خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه هوآوی Mate S

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه هوآوی Mate S

پرچم‌دار جدید هوآوی از راه رسید. کمپانی هوآوی Mate S را یازدهم شهریورماه معرفی کرد، ولی زمان عرضه و قیمت آن هنوز نامشخص است. در سال‌های اخیر چینی‌ها رشد شگرفی در صنعت موبایل داشته‌اند و به‌جرئت می‌توان هوآوی را سردمدار این حوزه دانست. Mate S فبلت جدید هوآوی است که انتظار دارد بازار را قبضه کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۶/۱۱

برادر کوچک‌تر Ascend Mate 7 با سروصدای فراوان معرفی شد. زمانی استیو جابز آیفون را 5 سال جلوتر از زمان می‌دید و تیم کوک قصد داشت آیفون جدیدش را با فورس تاچ معرفی کند تا آیفون همچنان به اعتقاد جابز پایبند بماند و به‌قولی فراتر از زمان خودش باشد. اما چینی‌ها پیش‌دستی کردند و اجازه ندادند آیفون فراتر از زمان خود باشد. درواقع می‌توان گفت هوآوی اپل را آچمز کرد و پیش از معرفی آیفون، گوشی جدیدش را با فورس‌تاچ معرفی کرد تا اپل متوجه شود رقیبان سرسختی دارد که با قیمتی پایین‌تر گوشی‌های مجهزی می‌سازند و عرضه می‌کنند. در این مقاله نگاهی کلی به میت اس می‌اندازیم و در آینده‌ای نزدیک با بررسی تخصصی این محصول در خدمتتان خواهیم بود.

 

image

 

طراحی

شبیه همه، شبیه هیچ‌کس
همان‌طور که بدنه تمام‌فلزی پی8 را دوست داشتم، بدنه فلزی میت اس را بسیار دوست دارم و ستایشش می‌کنم. شاید خیلی جانب‌دارانه به نظر بیاید، اما برای کسی که میانه خوبی با بدنه‌های پلاستیکی ندارد، هر گوشی فلزی‌ای دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. میت اس با صفحه نمایش 5.5 اینچی ابعاد خوبی دارد. طولش 149.8 میلی‌متر و عرضش 75.3 میلی‌متر است. میت اس بدنه نازکی دارد و ضخامتش 7.2 میلی‌متر است. میت اس تنها 0.3 میلی‌متر ضخیم‌تر از آیفون 6 است.

 

image


image

 


از ابعاد که بگذریم، به طراحی بدنه میت اس می‌رسیم. در اولین برخورد با قاب پشتی میت اس به این نتیجه رسیدم که این گوشی را قبلا دیده‌ام. اگر جای فلش ‌LED میت اس را از سمت راست به چپ منتقل کنیم و سنسور اثر انگشتش را حذف کنیم، با گوشی جدیدی به نام HTC One M9 مواجه می‌شویم. قاب پشتی میت اس کاملا شبیه وان ام9 طراحی شده و این نکته ضعف هوآوی در طراحی را می‌رساند. پی8 شبیه آیفون بود و میت اس شبیه وان ام9 است. در توصیف طراحی میت اس تنها به دو کلمه بسنده می‌کنیم: «پرچم‌دار مقلد».

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image

 

 صفحه نمایش

هوآوی تجربه کسب می‌کند و بهتر می‌شود
صفحه نمایش پی8 کمی ضعیف بود. هوآوی این نقصان را در میت اس جبران کرده است. استفاده از تکنولوژی آمولد بیانگر این موضوع است. آمولد کیفیت بهتر و مصرف کمتری دارد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش میت اس محاسبه میزان فشار وارده است. این ویژگی، که به فورس تاچ معروف است، براساس فشار واردشده فرامینی اجرا می‌کند. البته رزولوشن صفحه نمایش میت اس با پی8 فرق ندارد و هوآوی همچنان 1920×1080 پیکسل را مناسب می‌داند. بهبود‌ صفحه نمایش هوآوی به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ پی8 صفحه نمایش 5.2 اینچی داشت، درحالی‌که میت اس از صفحه نمایش 5.5 اینچی برخوردار است.

 

image

 

با کمک ریاضی و محاسبه‌ای ساده به این نتیجه می‌رسیم که تراکم پیکسلی میت اس نسبت به پی8 کمتر است: در هر اینچ پی8 تعداد 424 پیکسل وجود داشت و در هر اینچ میت اس 401 پیکسل وجود دارد. تنها نکته منفی صفحه نمایش میت اس همین تعداد کمتر پیکسل‌ها در هر اینچ است.

 

image

 

سیستم عامل و رابط کاربری

اندروید با اموشن برادر ناتنی iOS محسوب می‌شود
میت اس با اندروید 5.1 عرضه می‌شود. البته هوآوی اندروید استاک را با رابط کاربری اموشن زینت‌ بخشیده است تا کاربر هنگام استفاده حس بهتری داشته باشد. اموشن 3.1 همان رابط کاربری استفاده‌شده در پی8 است. به این ترتیب می‌توان گفت از نظر نرم‌افزاری میت اس نیز شباهت‌های زیادی به آی‌او‌اس دارد. بیراه نیست اگر هوآوی را آیفون ارزان‌قیمت بخوانیم، چراکه در اموشن 3.1 سعی شده حس استفاده از آی‌او‌اس به کاربر القا شود.

 

image


نسخه میت اس 128 گیگابایتی تنها نسخه این محصول است که از تکنولوژی فورس تاچ بهره جسته‌ و در رابط کاربری اموشن فرامینی برای استفاده از فورس تاچ لحاظ شده، اما بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم دکمه جادویی (تعبیر هوآوی از فورس تاچ) تا چه اندازه به کار‌ می‌آید. در حال حاضر فورس تاچ کار خاصی انجام نمی‌دهد و بزرگ کردن عکس بارزترین ویژگی‌اش است.

 

image
 
image

 

دوربین

عکس‌هایی باکیفیت و زیبا تحویل می‌دهد

 

image

 

روی کاغذ دوربین میت اس نسبت به پی8 تغییری نکرده و همان ترکیب برنده 13 و 8 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و دوم حفظ شده است. به نظر نمی‌رسد لنز دوربین میت اس تغییر یافته باشد. قابلیت فیلم‌برداری 4K با میت اس وجود دارد. تثبیت‌کننده اپتیکال در محیط های کم‌نور به کمک عکاس می‌آید و دو فلش LED در محیط‌های تاریک عکاسی را بهتر می‌کنند. دوربین دوم میت اس نیز فلش LED دارد.

 

image

 


سخت‌افزار

با پرچم‌دار 16 گیگابایتی خداحافظی کنید
هوآوی حافظه داخلی 16 گیگابایتی را به زباله‌دان تاریخ سپرده و در پرچم‌دار جدیدش مدل پایه را 32 گیگابایتی در نظر گرفته است. برای تراشه اصلی از های‌سیلیکون کیرین 935 هشت‌هسته‌ای استفاده شده است. دو پردازنده 4 هسته‌ای با سرعت‌های 2.2 گیگاهرتز و 1.5 گیگاهرتز عهده‌دار پردازش اطلاعات‌اند.

 

image

 

در بخش سخت افزار، هوآوی در ترکیب برنده پی8 تغییر زیادی نداده و تقریبا از همان مشخصات در میت اس استفاده کرده است. فقط پردازنده 2 گیگاهرتزی پی8 در میت اس به 2.2 گیگاهرتز ارتقا یافته است. رم میت اس 3 گیگابایتی است و تصور می‌شود به‌خوبی از پس پردازش‌های مولتی تسکینگ برآید. پردازنده گرافیکی Mali-T628 پردازش‌های سه‌بعدی و بازی‌ها را برعهده گرفته است.
میت اس از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند، اما برای استفاده از کارت حافظه باید سیم‌کارت دوم را قربانی کرد. میت اس از کارت‌های حافظه تا سقف 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.


باتری

محض رضای خدا زود شارژ شو!
ظرفیت باتری تغییر نامحسوسی کرده و 20 میلی‌آمپر نسبت به پی8 بیشتر شده است. در حال حاضر نمی‌توان در مورد طول عمر باتری نظری داد و باید تا زمان بررسی تخصصی محصول صبر کرد، اما می‌توان انتظار داشت عمر باتری میت اس بسیار خوب باشد. استفاده از صفحه نمایش آمولد گواهی بر این مدعاست. فقط آرزو می‌کنیم زمان شارژ شدن میت اس، برخلاف پی8، بسیار زیاد نباشد و در مدت زمان کمتری شارژ کامل شود.


نتیجه‌گیری

میت اس روی کاغذ پرچم‌دار بسیار خوبی است. با توجه به سیاست هوآوی در قیمت‌گذاری، انتظار قیمت بالایی برای این محصول نداریم. بدنه تمام‌فلزی اما تقلیدی‌اش زیباست و سنسور اثر انگشتش امنیت بیشتر و پرداخت موبایلی را تضمین می‌کند. صفحه نمایش آمولد میت اس کیفیت بهتر و مصرف کمتر دارد، اما عملکر فورس تاچ هنوز در هاله‌ای از ابهام است. اینکه هوآوی عنوان اولین گوشی با تکنولوژی فورس تاچ را از آن خود کرد قابل احترام است، اما آیا از لحاظ کاربرد می‌تواند از آیفون 6s با فورس تاچ احتمالی‌اش پیشی بگیرد؟

برای آشنایی بیشتر با نحوه کار فورس تاچ میت اس روی عکس کلیک کنید

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

همایون

۱۳۹۴/۸/۱۶
امید وارم دیگه مانند y 511 هنگ نکنه و فوکوس خودکار داشته باشه

سجاد

۱۳۹۴/۶/۲۰
سلام و خسته نباشی خدمت جی اس ام. گوشی های شرکت های مختلف از همدگیه کپب میکنن تو ظاهرشون گفته میشه نو آوری خوده شرکته و هیچ تقلیدی صورت نگرفته و وقتی هواوی گوشی میزنه دقیقا میرین سراغ ظاهری و تقلیدی از این و اون کجاش شبیه اچ تی سی وان ام ۹.خواهشا یکم توجه کنین.همه شرکتا از هم تقلید میکنن یکم بیشتر توجه کنین اگر هم انقدر توجه گروه شما زیاده خواهشا به بقیه گوشی ها هم یه ایرادی بگیرین که بیشتر از هواوی تقلید میکنه.با تشکر

فرزاد

۱۳۹۴/۶/۲۰
بیصبرانه منتظروروداین محصول به بازارهستیم,امیدوارم قیمت مناسبی هم داشته باشه.راستی کی یه بازارمیاد؟