خانهاخبار
فعلا از آیپد ایر 3 خبری نیست

فعلا از آیپد ایر 3 خبری نیست

در کنفرانس اخیر اپلی‌ها از معرفی نسل سوم آیپد ایر خبری نبود. این موضوع شاید در گرماگرم مراسم چندان جلب توجه نکرد، اما در بررسی‌های بعد از آن برای خیلی‌ها سوال شد؛ هرچند به نظر می‌رسد اپل این تبلت‌هایش را فراموش نکرده و جریان شایعات مربوط به آنها همچنان ادامه دارد.
۱۳۹۴/۶/۲۶

اپل، طبق عادت هر ساله‌اش، مراسم مفصلی برگزار کرد و محصولات جدیدی به بازار معرفی کرد؛ از آیفون‌های جدید گرفته تا جراحی بزرگ در اپل تی‌وی و سرانجام معرفی آیپد پرو که مدت‌ها شایعات بسیاری درباره‌اش شنیدیم. آیپد پرو را شاید بتوان مهم‌ترین تغییر در این رده محصولات به شمار آورد، تغییری بزرگ و شگفت‌انگیز، اما طرفداران اپل از موضوع دیگری بیشتر شگفت‌زده شدند.

در مراسم اخیر اپل از آیپد ایر 3 هیچ خبری نبود و به نظر می‌رسید کوپرتینویی‌ها این دستگاه را فراموش کرده‌اند. هرچند تمام گفته‌ها پیرامون آیپد ایر 3 را نمی‌توان چیزی فراتر از شایعه دانست، تعدادشان به حدی رسیده بود که اغلب کارشناسان نیز احتمال عرضه این محصول را در مراسم چند روز گذشته اپل بسیار بالا می‌دانستند. البته چنین کاری انجام نشد و اپل با معرفی دستگاه آیپد پرو از حریفی قدرتمند برای رقابت با سرفیس پرو رونمایی کرد.

اما منابع خبری مربوط به اپل همچنان در حال انتشار شایعات و اخبار مختلف درباره آیپد ایر 3 هستند. آنها می‌گویند، برخلاف آنچه گمان می‌رود، اپل نسل سوم این تبلت‌ها را فراموش نکرده و برای ورودشان به بازار در حال برنامه‌ریزی است؛ دستگاهی که احتمالا از پردازنده A9 یا A9X بهره‌مند است و رم آن نیز دو یا چهار گیگابایت خواهد بود. نمایشگر 9.7 اینچی رتینا با رزولوشن 4K، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و نصب پیش‌فرض 9 iOS از دیگر مشخصات فنی این دستگاه است.

image

گزارش شده که این تبلت با حافظه‌های ذخیره‌سازی 16، 64 و 128 گیگابایتی در دسترس است و فقط 5 میلی‌متر ضخامت دارد. نسل فعلی آیپد ایر ضخامت 6.1 میلی‌متری دارد و در صورت حقیقی بودن این مشخصات، می‌توان گفت اپل در نازک‌تر و باریک‌تر ساختن این دستگاه کار بزرگی انجام داده است. گفته می‌شود ویژگی‌ ضدآب و ضد گردوغبار بودن هم در این تبلت وجود دارد. این دستگاه را شاید بتوان نسخه‌ای سبک‌تر و نازک‌تر نسبت به آیپد پرو دانست، چراکه بسیاری از مشخصات فنی‌شان مشابه است و آیپد ایر صرفا صفحه نمایش کوچک‌تری دارد.

اما برای مشتریان احتمالی مهم‌ترین موضوع زمان عرضه و قیمت دستگاه است. هنوز اطلاعاتی در این باره منتشر نشده، اما حدس زده می‌شود اپل دو بازه زمانی مختلف برای معرفی این محصول تعیین کرده است. به نظر می‌رسد ماه آینده یا اوایل سال 2016 شاهد ورود این تبلت به فروشگاه‌ها باشیم. البته گزینه اول بسیار بعید است، چون اپل به اندازه کافی برای زنجیره تولید آیفون‌ها تحت فشار قرار گرفته و نمی‌خواهد با تولید انبوه محصول دیگری خودش را درگیر کند.

از طرفی مدیران این شرکت به‌خوبی دریافته‌اند اکثر کاربران آیپدشان را نسبت به موبایلشان بسیار دیرتر تغییر می‌دهند. درنتیجه با معرفی آیپد پرو فعلا قصد دارند توان تبلیغاتی خود را بر این محصول جدید متمرکز کنند تا بتوانند مزیت‌هایش را برای کاربران روشن کنند و آمار فروش موفقی رقم بزنند، پس هیچ دلیلی برای عجله در معرفی آیپد ایر نسل سوم وجود ندارد. اپل هنوز اولویت‌های دیگری دارد!

منبع: Cultofmac

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mehdi

۱۳۹۴/۶/۲۶
اقا من خيلي منتظر اير٣ بودم ولي حيف بايد تا سال ديگه صبر كنم معمولاً ايپدا با ايفونا رو نمايي نميشدن نميدونم چرا پرو رو معرفي كرد با ايفون 6s