خانهاخبار
آیپد به جمع بزرگان می‌پیوندد

آیپد به جمع بزرگان می‌پیوندد

همان‌طور که پیش‌تر در شایعات آمده بود، تیم کوک آیپد پرو را معرفی کرد. شایعات این‌بار هم درست از آب درآمد و حالا شاهد بزرگ‌ترین آیپد روی کره زمین هستیم!
۱۳۹۴/۶/۱۸

اگر استیو جابز زنده بود، احتمالا هیچ‌گاه چنین آیپدی نمی‌دیدیم، اما تیم کوک نشان داده هیچ‌گاه مانند استیو جابز فکر نمی‌کند و سعی می‌کند محصولات اپل را گسترش دهد. به نظر می‌رسد جنگ با مایکروسافت شروع شده است و اپل حاضر نیست مایکروسافت را در هیچ عرصه‌ای تنها بگذارد!
آیپد پرو صفحه نمایش 12.9 اینچی دارد. حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار باریک است و شاهد محصولی هستیم که بیشترش را صفحه نمایش تشکیل داده. رزولوشن این صفحه نمایش 2732 در 2048 پیکسل است. تعداد پیکسل‌های آیپد پرو حتی از مک‌بوک پرو 15 اینچی نیز بیشتر است. تعداد پیکسل‌های این آیپد 5.6 میلیون است!

 

صفحه نمایش 12.9 اینچی. تراشه A9X سومین نسل از پردازنده‌های 64 بیتی به آیپدپرو قدرت می‌بخشد. قلم هوشمن پنسل محصولی است که اپل برای آیپد پرو طراحی کرده‌است


تیم کوک به دوستداران موسیقی مژده می‌دهد و می‌گوید از کیبورد این آیپد می‌توان برای نواختن موسیقی نیز استفاده کرد. اپل در ساخت صفحه‌ نمایش آیپد پرو از تکنولوژی رتینای مک‌بوک استفاده کرده است.
پردازنده آیپد پرو A9 است؛ پردازنده جدید اپل که سومین نسل پردازنده‌های 64 بیتی است. پهنای باند حافظه در این تراشه دو برابر تراشه A8 است و اپل مدعی است که پردازنده جدیدش 1.8 برابر سریع‌تر از پردازنده‌های سیستم‌های دسکتاپ است. پردازنده گرافیکی A9 بسیار قدرتمند است و 360 برابر پردازنده گرافیکی آیپد قبلی قدرت دارد.

 

دوربین آی‌سایت 8 مگاپیکسلی مجهز به تاچ آی‌دی


باتری این محصول بسیار مناسب و عمرش 10 ساعت است. آیپد پرو اولین گجت هوشمند است که 4 بلندگو دارد و صدایی حدود سه برابر بیشتر از آیپد ایر 2 تولید می‌کند. نکته جالب در مورد این محصول ضخامتش است: ضخامت آیپد پرو 6.9 میلی‌متر است؛ یعنی ضخامتی به اندازه آیفون 6.

 

اولین تبلت دنیا که به 4 بلندگو مجهز است عمر باتری آیپدپرو 10 ساعت‌است. وزن این محصول 712 گرم است تنها کمی سنگین‌تر از آیپد نسل اول


وزن این محصول تقریبا برابر آیپد نسل اول و 712 گرم است. صفحه کلید هوشمند هدیه دیگر تیم کوک به دوستداران تبلت است. البته داستان همین‌جا تمام نمی‌شود، بلکه اپل سامسونگ را هم به این مبارزه دعوت کرده است. این کمپانی با ارائه قلمی تحت عنوان «اپل پنسل» (Apple Pencil) برای آیپد پرو با شمشیری آخته به جنگ نوت‌های سامسونگ می‌رود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

MEHRAN

۱۳۹۴/۶/۱۹
هذا عجیبون ایپدا :)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۶/۱۹
بزرگ بزرگان بوده حالا جی اس ام تازه فهمیده

YH

۱۳۹۴/۶/۱۹
با تمامی احترام به آیپد پرو جدیدی که کمپانی اپل معرفی کرده و بهترین تبلت در حوضه تبلتهای آندرویدی و ios قطعا به حساب میاد( و ویندوزRT)
,ولی به هیچ وجه به پای محصول ردموندی ها نمیرسه.. مایکروسافت سورفیس و اقعا یک تبلت بینظیر و استثناییه که کار PC رو براتون انجام میده...ولی این تبلت و تبلتهای سامسونگ صرفا کارهای یک اسمارت فون رو براتون انجام میدن... حال انکه سورفیس به وجود داشتن سیستم عامل قدرتمند با برنامه های شبیه ساز مثل بلواستک و برنامه شبیه سازIOS به راحتی قابلیت تبدیل شدن به اونها رو هم داره... و در کنار اونها میتونه به راحتی برنامه های مهندسی مثل اتوکد-متلب-کتیا(که خودم به شخصه نصب شده دارم) رو به راحتی اجرا میکنه و حتی در زمینه گیمینگ هم من شخصا PES 2015 رو روی سورفیس دارم و .... و در کنار اینها دارای قلم و صفحه نمایش و تاچ بینظیر هستش و هر کسی هم که با سورفیس کار کرده باشه به خوبی آگاه هستش که کیفیت ساخت و تکنولوژیش کاملا از تبلتهای موجود در بازار جلوتر و پیشرفته تره -- و در کنار اینها قابلیت فورس تاچ رو البته نه به شکل الانی که آیفون عرضه کرده بلکه به شکل ساده تری داره(ولی باید در نظر داشت که از سال2012 داره از این تکنولوژی استفاده میکنه و قطعا در سورفیس جدید یعنی ورژن 4 قطعا بهینه تر خواهد شد) و در آخر ایپد ورژن ساده تر شده سورفیس هستش که قطعا ویقینا در ساختش از سورفیس الهام گرفته شده همون قلم شارژی بلوتوث دار- با همون کاور کیبرد استثنایی سورفیس و هون اندازه صفحه نمایش!!! در این محصول هم دقیقا لحاظ شده .. به هر حال چیزی که قطعی به نظر میرسه اینه که به هیچ وجه تبلتهای سامسونگ توانایی رقابت با این محصول رو نخواهند داشت و این محصول در حوضه عملکردی که براش تعریف شده بهترین محصول موجود هستش ولی با وجود سورفیس و سیستم عامل ویندوز پرو بهترین تبلت نیست

میلاد

۱۳۹۴/۶/۱۸
الله اکبر