خانهاخبار
با قابلیت‌های مختلف آیفون ۶اس پلاس بیشتر آشنا شوید

با قابلیت‌های مختلف آیفون ۶اس پلاس بیشتر آشنا شوید

سنت سالانه اپل شب گذشته بار دیگر تحقق یافت و جدیدترین تولیدات اپل در صنعت گوشی‌های هوشمند معرفی شدند؛ دستگاه‌هایی که ظاهری آشنا دارند، اما باطن آنها چندین سر و گردن از مشابهشان بالاتر است.
۱۳۹۴/۶/۱۹

شب گذشته اپل از آخرین نسل آیفون‌های خود پرده‌برداری کرد: مدل ۶اس با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و مدل ۶اس پلاس با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی. مدل ۶اس پلاس به بدنه تقویت‌شده با آلومینیوم سری ۷۰۰۰ مجهز شده و با اینکه چهره‌اش مشابه نسل پیشین خود است، مشخصات فنی آن دستخوش تغییرات بسیار شده‌اند.

صفحه نمایش ۵.۵ اینچی IPS آیفون ۶اس پلاس در همان رزولوشن ۱۰۸۰p باقی مانده است (با تراکم ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ)، اما تغییر بزرگی که این پنل به خود دیده افزوده شدن فناوری 3D Touch به آن است. این فناوری جدید لایه‌ای جدید از امکانات به بستر آی‌اواس اضافه می‌کند و به همان المان‌های رابط کاربری که تا امروز دیده بودیم کارکردهای جدید می‌بخشد. به‌لطف این تکنولوژی، سیستم عامل آی‌اواس می‌تواند فرق بین لمس کردن صفحه نمایش را با فشار دادن آن تشخیص دهد و بسته به این که کدام‌یک انجام شده است عکس‌العمل مناسب را از خود بروز دهد. برای پیاده‌سازی چنین سازوکاری اپل لایه جدیدی از سنسورها را با صفحه نمایش آیفون‌های جدید ادغام کرده است.

در کنار 3D Touch، آیفون ۶اس پلاس به موتور تپتیک جدیدی مجهز شده که قادر است برای هر جسچر فیدبک لمسی دقیقی تولید و به کاربر ارسال کند.

اگرچه بزرگ‌ترین تغییر آیفون‌های نسل جدید را می‌توان فناوری 3D Touch دانست، این همه داستان نیست. پرچم‌داران اپل به چیپ A9 مجهز شده‌اند. به‌گفته اپل، این چیپ در زمینه پردازشی ۸۰ درصد و در زمینه گرافیکی ۹۰ درصد قوی‌تر از چیپ A8 است. از آنجا که اپل عادت ندارد روی این مسائل مانور بدهد، فعلا تعداد هسته‌ها و سرعت کلاک این چیپ مشخص نیست. البته شایعات از تعبیه رم یک گیگابایتی خبر می‌دهند، اما این موضوع نیز فعلا رسما تایید نشده است. فارغ از این مسائل، شکی نیست که A9 قدم بزرگی به سمت پردازش‌های قدرتمندتر و سریع‌تر است.

اپل از کنار چیپ حرکتی نیز ساده نگذشته و آن را به نسل M9 ارتقا داده است. این چیپ همان واحدی است که با کمترین میزان انرژی مصرفی همواره در حال کار است و حرکات و فعالیت‌های شما را زیر نظر دارد. وظیفه گوش‌به‌زنگ بودن برای شنیدن دستور Hey Siri را هم، که برای فعال کردن سیری به کار می‌رود، این چیپ بر عهده دارد.

 

image

 

دوربین آیفون‌های جدید را به‌هیچ‌وجه نباید از قلم بیندازیم. پس از سال‌ها مقید بودن به رزولوشن ۸ مگاپیکسل، اپل رزولوشن سنسور دوربین آیفون‌های جدید را به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا داده است. نتیجه این است که تصاویر جزئیات بیشتری خواهند داشت و طبیعتا فضای بیشتری نیز اشغال خواهند کرد. به‌لطف تعبیه این سنسور جدید، گوشی آیفون به قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K نیز مجهز می‌شود. مشابه آیفون ۶ پلاس، دوربین آیفون ۶اس پلاس به فناوری لرزش‌گیر اپتیکال OIS مجهز است. فلاش دوربین چندان تغییری نکرده است و همان ال‌ای‌دی دوگانه دوآل تن را شاهدیم.

یکی از نوآوری‌های اپل در زمینه عکاسی با آیفون عنوان Live Photos به خود گرفته است؛ قابلیتی شبیه آنچه در مدل ZOE اچ‌تی‌سی دیده بودیم. Live Photos به شما این امکان را می‌دهد که از کادری که از آن عکاسی کرده‌اید ۱.۵ ثانیه ویدئو تهیه کنید. پس از ذخیره شدن این تصویر، بعدها می‌توانید روی تصویر تپ کنید و شاهد حرکت بخشی شوید که ویدئوی آن را ضبط کرده بودید. نکته جالب‌تر این است که این تصویر زنده را می‌توانید به‌عنوان تصویر متحرک لاک اسکرین انتخاب کنید و با تپ کردن روی صفحه شاهد زنده شدن تصویر باشید.

 

image

 

خوشبختانه دوربین عقب تنها سنسوری نیست که توجه اپل را به خود جلب کرده است. این شرکت در آیفون‌های جدید رزولوشن دوربین جلو را هم به ۵ مگاپیکسل ارتقا داده است. علاوه بر این بهبود سخت‌افزاری، بهبودهای نرم‌افزاری دیگری نیز انجام شده‌اند که کار با دوربین جلو را لذت‌بخش‌تر از قبل می‌کنند. برای مثال، دوربین جلو آیفون‌های بعدی قادر به شناسایی چهره است یا زمانی که در شرایط کم‌نور قرار دارید، صفحه نمایش به کمک می‌آید و، با سفید شدن در لحظه گرفتن سلفی، مشابه فلاش عمل می‌کند؛ قابلیتی که اپل آن را رتینا فلاش می‌نامد. نوری که از صفحه نمایش در این وضعیت تولید می‌شود بیشتر از نور معمول است و به‌خوبی می‌توان از آن به‌عنوان منبع روشنایی تصاویر سلفی در تاریکی استفاده کرد؛ البته به شرطی که گوشی را بیش از حد از چهره خودتان دور نکرده باشید.

محدودیت سرعت تبادل اطلاعات در آیفون‌های جدید، به‌لطف ارتقای چیپ‌های LTE و Wi-Fi، کمتر از قبل شده است. چیپ NFC همچنان روی این دستگاه‌ها یافت می‌شود، اما، مشابه قبل، تنها برای استفاده از سرویس اپل پی می‌توان روی آن حساب کرد. کاربران آیفون‌های ۶اس و ۶اس پلاس نخستین کاربرانی‌اند که طعم استفاده از تاچ آی‌دی نسل دوم را می‌چشند؛ چیپی که به‌گفته اپل تا دوبرابر سرعت پاسخگویی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد.

شایعاتی که طی چند وقت اخیر در خصوص رنگ‌های این گجت شنیده بودیم درست از آب درآمد. علاوه بر سه رنگ سابق طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی، اپل از رنگ جدید طلایی سرخ یا همان رز گلد نیز رونمایی کرد؛ رنگی که بیشتر نزدیک صورتی کم‌رنگ است و ممکن است در انتخاب بانوان اولویت بالایی داشته باشد.

 

image

 

قیمت آیفون ۶اس پلاس از ۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که مربوط است به مدل پایه ۱۶ گیگابایتی. مدل‌های بعدی با ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی ساخته شده‌اند که به‌ترتیب ۳۹۹ دلار و ۴۹۹ دلار قیمت دارند. البته، همان‌طور که در جریانید، این قیمت‌ها برای زمانی است که آیفون را به شیوه قراردادی خریداری کنید؛ قراردادی دو ساله که برای مثال در خاک امریکا با یکی از اپراتورهای AT&T ،Verizon ،T-Mobile یا Sprint بسته می‌شود.

 

image

 

قیمت قابل استناد برای ما کاربران ایرانی، که در اصطلاح قیمت غیرقراردادی نامیده می‌شود، به‌ترتیب ۷۴۹، ۸۴۹ و ۹۴۹ دلار برای مدل‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. برای آنکه دردسر تعویض آیفون کمتر از قبل شود، اپل برنامه جدیدی تحت عنوان iPhone Upgrade Program اجرا می‌کند. در این شیوه هرسال می‌توانید به اپل استور مراجعه کنید و آیفون جدید و آنلاک‌شده خود را تحویل بگیرید. در این حالت هزینه دستگاه به‌صورت ماهانه به مبلغ ۳۲ دلار پرداخت می‌شود و پشتیبانی +Apple Care نیز از آن به عمل می‌آید.

 

image

 

پیش‌فروش آیفون‌های جدید از ۱۲ سپتامبر آغاز می‌شود و برای شروع فروش رسمی در استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ژاپن، پورتو ریکو، سنگاپور، انگلستان و امریکا باید تا ۲۵ سپتامبر صبر کرد.

 

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۶/۲۳
اقاي هاشمي دمت گرم تنها نويسنده اي كه من تو اين سايت سامي باز باش حال ميكنم شماييد پست و اموزشايي هم كه تو اپل اپس ميزاريد عالين واقعا ممنون

rafi_sl

۱۳۹۴/۶/۲۱
والا سامسونگ و سونی و اچ تی سی ده برار این جذابیت و کارایی دارن چیه این خیر سرشون این همه مردمو معتل کردن اینو رونمایی کنن

رلار

۱۳۹۴/۶/۲۰
حیف

امیر

۱۳۹۴/۶/۲۰
اپل یه program ای داشته که اجازه می داده قسطی iPhone خریداری بشه که مدتش هم 24 ماه بوده، واسه همین نمی شد هر سال iPhone جدید خرید. اما ازین به بعد با همون سیستم پرداختی بهت اجازه می ده که بعد از 12 ماه، iPhone قبلی رو با iPhone ای که تازه معرفی شده عوض کنی ولی پول اضافه ای ندی و فقط همون 12 ماه باقی مونده رو پرداخت کنی.واقعا" عالیه!

ali

۱۳۹۴/۶/۲۰
حیف پول نیست بابت این اشغال بدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!