خانهاخبار
اپل به نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی کاربران پاسخ می‌دهد

اپل به نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی کاربران پاسخ می‌دهد

پس از شایعات بسیار، اپل آیفون‌های جدید خود را با ویژگی‌هایی جدید معرفی کرد؛ ویژگی‌هایی که اگرچه در نگاه اول جذاب‌اند، نگرانی‌هایی هم برای کاربران به همراه داشته‌اند.
۱۳۹۴/۶/۲۱

اپل در هفته گذشته همراه با معرفی آیفون‌های جدید برخی ویژگی‌های جدید دوربین و سیری را نیز ذکر کرد؛ ویژگی‌هایی که نگرانی‌هایی در ارتباط با حریم خصوصی برای کاربران به همراه داشته‌اند. با اینکه تنها چند روز از معرفی آیفون و ویژگی‌های جدیدش می‌گذرد، مطالب زیادی در مورد ویژگی Hey Siri نوشته شده‌اند و روشن بودن همیشگی میکروفون آیفون را برای شنیدن این جمله کاربر نگران‌کننده دانسته‌اند. ویژگی Live Photo افزوده‌شده به قابلیت‌های دوربین آیفون نیز باعث می‌شود بعد از عکس گرفتن ویدئویی 3 ثانیه‌ای ضبط شود. این ویژگی‌ها را می‌توان غیرفعال کرد، اما برای استفاده کامل از گوشی بهتر است این ویژگی‌ها فعال باشند.

اما اپل نیز به این انتقادها پاسخ داده است:

  • این شرکت ادعا می‌کند که تنها زمانی که سیری فراخوانده می‌شود ضبط صدا صورت می‌گیرد و به اپل ارسال می‌شود و در باقی اوقات اطلاعات به‌صورت محلی ذخیره می‌شود، پس از آن نیز حذف می‌شود و چیزی به اپل ارسال نمی‌شود.
  • در مورد ویژگی Live Photos نیز اپل ادعایی مشابه دارد و عنوان می‌کند اگرچه میکروفون و دوربین در حال ضبط هستند، تا زمانی که کاربر عکس نگیرد چیزی ضبط نمی‌شود و عکس‌هایی که از قبل گرفته شده‌اند روی دستگاه کاربر یا هیچ جای دیگری ذخیره نمی‌شوند.

 

image

 

 

به‌هرحال نگرانی‌های زیادی در مورد این ویژگی‌ها ایجاد شده؛ قابلیت‌هایی که در گوشی‌های جدید اپل هست، هرچند این شرکت از آنها سوءاستفاده نکند. این‌گونه دغدغه‌های مرتبط با حریم خصوصی پیش از این نیز در مورد دستیار شخصی گوگل ناو وجود داشت؛ دستیاری که در گوشی‌های اندرویدی با پیغام “OK Google” فعال می‌شود.

حفظ حریم خصوصی کاربران برای اپل اهمیت بسیار دارد، اما با وجود رعایت حریم خصوصی و کسب اجازه از کاربر، گاهی ممکن است حتی نیت خوب هم به حریم خصوصی کاربران آسیب‌هایی وارد کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۶/۲۱
کی امنیت اپل به هم خورده که این دومین بارش باشه