خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: CamFind

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: CamFind

دیگر نیازی نیست برای جستجوی عکس به فکر متنی مرتبط با آن باشید تا اطلاعاتی درباره‌اش به دست آورید؛ تنها کافی است با CamFind عکس بگیرید و سپس درباره آن عکس جستجو کنید!
۱۳۹۴/۶/۲۲

شاید شما هم با اپلیکیشن گوگل گاگلز آشنایی داشته باشید؛ اپلیکیشنی که می‌توان آن را موتور جستجوی عکس نامید، هرچند عملکردش چندان رضایت‌بخش نیست.

اواخر سال 2010 گوگل بخش گوگل گاگلز را به اپلیکیشن جستجوی خود در iOS اضافه کرد که ویژگی جالب توجهی به شمار می‌رفت. این بخش به کاربران آیفون اجازه می‌داد با دوربین گوشی‌شان از هر شیء عکس بگیرند و گوگل شیء موجود در تصویر را شناسایی می‌کرد و اطلاعات مرتبطی در اختیار کاربر قرار می‌داد.

خب حتما فکر می‌کنید که از سال 2010 تاکنون گوگل این بخش را آپدیت کرده و دقت شناسایی تصاویر را نسبت به سال 2010 ارتقا بخشیده، اما باید بدانید که این فکر کاملا نادرست است! گوگل گاگلز اکنون دقیقا همان چیزی است که از ابتدا بود و هیچ تغییری نکرده.

اما این برنامه تنها موتور جستجوی تصویر نیست، بلکه توسعه‌دهندگان و محققان حوزه پردازش تصویر اپلیکیشن دیگری وارد بازار رقابت کرده‌اند؛ اپلیکیشنی که درست در همان نقطه‌ای قرار گرفته که اگر گوگل گاگلز آپدیت می‌شد در آن جایگاه جای می‌گرفت.

ما برای جستجوی تصاویر اغلب باید سراغ واژه‌ها برویم و با کمک  آنها جستجو کنیم و پس از آن در میان تصاویر به‌دست‌آمده به دنبال اطلاعات مناسب باشیم. حالا CamFind، که هم نسخه اندروید دارد و هم نسخه iOS، کار را آسان کرده و تنها کافی است با آن از سوژه موردنظر عکس بگیریم. این اپلیکیشن شیء موجود در تصویر را برای ما شناسایی می‌کند و اطلاعاتی در موردش به ما ارائه می‌دهد. درواقع با این اپلیکیشن، به‌جای جستجو با واژه‌ها، با تصاویر به جستجو می‌پردازیم.

 

image

 

این برنامه ادعا می کند که اشیاء و تصاویر مختلف را، از پوستر فیلم گرفته تا کد QR، به‌درستی شناسایی می‌کند. رابط کاربری CamFind نیز بسیار ساده است. شاید بار اول که سراغ این اپلیکیشن می‌روید، منتظر عملکردی نباشید که در برنامه ادعا شده، اما وقتی از آن استفاده کنید، می‌بینید که عملکردش واقعا قابل توجه است.

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، ما عملکرد برنامه را آزمودیم و نتایج زیر برایمان نمایش داده شد.

 

image

 

نکته جالب توجه در این برنامه پشتیبانی از زبان فارسی است. با توجه به اینکه تصویر پس‌زمینه نوشته‌هایی به زبان فارسی دارد، در میان نتایج جستجو نتایج فارسی نیز به چشم می‌خورد.

 

image

 

البته این برنامه ادعا کرده است که می‌تواند جستجوها را به زبان فارسی نیز انجام دهد، اما جستجوی فارسی CamFind به‌دلیل تنوع فونت‌های نوشتاری فارسی اصلا مطلوب نیست و نتایج مرتبطی در اختیارمان نمی‌گذارد.

از دیگر ویژگی‌های برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خواندن کدهای QR
  • ذخیره تاریخچه عکس‌ها و جستجوهای انجام‌شده
  • پشتیبانی از فرمان صوتی

اگرچه این برنامه برای اندروید هم پس از iOS منتشر شد، تنها برای نسخه‌های 4.2 به بعد اندروید در دسترس قرار گرفته است و امکان نصب آن روی نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل وجود ندارد.

 

جمع‌بندی

اپلیکیشن در مورد تصاویر حاوی نوشته‌های انگلیسی عملکردی خوب و قابل قبول دارد و همان‌طور که ادعا شده، در مورد کالاها اطلاعات و قیمت را به ما نشان می‌دهد. در مورد کالاهای ایرانی نیز اگر نوشته انگلیسی روی آنها وجود داشته باشد برنامه می‌تواند آنها را تشخیص دهد، اما از زبان فارسی پشتیبانی خوبی نمی‌کند. در شناخت اشیاء نیز نسبتا خوب عمل می‌کند و اطلاعاتی از آنها یا اشیاء مشابه را پیشنهاد می‌دهد.

 

دانلود CamFind از کافه بازار

دانلود CamFind از گوگل پلی

دانلود CamFind از اپ استور

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

الف میم

۱۳۹۴/۶/۲۳
سلام
به نظر من بارکد سایت های دانلود هم بذارید که راحت بشه مستقیم از گوشی دان کرد....
هرکی وافقه++بزنه