خانهاخبار
نبرد پرچمداران: شش دلیل برتری آیفون 6اس نسبت به گلکسی اس6

نبرد پرچمداران: شش دلیل برتری آیفون 6اس نسبت به گلکسی اس6

سامسونگ گلکسی اس6 و آیفون اس 6: دو رقیب از اکوسیستم‌های متفاوت که طرفداران سرسختی دارند و هر بار برتری‌های تکنولوژیک دستگاه‌هایشان را به رخ یکدیگر می‌کشند. اکنون نوبت طرفداران آیفون است که می‌گویند نسل جدید این موبایل شش فناوری برتر نسبت به گلکسی‌ها دارد و پیروز این مبارزه است.
۱۳۹۴/۶/۲۴

اپل با معرفی آیفون‌های جدید موج دیگری از هیاهو پیرامون این دستگاه‌ها آغاز کرد. تکنولوژی‌های جدید به‌کاررفته در این محصولات موضوع بحث اکثر کاربران است و مقایسه آیفون‌ها با رقبای اندرویدی هم اجتناب‌ناپذیر. شاید به همین دلیل باشد که طرفداران نسل جدید اسمارت‌فون‌های اپل معتقدند به شش دلیل زیر دستگاه محبوب آنها نسبت به گلکسی اس‌6 برتری دارد؛ در قسمت قبل پنج دلیل برتری گلکسی اس6 نسبت به آیفون 6اس را مرور کردیم و در این قسمت از نبرد پرچمداران شش مورد برتری آیفون 6اس بر گلکسی اس6 را با هم مرور می‌کنیم.

 

فناوری تاچ سه‌بعدی

image

 

اپل مدعی ابداع نوع جدیدی از فناوری فورس تاچ شده و آن را 3D Touch Display نامیده است. به همین دلیل آیفون‌های جدید می‌توانند تفاوت بین لمس‌های آرام، معمولی و محکم را به‌خوبی تشخیص دهند و بر همان اساس واکنش‌های متفاوتی نشان دهند. این ویژگی به‌معنای تغییرات و امکانات بیشتر در کارایی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف است و فرصت‌های متنوع‌تری نیز در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار می‌دهد.

 

قهرمان ارتباطات LTE

image

 

آیفون‌های جدید می‌توانند ارتباط شما را با 23 باند LTE مختلف برقرار کنند. این تعداد بیشتر از هر تلفن هوشمند دیگری است و اپل در این زمینه رکورد آیفون‌ 6 را هم شکسته. در آیفون‌ قبلی می‌توانستید به 20 باند مختلف LTE متصل شوید؛ رقمی که اکنون در نسل جدید تلفن‌های هوشمند اپل افزایشی هرچند ناچیز یافته است.

 

سری 7000 آلومینیوم

image

 

سامسونگ برای ساخت گلکسی اس6 از درجه 6013 آلومینیوم استفاده کرده است، درحالی‌که بسیاری از موبایل‌های دیگر، از جمله آیفون 6، از درجه 6063 این فلز بهره برده‌اند. اما با توجه به مشکل خم شدن آیفون‌های قبلی، اپل برای ساخت دستگاه‌های جدیدش از درجه 7075 آلومینیوم استفاده کرده که تقریبا بهترین کیفیت ممکن برای ساخت اسمارت‌فون‌ها را ارائه می‌دهد. این درجه از فلز آلومینیوم برای ساخت اقلامی سبک با پایداری مناسب به کار می‌رود، مانند بدنه هواپیما، ماشین، قایق و دوچرخه کوهستانی.

 

بازخوردهای لمسی فوق حساس

image

 

اپل موتور لمسی مخصوصی برای آیفون‌های تازه معرفی کرده است که در تکمیل کارایی فناوری تاچ سه‌بعدی هم نقشی حیاتی دارند. سیستم ویبره در تلفن‌های معمولی نیازمند 10 یا تعداد بیشتری لرزش برای پاسخ دادن به تحرکات بیرونی است، درحالی‌که Taptic Engine به‌کاررفته در آیفون فقط در یک دوره به لرزش درمی‌آید و پاسخ نوع لمس را می‌دهد و سپس متوقف می‌شود.

 

پیکسل‌های بیشتر

image

 

اپل برای جدا کردن پیکسل‌های کوچک‌ از یکدیگر از همان فناوری ISOCELL سامسونگ استفاده می‌کند تا با این روش زوائد و تداخل‌ها را از تصاویر حذف نماید؛ اما با این حال 1.22 میکرون پیکسل‌های ثبت‌شده با حسگر دوربین آیفون 6اس همچنان از استاندارد 1.12 میکرونی سامسونگ گلکسی اس6 بیشتر است؛ یعنی در شرایطی که نور کم باشد، فوتون‌های بیشتری در هر پیکسل ذخیره می‌شود و پردازنده تصویری آیفون به آنها رسیدگی می‌کند.

 

بلوتوث 4.2

image

 

سامسونگ برای گلکسی‌های جدیدش از استاندارد 4.1 بلوتوث‌ها استفاده کرده، اما اپل محصول تازه‌اش را با نسل 4.2 این تکنولوژی به بازار فرستاده است. شاید این تغییر به نظرتان چندان مهم نباشد، اما خوب است بدانید بلوتوث‌های نسل جدید انرژی خیلی کمتری مصرف می‌کنند و 2.5 برابر نیز سریع‌ترند؛ تغییراتی که احتمالا برای بسیاری از کاربران چشمگیر است.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (72 نظر)

شایان

۱۳۹۴/۱۰/۲
این دلیل برتریاتون همشو بزاری رو هم یه دلیل سفت و محکم نمیشن!!!!

شایان

۱۳۹۴/۱۰/۲
گوشی های سامسونگ هنگ میکنن!فک کنم اون گوشی 200هزاریارو گرفتی دستت نه داداش یه بارم شده برو s6یاnote5یاnote4بگیر دستت اونوقت بیا بگو سامسونگ هنگ میکنه یا نه!!!

شایان

۱۳۹۴/۱۰/۲
اگه پول ایفون 6اس نداری برو تو صفحه گوشی های ارزون بگرد و اینم بدون خیلی گرون نیست ایفون 6اس 200 هزار از نوت5 گرون تره!

شروین گ

۱۳۹۴/۷/۸
گوشی که هیچ گونه گارانتی و خدماتی تو کشور نداره رو با گرون ترین قیمت بخری فقط بو فقط بخاطر برندش
ما که از این پولا نداریم داشتیم هم نمیگرفیم

علی زارعی

۱۳۹۴/۷/۷
سلام به همه ی شما دوستان عزیز ،امیدوارم خوش و خرم باشید .من تو سایت اپل دیدم زده ایفون ۵ اس مفتی! این یعنی چی اگه کسی از دوستان میدونه به من بگه ممنون میشم .خدانگهدار