خانهاخبار
به بهانه انتقادات به iPhone 6s: چه چیزی تغییر کرده است؟

به بهانه انتقادات به iPhone 6s: چه چیزی تغییر کرده است؟

خیلی‌ها بعد از معرفی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس به‌سرعت این آیفون‌ها را به تغییر نکردن متهم کردند. در طرف مقابل اپل هم کنار نکشید و تبلیغی ویدئویی در جواب این افراد منتشر کرد. اما کدام طرف حرف درستی می‌زند؟ آیفون ۶اس واقعا تغییری کرده یا از تغییر در این نسل آیفون خبری نیست؟ با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۶/۲۳

image

 

اگر جواب سوالی را که در تیتر مطرح کرده‌ایم از اپل بخواهید، به شما می‌گوید: «تنها چیزی که تغییر کرده همه‌چیز است!»؛ همین‌قدر اغراق‌آمیز. شاید در نگاه اول بگویید ظاهر دستگاه تغییر نکرده، اما نکته ظریف پاسخ اپل این است که حتی ابعاد آیفون هم تغییر کرده و از نظر طول و عرض و حتی ضخامت تقریبا ۲ میلی‌متر بزرگ‌تر شده. از نظر وزن هم آیفون‌های جدید از نسل قبلی خودشان سنگین‌ترند. البته از نظر طراحی هنوز آیفون ۶اس تغییری نکرده است که نباید هم به‌سادگی از کنار این موضوع گذشت، اما در این مطلب نمی‌خواهیم به این نکات بپردازیم؛ بلکه می‌خواهیم بدانیم آیا واقعا تغییر خاصی در آیفون ۶اس شاهدیم که بخواهیم گوشی کنونی خودمان را بفروشیم و سراغ آیفون ۶اس برویم؟ در ادامه با ما همراه باشید؛ شاید نظر شما درباره این محصول واقعا تغییر کرد!

 

بزرگ‌ترین تغییرات

3D Touch، بدنه مقاوم‌تر، پردازنده قدرتمند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی جلو از مهم‌ترین تغییرات آیفون جدید است. بد نیست اشاره کنیم بالاخره آیفون حافظه رم دو گیگابایتی هم به خود دید! مجموعه این تغییرات نسبت به iPhone 6 پیشرفت واقعا خوبی محسوب می‌شود که با همان قیمت آیفون ۶ عرضه می‌شود.

3D Touch

بیایید از ابتدا بررسی کنیم. خیلی‌ها می‌گویند ۳دی تاچ، یا همان فورس تاچ خودمان، در ‌iOS 9 چندان کاربردی نیست و درواقع اپل ویژگی‌ای را به آیفون آورده که مدت‌هاست در اندروید وجود دارد. در گذشته نیز در اندروید می‌شد با نگهداشتن انگشت روی آیکون یا متن تنظیمات خاص آن را مشاهده کرد، اما بد نیست نگاهی دیگر به این ویژگی بیندازیم. ۳دی تاچ در آی‌او‌اس به آنچه مدت‌ها در اندروید دیده بودیم واقعا شباهتی ندارد. شما در اندروید نمی‌توانید انگشتتان را روی اپلیکیشن دوربین نگه دارید و مستقیما وارد بخش سلفی شوید و سلفی بگیرید. در اندروید حتی نمی‌توانید با فشار دادن روی آیکون ایمیل مستقیما وارد بخش جانک ایمیل خود شوید. این ویژگی‌ها جذبتان نکرد؟ اگر بگوییم با آیفون ۶اس می‌توانید پیش‌نمایشی از ایمیل را با فورس تاچ مشاهده کنید چه؟! آیا در اندروید هم چنین چیزی وجود دارد؟ حتی اگر همین ویژگی‌های ساده هم برای جذب شما کافی نیست، تصور کنید توسعه‌دهندگان ممکن است چه اپلیکیشن‌های هیجان‌انگیزی تولید کنند که از این ویژگی به نحو احسن استفاده کنند. همین موارد کافی است تا تجربه کاربری iOS 9 روی آیفون ۶اس را شبیه هیچ آیفون دیگری ندانیم. پیشنهاد می‌کنم ویدئوی زیر را ببینید، که جانی آیو روی آن صحبت می‌کند، تا با ۳دی تاچ و ویژگی‌هایش بیشتر آشنا شوید.

 

بدنه مقاوم‌تر

مورد بعدی که در بزرگ‌ترین تغییرات از آن یاد کردیم بدنه مقاوم‌تر بود. متاسفانه یا خوشبختانه بدنه آیفون ۶ با هربار زمین خوردن به احتمال بسیار زیاد قُر می‌شود و بخشی از بدنه به داخل فرومی‌رود. آنچه انتظار داریم این است که دیگر چنین مشکلی را شاهد نباشیم. علاوه بر این، احتمال خم شدن آیفون ۶اس پلاس به کمترین میزان رسیده و اگر بخواهید آن را خم کنید، قطعا به دستگاه‌های مخصوص ایجاد فشار نیاز خواهید داشت!

علاوه بر بدنه مقاوم‌تر، اپل برای پوشش شیشه‌ای جلو آیفون هم فکری کرده است. در آیفون ۶، اپل از پوشش محافظ Ion-X استفاده کرده بود که برای تولیدش در فرایندی آزمایشگاهی شیشه با یون‌های مختلف ترکیب می‌شود و ترکیب مقاوم‌تری پدید می‌آورد. در آیفون ۶اس، اپل فراینده یونیزه‌سازی شیشه رویی را دوباره و با یون‌هایی بزرگ‌تر انجام داده و ادعا کرده پوشش شیشه‌ای آیفون ۶اس مقاوم‌ترین پوشش شیشه‌ای بین تمام موبایل‌های موجود در بازار است. پیش‌تر این شیشه را در اپل واچ مدل اسپورت هم دیده بودیم. این شیشه در مقابل خش کاملا مقاوم نیست، اما از نظر استحکام توانایی‌اش را اثبات کرده است.

پردازنده کاملا جدید: Apple A9

image

پردازنده قدرتمند آیفون ۶اس نیز از مواردی است که نمی‌توان به‌سادگی از آن گذر کرد. این پردازنده دو برابر پردازنده آیفون ۶ قدرت دارد. از نظر گرافیکی نیز پردازنده آیفون ۶اس بسیار قدرتمندتر شده است. ممکن است بگویید هرچقدر هم این پردازنده سریع‌تر شده باشد، باز هم پردازنده‌ای ۲ هسته ای با کلاک پردازشی (احتمالا) ۱.۳ گیگاهرتز است و عملکردی ضعیف‌تر نسبت به رقبای خود دارد. اما فراموش نکنیم آیفون ۶ بسیار سریع بود و مگر ما از گوشی چه چیزی می‌خواهیم جز اینکه پرسرعت باشد؟! حافظه رم گوشی نیز ۲ گیگابایتی شده که باعث می‌شود در مولتی تسکینگ آیفون از گذشته هم بهتر عمل کند.

دوربین‌های بهتر

image

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون نیز مورد دیگری است که اولین بار شاهدش هستیم. آن‌طور که اپل در کنفرانس معرفی این محصول نشان داد، با دوربین بسیار خوبی روبرو‌ییم، اما بهتر است صبر کنیم آیفون ۶اس به دست خریداران برسد تا ببینیم دوربین دستگاه در عمل چگونه ظاهر می‌شود. علاوه بر ارتقای دوربین اصلی، اپل دوربین دوم دستگاه خود را هم ارتقا داده و اکنون از سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در کنار این موارد، اپل فلش را هم به دوربین جلو آورده، در صورتی که حتی از چراغ ال‌ای‌دی در جلو دستگاه بهره نبرده است. درحقیقت آیفون به‌کمک قطعه‌ای بسیار کوچک در بورد اصلی دستگاه می‌تواند در تاریکی نور نمایشگر را برای لحظه‌ای کوتاه تا سه برابر بیشتر کند تا به‌عنوان فلش برای دوربین جلو دستگاه به کار بیاید. این کار در یک چشم به هم زدن صورت می‌گیرد و نتیجه‌اش می‌شود سلفی واضح شما در شب! علاوه بر همه این موارد، فیلم‌برداری ۴کی نیز به دستگاه اضافه شده تا بتوانید از این ویژگی نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی

image

 

این مطلب بررسی ویژگی‌های جدید آیفون نبود، بلکه خواستیم به شما بگوییم تقریبا همه‌چیز تغییر کرده است. از نسل جدید تاچ آی‌دی بگیرید تا نمایشگری با قابلیت فورس تاچ، پردازنده جدید و حتی ابعاد جدید آیفون ۶اس، که باعث می‌شود تقریبا هیچ‌کدام از کیس‌های آیفون ۶ با آن سازگار نباشد، همه و همه از تغییراتی بزرگ در آیفون خبر می‌دهد. درحقیقت نمی‌توانید به‌سادگی بگویید این همان آیفونی است که یک سال پیش معرفی شد. حال سوالی اساسی طرح می‌شود: با این تغییرات آیا باز هم آیفون مانند قبل فروش می‌رود؟ امروز رسما پیش‌فروش آیفون‌های جدید شروع می‌شود و همین سوال برای خیلی‌ها پیش آمده است.

شخصا فکر می‌کنم آیفون ۶اس به‌خوبی آیفون ۶ و چه‌بسا بهتر از آن محصول فروش می‌رود. دلیل اصلی‌ای که باعث شده چنین عقیده‌ای داشته باشم تیم تبلیغاتی فوق‌العاده اپل است. درواقع تیم تبلیغاتی اپل به‌خوبی می‌داند چطور هم کاربران عادی را جذب آیفون کند و هم کاربران حرفه‌ای را. برای اثبات این ادعا تنها کافی است در ادامه این تبلیغ تلویزیونی را ببینید که اپل برای آیفون ۶اس منتشر کرده است؛ تبلیغی که با جمله «این آیفون ۶اس است. چیز زیادی تغییر نکرده، به‌جز...» شروع می‌شود و با جمله «تنها چیزی که تغییر کرده همه‌چیز است» به پایان می‌رسد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

Habib

۱۳۹۴/۷/۳
خخخخخخ خداییش خیلی بد شانسی ولی واقعا اپل کلی تغییر داده و بهترینشم دوربینش اپلی ها مثبت رو بزنن با تشکر

Habib

۱۳۹۴/۷/۳
اقای عزیز ایفون سیکس اس از همون اولشم خم نمیشد فقط سیکس پلاس خم میشده که تو این نسخه ی جدید برطرف شده ولی نظر من برای خرید بین سیکس اس و سیکس اس پلاس به نظر من،سیکس اس بهتر و شیک تر حالا نظر با خودت با تطکر اپلی ها مثبت بزنید

Habib

۱۳۹۴/۷/۳
تغییر کرده قبلشم کیفیت صفحش عالی بود در ضمن کیفیت دوربینش حرف نداره واقعا عالیه عشقم اپل هر کی مخالف اپل میام براش افتاد با تشکر اپلی ها دست بزنن به افتخار اپل سامسونگی ها هم برن تقلبشون رو بکنن با اون اس سیکسشون که کپی ایفون سیکس از لحاظ طراحی با تشکر

سینا

۱۳۹۴/۶/۲۸
واقعا جی اس ام نسبت به بقیه سایت ها خیلی ضعیف تر عمل می کنه و هرنویسنده بسیار جانب گرایانه که به نوبه خودش و علاقه مندیش مطلب می نویسه ، نتایج تست های تمام سایت ها رو می خونید نتیجه تست یکی میشه ولی جی اس ام با بقیه فرق می کنه و جانب گرایانه مطلب می نویسه همچنان!

سينا

۱۳۹۴/۶/۲۸
تو ديگه چقد خنده دارى :)) فورس تاچ و هواوى داد؟ مك بوك و موس هاى اپل چى بودن پس؟ هنوز يادمه سامسونگ واسه تقليد s2 صد ميليون به اپل جريمه داد :))