ اینچی کار گذاشته شده است که رزولوشن ۱۰۸۰p دارد. پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 935 آن روی سرعت ۲.۲ گیگاهرتز کلاک شده است و رم ۳ گیگابایتی و پشتیبانی از میکرو اس‌دی خیال کاربران را بابت جوابگویی آن به نیازهای چند سال آینده راحت می‌کند. ظرفیت باتری این مدل ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که برای کاربری‌های روزانه عدد مطلوبی محسوب می‌شود. آنر جدید به سنسور شناسایی اثر انگشت مجهز است و دوربین عقب ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی نیز پاسخگوی نیاز اکثر کاربران است.

 

 

اپل آیفون ۶

 

image

 

درنهایت نسل پیشین آیفون را نیز نباید فراموش کرد. مدل سال گذشته آیفون همچنان در اجرای آی‌اواس ۹ عالی عمل می‌کند و همه‌چیز هنگام کار با آن روان است. البته بی‌شک از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، صفحه نمایش مجهز به 3D Touch و قابلیت‌های نظیر Live Photos در آیفون ۶ خبری نیست، اما اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم و با جو بازار پیش نرویم، همچنان می‌توان چندین سال دیگر از آیفون ۶ استفاده کرد و تمام کارکردهای معمول را از آن انتظار داشت.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (54 نظر)

کامران

۱۳۹۵/۸/۸
معلومه که تو هیچی از گوشی نمیتونی هواوی داره گوشی میده بیرون که دست سامسونگ رو از پشت میبنده مشکل مردم اینه که فکر میکنن گوشی فقط گرون قیمتش خوبه همین هانر ۷که تو این لیست هست فقط۹۶۰نهایتا یه تومن قیمتشه ولی با با گوشی های آیفون مقابله میکنه آیفون و سامسونگ فقط پول برندشون رو میگیرم درحالی که برند هایی مثل هواوی و شیائومی گوشی هایی تولید میکنن با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر مثلا p8هواوی رو با A5۲۰۱۶مقایسه کنی که متوجه میشی که پی هشت برتری های زیاد و در عین حال قیمت کمتری داره متاسفانه خیلی ها بدون اینکه اطلاعاتی درمورد گوشی های بالارده داشته باشن چون معمولا گوشی های پایین رده از مارک هایی مثل هواوی رو دیدن جمع میبندم جوری که انگار مثلا سامسونگ گوشی پایین رده نداره

ali

۱۳۹۵/۷/۱
گوشی هر برندی که باشه افراد به سلیقه اهمیت میدهند و سلیقه ها متفاوت میباشد اینقدر تعصب بیجا نداشته باشین هر کسی با توجه به سلیقه وضعیت اقتصادی و تا حد نیاز خودش نوع گوشی رو انتخاب میکنه خود من گوشی 1100نوکیا رو به غول شرکت
ال جی ترجیح میدم

javad

۱۳۹۵/۵/۲۷
سلام
داداشا بین هوآوی آنر ۷/ال جی V10
موندم کدوم بخرم لطفا سریع بگین مر30 لطفا

ابی

۱۳۹۵/۳/۲۷
فقط هانر 7

ARASH

۱۳۹۴/۷/۲۴
واقعا واقعا این بار سونی عالی عمل کرده