خانهاخبار
بهترین‌های نمایشگاه IFA 2015

بهترین‌های نمایشگاه IFA 2015

هفته گذشته را با سیل خبری محصولات IFA 2015 گذراندیم. کدام‌یک از این محصولات شایسته توجه ویژه بود؟ در این مطلب بهترین گوشی‌های هوشمند، بهترین ساعت‌های هوشمند و بهترین تبلت‌های IFA 2015 را بررسی می‌کنیم و در پایان نگاهی به گجت‌هایی می‌اندازیم که ممکن است قطعاتی از پازل آینده صنعت خود باشند.
۱۳۹۴/۶/۲۱

در طول هفته گذشته پوشش اخبار این همایش را به‌طور گسترده در جی‌اس‌ام شاهد بودید. اما با در نظر گرفتن تعداد زیاد خبرهای منتشرشده، شاید پیگیری تمام آنها برای خوانندگان ممکن نباشد. به همین دلیل در این مطلب برجسته‌ترین محصولات معرفی‌شده چند روز اخیر را گرد آورده‌ایم؛ محصولاتی که نباید از معرفی آنها بی‌خبر بمانید.

برخلاف سال‌های گذشته، امسال سامسونگ برای معرفی مدل جدید فبلت Note منتظر همایش IFA نماند؛ درنتیجه عرصه برای شرکت‌های دیگری نظیر ال‌جی فراخ‌تر شد. سونی با معرفی مدل‌های مختلف خانواده Z5 توجه بسیاری به خود جلب کرد، اما تولیدات دیگری از سایر شرکت‌ها نیز وجود دارند که درخور توجه و بررسی‌اند. بنابراین بدون آن که مقدمه‌چینی را از این بیشتر کنیم، سراغ معرفی محصولات برجسته همایش IFA سال ۲۰۱۵ می‌رویم.

 

بهترین گوشی

 

سونی اکسپریا Z5 پریمیوم

 

image

 

سونی امسال برجسته‌ترین نام همایش بود. خانواده جدید Z5 در رده گوشی‌های هوشمند شانس زیادی برای مطرح شدن در بازار دارد و بی‌شک بسیاری از کاربران را به سوی خود خواهد کشاند. صفحه نمایش با رزولوشن 4K این گوشی شاید بیشتر یک قابلیت تبلیغاتی باشد تا یک قابلیت واقعا مفید، اما آنچه واضح است این است که چنین اقدامی قدمی رو به جلوست. اگر بخواهیم بین گوشی‌های هوشمند معرفی‌شده یک برنده انتخاب کنیم، شاید این جایگاه بیش از هر گوشی دیگری شایسته Z5 Premium باشد. اما با وجود این پای دستگاه دیگری نیز در میان است که نپرداختن به آن دور از انصاف است.

 

هوآوی Mate S

 

image

 

آن دستگاه Mate S نام دارد؛ پرچم‌داری به‌معنای واقعی و تجلی‌ای از رویکرد جدید هوآوی در ساخت گوشی‌های باکیفیت رده‌بالا. پوشش فلزی بدنه این وسیله بسیار شکیل است و به آن جلوه‌ای اعلا داده. سراغ مشخصات فنی که می‌رویم، حس‌وحالی که از ظاهر دستگاه گرفته بودیم بیشتر تقویت می‌شود. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED این گجت یکپارچه با بدنه‌اش چفت شده است. هوآوی بیشترین میزان فناوری‌ای را که می‌توانست، در قالب گجت Mate S گرد آورده است. حاصل گوشی هوشمند قدرتمندی شده است که در آن سنسور شناسایی اثر انگشت و حتی قابلیت فورس تاچ نیز می‌توان دید.

انتخاب بهترین مدل بین هوآوی Mate S و اکسپریا Z5 Premium چندان ساده نیست. به همین دلیل این انتخاب را به عهده خودتان می‌گذاریم.

 

بهترین ساعت هوشمند

این روزها تب خرید ساعت هوشمند خیلی‌ها را فراگرفته است. این گجت شاید در مقطع فعلی برای بسیاری از افراد حکم وسیله‌ای اضافی و تجملی داشته باشد تا وسیله‌ای هوشمند و کارا. اما تصور هرچه باشد، این میزان توجهی که شرکت‌های مختلف به این وسیله می‌کنند بی‌دلیل نیست و طبعا صنعت ساعت هوشمند برایشان سودآور است.

 

هوآوی واچ

 

image

 

با در نظر گرفتن بند پیشین، بعید نبود که در همایش IFA انوع‌واقسام ساعت‌های هوشمند را ببینیم، اما اگر بخواهیم کیفیت را معیار قرار دهیم، هوآوی واچ نخستین نامی است که باید سراغ بررسی‌اش برویم. البته این گجت چند ماه پیش در همایش MWC معرفی شده بود و از این منظر شاید نتوان آن را دستگاهی تازه‌وارد دانست. اما به این دلیل که همزمان با معرفی در IFA پیش‌فروش هوآوی واچ آغاز شد، می‌توان دوباره درباره‌اش بحث کرد.

یکی از قابلیت‌های بسیار برجسته در هوآوی واچ (در قیاس با سایر ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear) این است که این وسیله در درجه نخست به قصد تولید ساعت و در درجات بعدی به قصد تولید گجت هوشمند طراحی شده و توسعه یافته. اگر بخواهیم منصفانه سخن بگوییم، چنین رویکردی بهای خود را نیز پرداخت کرده است. اگر به دنبال دستیار لوکس و هوشمندی هستید که موقع پوشیدن کت‌وشلوار مجبور نباشید با ساعتی کلاسیک عوضش کنید، هوآوی واچ یکی از بهترین گزینه‌هاست. البته همه‌چیز در زیبایی ظاهری این وسیله خلاصه نمی‌شود و داخل آن نیز مشخصات فنی برجسته‌ای مشاهده می‌کنیم.

 

موتو ۳۶۰ نسل دوم

 

image

 

اما در گروه ساعت‌های هوشمند نیز تنها یک مدل یکه‌تازی نمی‌کند. از نسل دوم ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ صحبت می‌کنیم؛ نسل دوم ساعتی که با خود تعریف جدیدی برای کانسپت گجت‌های پوشیدنی به همراه آورد. منظورمان دو فاکتور صفحه نمایش گرد و صفحه نمایش تخت است. البته شاید بعضی‌ها این شیوه طراحی را نپسندند و حتی آن را ضعف تلقی کنند. به همین دلیل این مدل را با اختلاف ناچیز در رده دوم قرار می‌دهیم، اما به‌هرحال نباید فراموش کنیم که با محصولی قدرتمند روبروییم.

 

بهترین تبلت

 

لنوو Yoga Tab 3 Pro

 

image

 

باز هم یک انتخاب دشوار دیگر، اما این بار به دلایلی متفاوت از پیش. دشوار به این دلیل که ارتباط برقرار کردن با این تبلت بستگی به این دارد که درباره تبلت و کاربرد آن چه نظری داشته باشید. اگر تصورتان از این گجت یک ابزار سرگرمی قابل حمل است، با یوگا تب ۳ پرو مشکلی نخواهید داشت. این مدل به دلایل متعددی خود را بهترین تبلت معرفی‌شده در IFA عنوان می‌کند. ۴۹۹ دلار هزینه برای تبلت اندرویدی شاید زیاد به نظر بیاید، اما با در نظرگرفتن این که قلب وسیله اینتل اتم x5-Z8500 است، صفحه نمایش آن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل رزولوشن دارد و روی آن نیز پروژکتوری برای انداختن تصویر در یک صفحه ۱۷۸ سانتی‌متری کار گذاشته شده، شاید این هزینه معقول به نظر برسد.

 

ایسر Predator 8

 

image

 

اگر تعریفتان از بهترین تبلت قدرتمندترین آن باشد، می‌توان به تبلت جدید ایسر با نام Predator 8 نیز اشاره کرد؛ گجتی با ۸ اینچ صفحه نمایش که رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارد. رم ۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی از جمله چیپ‌هایی هستند که روی تبلت به کار رفته‌اند. پردازنده Predator 8 اینتل اتم X7-Z8700 است که برای یک تبلت پردازنده بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود. این مشخصات را در کنار چیپ گرافیکی 8-LP Intel HD Graphics قرار دهید تا لرزه‌ای را درک کنید که این تبلت به جان Nvidia Shield می‌اندازد. Predator 8 طوری ساخته شده که بتواند از پس کاربری گیمینگ برآید و طراحی‌اش به‌شکلی قدرتمند، گیرا و حرفه‌ای انجام شده است.

 

قدم‌هایی رو به آینده

 

ایسر Jade Primo

 

image

 

همایش IFA امسال میزبان برخی کانسپت‌هایی بود که ممکن است شکل‌دهندگان آینده صنعت گجت‌های موبایلی باشند. نخستین عنوان در این سری از دستگاه‌ها ایسر Jade Primo است. پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED و دوربین ۲۱ مگاپیکسلی شاخص‌ترین مشخصات فنی این گجت است. شاید در نگاه اول این وسیله تنها گوشی هوشمندی معمولی و مبتنی بر ویندوز ۱۰ به نظر بیاید، اما پس از کمی کار کردن با آن می‌بینید که با گجتی بی‌همتا طرفید که در فراهم آوردن آینده‌ای یکپارچه، به هم متصل و راحت، چیزی فروگذار نکرده است.

آنچه در موردش صحبت می‌کنیم قابلیت جدید مایکروسافت به نام Continuum برای گوشی‌هاست؛ قابلیتی جدید در ویندوز ۱۰ که به شما امکان می‌دهد گوشی را به کیبورد متصل کنید، در کنارش ماوس قرار دهید و صفحه نمایشی روبرویتان بگذارید و نهایتا کامپیوتری راه بیندازید که قلبش همان گوشی است؛ ایده‌ای جالب، اما بسیار نوپا. طی سال‌های اخیر شرکت‌های دیگری نظیر اوبونتو نیز قدم‌هایی در راستای تحقق چنین ایده‌ای برداشته‌اند، اما مایکروسافت را می‌توان نخستین شرکتی دانست که این تکنولوژی را از مرحله کانسپت و ایده به مرحله عمل رسانده است. رویکرد آینده این است که توان اپلیکیشن‌های یونیورسال پایین آورده شود تا بتوان آنها را به‌طور روان و بدون اشکال روی طیف وسیعی از دستگاه‌های ویندوز اجرا کرد و یکپارچگی را تجربه کرد.

 

ایسر Predator 6

 

image

 

آخرین دستگاهی که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم ایسر Predator 6 است؛ جدیدترین تلاش شرکت ایسر در زمینه توسعه و گسترش گجت‌های گیمینگ. این گوشی هوشمند را از جنبه‌های بسیاری می‌توان مشابه Predator 8 دانست. مدت‌هاست که شرکت‌های مختلف تبلت‌های مخصوص گیمینگ عرضه می‌کنند. اگر بخواهیم آنها را نام ببریم، از Nvidia Shield می‌توان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین تبلت‌های گیمینگ موجود نام برد. اما کمتر شرکتی است که به فکر ساخت گوشی هوشمند اندرویدی مناسب گیمینگ بیفتد؛ این همان کاری است که ایسر با ساخت Predator 6 سعی می‌کند انجامش دهد.

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ا

۱۳۹۴/۶/۲۱
ایسر خیلی خوب عمل کرده تو نمایشگا گوشی جید پریمو هم مطمئنن بهترین گوشی هست زد5 و میت اس ابدا بهش نمیرسن کل نوآوریای اون دوتا رو جمع کنی در مقابل کانتینیوم خنده داره لطفا اگه امکانش هست این گوشی رو بررسی تخصصی کنید ( بررسی تخصصیای تعصبی نه) تا همه متوجه قدرت این گوشی بشن

ا

۱۳۹۴/۶/۲۱
ایسر خیلی خوب عمل کرده تو نمایشگا گوشی جید پریمو هم مطمئنن بهترین گوشی هست زد5 و میت اس ابدا بهش نمیرسن کل نوآوریای اون دوتا رو جمع کنی در مقابل کانتینیوم خنده داره لطفا اگه امکانش هست این گوشی رو بررسی تخصصی کنید ( بررسی تخصصیای تعصبی نه) تا همه متوجه قدرت این گوشی بشن