خانهاخبار
هرآنچه باید در مورد دوربین آیفون‌های جدید اپل بدانید

هرآنچه باید در مورد دوربین آیفون‌های جدید اپل بدانید

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهایی که در آیفون 6اس و 6اس پلاس شاهدیم افزایش کیفیت دوربین آنهاست. اکنون دوربین‌های جلو و عقب این دستگاه‌ها 5 و 12 مگاپیکسل کیفیت دارند و می‌توانند تصاویر خارق‌العاده‌ای از سوژه‌های ما به ثبت برسانند. اما این تنها چیزی نیست که در دوربین آیفون‌های جدید تغییر کرده است.
۱۳۹۴/۶/۲۳

یکی از بخش‌هایی که در آیفون‌های جدید اپل نسبت به قبل بهبود یافته دوربین این گوشی‌های هوشمند است که کیفیت آن از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیسکل افزایش یافته. با وجود اینکه مگاپیکسل بیشتر ممکن است به افزایش نویز تصاویر منجر شود، اپل ادعا می‌کند به‌وسیله فناوری Deep trench isolation توانسته جزئیات تصاویر را همچنان بالا نگه دارد. فلاش دوربین نیز اکنون بهتر شده، پس تصاویر گرفته‌شده با نور فلاش نیز رنگ واقعی‌تری خواهد داشت.

 

image

 

همچون آیفون سال گذشته، مدل پلاس آیفون جدید نیز از ویژگی تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر (OIS) برخوردار است که موجب می‌شود اثر لرزش دست در تصاویر کم شود و در فضای کم‌نور تصاویر بهتری گرفته شود.
اما اپل علاقه‌مندان به سلفی را هم از یاد نبرده است. دوربین جلو آیفون 6اس و 6اس پلاس از 1.2 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل رسیده تا سلفی‌های شما جزئیات بیشتری داشته باشد. تصاویر پانورامای گرفته‌شده با این آیفون‌ها هم تا 63 مگاپیسکل کیفیت دارد، چیزی که در آیفون‌های نسل قبل برابر 43 مگاپیکسل بود.

 

image

 

قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین آیفون 6اس و 6اس پلاس است که در هر فریم چنین فیلمی 8 میلیون پیکسل وجود دارد. شما می‌توانید فیلم‌های 4K ضبط‌شده با آیفون جدیدتان را به‌وسیله اپلیکیشن iMovie ادیت کنید و حتی هنگام پخش روی آنها زوم کنید.

 

image

 

اپل به جای اضافه کردن چراغ فلاش به دوربین جلو از نور سفید بک‌لایت‌های نمایشگر استفاده می‌کند. در این روش، که به آن رتینا فلاش گفته می‌شود، نور صفحه نمایشگر در زمان سلفی گرفتن سه برابر بیشتر از حالت عادی می‌شود، اما اپل کاری کرده تا رنگ چهره حالت واقعی خود را از دست ندهد و حتی در فضاهای کم‌نور تصاویر خوبی ثبت شود.

 

image

 

Live Photos ویژگی جالب دیگری است که به دوربین آیفون‌ 6اس و 6اس پلاس اضافه شده. در لایو فوتوز شما مثل حالت عادی عکس‌های خود را ثبت می‌کنید، ولی دستگاه 1.5 ثانیه قبل و بعد از لحظه ثبت عکس را هم به‌صورت خودکار به تصویر شما اضافه می‌کند که نتیجه کار دیدن تصویری متحرک به‌شکل فیلمی کوتاه همراه با صداست.

 

image

 


تصاویر گرفته‌شده با این روش تقریبا 2 برابر فیلم‌های عادی حجم دارد و در تمام دستگاه‌های اپل قابل پخش است. حتی این امکان وجود دارد که از آنها به‌عنوان واچ فیس ساعت اپل نیز استفاده کنید.
این شرکت برای نشان دادن قدرت دوربین جدید آیفون 6اس و 6اس پلاس مجموعه‌ای از تصاویر دست‌نخوره را به نمایش گذاشت که با دوربین این آیفون‌ها گرفته شده است و در آنها می‌شود عمق تصویر، دقت رنگ، جزئیات بالا و عملکرد خوب در نور کم را به‌خوبی مشاهده کرد.

 

منبع: Businessinsider

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

نادر

۱۳۹۴/۶/۲۴
جدا تمام کارایی که با یه اپلیکیشن کوچولو میشه کرد چرا باید بعنوان نوآوری بیاره؟!!!!:)))))بابا پلتفرمه خفن!بابا "آی او اس"!:))))) اون رتینا فلش چیه مثلا؟!:)))))) یا اون لایو فوتوز! همه ام که کف و غش کردن که "واو اپل خفن عست!"یا براشون امکان کانتکس منو رو فعال کردن حالا دارن ذوق میکنن که فورس تاچ و فلان و بیسار!! خوشحالم که طرفدارای اپل کلا شادن:)))))

Ali

۱۳۹۴/۶/۲۴
سلام
ایفون 6s کی میاد ایران
بعد قیمت 64 گیگش چقدره؟!
:(

amir1975

۱۳۹۴/۶/۲۴
دست سونی درد نکنه!!! خخخخخخ

محمد

۱۳۹۴/۶/۲۳
gsm همه تو نظرات ميگفتن طرفه سامي جونتيو اينا باورم نميشد تو پست ايفون به سامي جونت گفتم كپيسونگ نظرمو نذاشتي يعني خوشم مياد خودتونم ميدونيد كپيسونگه چون اگه حرفم غلط بود نظرمو ميذاشتين منفي ميخورد الانم بحثم سره موبايلو برندو اينا نيس هركس سليقه اي داره منم ديدم تو اون پست يه سامي بازي حرف بدون فكر زده خواستم جوابشو بدم كه خب شما لطف كردي نظرمو ثبت نكردي . شما هم بچسب به كپيسونگت