خانهاخبار
Quick Charge 3.0 معرفی شد: گجت‌های خود را چهار برابر سریع‌تر شارژ کنید

Quick Charge 3.0 معرفی شد: گجت‌های خود را چهار برابر سریع‌تر شارژ کنید

از آنجا که فعلا دنیای تکنولوژی راهی قطعی برای رفع مشکل شارژ گوشی ها پیدا نکرده، چند سالی است که روشی موقتی پیدا شده تا کاربر بتواند در طول روز از باتری گوشی‌اش مدت بیشتری استفاده کند. این راه‌حل موقتی شارژ سریع باتری‌هاست و سال گذشته گوشی‌های بسیاری با پشتیبانی از این فناوری دیدیم. حال نسل جدید شارژ سریع کوالکام معرفی شده که زمان بسیار کمی برای شارژ گوشی شما طلب می‌کند! در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۶/۲۴

image

 

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم عاشق Quick Charge 2.0 هستیم؛ ویژگی‌ای که به ما این امکان را می‌دهدکه تنها در ۳۰ دقیقه گوشی‌مان را از صفر تا ۶۰ درصد شارژ کنیم. البته به نظر می‌رسد کوالکام چندان علاقه‌ای به این تکنولوژی نداشت، زیرا امروز این شرکت چیپ‌سازی در سن‌دیه‌گو نسل جدید کوییک شارژ را معرفی کرد. طبق اعلام این شرکت، تکنولوژی جدید می‌تواند گجت‌هایی را که از پردازنده اسنپدراگون نسل جدید استفاده می‌کنند نه‌تنها سریع‌تر، بلکه کارآمدتر از گذشته شارژ کند.

قبل از هرچیز بهتر است به بخشی بپردازیم که می‌خواهید زودتر بدانید: کوییک شارژ نسخه ۳ چقدر سریع‌تر شارژ می‌کند؟ بیایید به سرعت تکنولوژی کوییک شارژ از نسل اول آنها نگاهی کلی بیندازیم. نسل اول کوییک شارژ ۴۰ درصد سریع‌تر از شارژرهای معمولی دستگاه شما را شارژ می‌کرد. در نسل دوم، کوییک شارژ پیشرفت شگرفی یافت و توانست ۷۵ درصد سریع‌تر از شارژرهای قدیمی شارژ کند. حال تکنولوژی کوییک شارژ ۳ از کوییک شارژ ۲ هم ۳۸ درصد سریع‌تر است. اما حتما برای اطلاع از این درصدها این پست را نمی‌خوانید! پس بگذارید ساده‌تر بگوییم: با فناوری Qucik Charge 3.0 می‌توان باتری موبایل را از صفر تا ۸۰ درصد تنها در ۳۵ دقیقه شارژ کرد!

 

 

جدا از این سرعت فوق‌العاده شارژ، که کوالکام در کوییک شارژ ۳ فراهم آورده، اولین بار است که این شرکت از تکنولوژی‌های INOV (ارتباط هوشمند برای ولتاژ بهینه) استفاده کرده. الگوریتم جدیدی که کوالکام برای کوییک شارژ نسخه سوم به کار برده به گوشی این امکان را می‌دهد که ولتاژ موردنظرش را از شارژر بگیرد. علاوه بر این، شارژرهای کوییک شارژ ۳ محدوده بیشتری از ولتاژها را پشتیبانی می‌کنند. خوب است بدانید شارژرهای کوییک شارژ ۲ تنها از ولتاژهای ۵ ولت، ۹ ولت، ۱۰ ولت و ۲۰ ولت پشتیبانی می‌کرد، اما کوییک شارژ ۳ می‌تواند از محدوده ۳.۶ ولت تا ۲۰ ولت، ولتاژ موردنظر خود را انتخاب کند. همچنین کوییک شارژ ۳ از پورت‌های USB Type-C نیز پشتیبانی می‌کند.

البته لازم نیست فعلا نگران پشتیبانی نکردن تلفن هوشمندتان از این ویژگی باشید، چراکه گوشی‌هایی که از کوییک شارژ ۳.۰ پشتیبانی کنند سال دیگر از راه می‌رسند. دلیل این موضوع نیز به پردازنده‌های جدید کوالکام مربوط است، زیرا فناوری کوییک شارژ ۳ تنها با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۲۰، ۶۲۰، ۶۱۸ و ۴۳۰ سازگاری دارد که فعلا روی هیچ دستگاهی عرضه نشده است.

اما درمجموع باید بگوییم کوییک شارژ ۳ فناوری بسیار کارآمدی است که زمان شارژ دستگاه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد. نظر شما درباره این فناوری چیست؟

منبع: AndroidAuthority

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر

۱۳۹۸/۶/۹
شارژر کوییک سه اینقد قویه که برای گوشیه رده پایین هم خیلی خوب جواب میده چه برسه به پرچمدارا گوشی خودم ال جی k10 2017 هس زمان شارژش رسیده به نصف

سلام

۱۳۹۵/۸/۱۴
شما پردازنده ی 652 رو اشاره نکردید
در سایت خود کوالکام
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/652
اشاره کرده که 652 از کوئیک شارژ 2 و 3 پشتیبانی میکنه