خانهاخبار
​معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Twilight

​معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Twilight

دوست ندارید هنگام کار کردن خوابتان ببرد؟ فرزندتان بر اثر بازی با تبلت قبل از خواب، دچار اختلال خلقی و خوابی شده است؟ راهکار ساده‌ای وجود دارد تا شما را از این مشکلات رها کند!
۱۳۹۴/۶/۸

اگر به کار با گوشی و تبلت عادت دارید و دنبال راهی می‌گردید تا چشمتان کمتر خسته شود یا حتی بعضی شب‌ها، که مشغله زیادی دارید، مایلید شب را کار کنید و خوابتان نبرد، بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

 

image

 

در چشم انسان گیرنده‌های نوری‌ای وجود دارد که نور حاصل از رنگدانه‌ها را جذب می‌کند. به این گیرنده‌های نوری ملانوپسین می‌گویند. اگر این گیرنده را نور آبی با دامنه 460 تا 480 نانومتر تحریک‌ کند، مانع تولید هورمونی به‌نام ملاتونین می‌شود. ملاتونین وظیفه تنظیم چرخه خواب و بیداری را دارد.

 

image

 

طبق مطالعات، مشخص شده است استفاده روزانه از تبلت و گوشی هوشمند به مدت چندین ساعت، باعث تاخیر یک ساعته در خواب می‌شود.
اپلیکیشنی که امروز قصد داریم معرفی و بررسی کنیم صفحه نمایش دستگاهتان را با ساعت تنظیم می‌کند. به این ترتیب اپلیکیشن Twilight پس از غروب خورشید از میزان نور آبی، که از صفحه نمایش ساطع می‌شود، می‌کاهد و چشم را با نوری قرمزرنگ محافظت می‌کند.

 

image

 

این فیلتر قرمزرنگ براساس ساعت محلی کار ‌می‌کند و در طول روز به‌تدریج از میزان نور آبی می‌کاهد و نور قرمز را اضافه‌ می‌کند. این امر سبب می‌شود شب ها راحت‌تر بخوابید.

 

image
image

 

این اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید موجود است و می توانید با این اپلیکیشن در جی‌اس‌ام آشنا شوید. 

 

image

 

پس از دانلود اپلیکیشن و ورود، به صفحه اصلی اپلیکیشن می‌رسیم. در این صفحه نخست با نوار قرمزرنگی مواجه می‌شویم که سه گزینه در کنار نام اپلیکیشن و شعار آن (برای خواب مفید) به چشم‌ می‌خورد. یک گزینه در سمت چپ قرار دارد که دسترسی‌ به قسمت‌هایی را برای کاربر میسر می‌سازد. در سمت راست نیز دو گزینه وجود دارد: گزینه اول  باعث می‌شود اپلیکیشن فعالیتش را قطع و به‌اصطلاح مکث کند و گزینه دوم ساختن پروفایل‌های گوناگون را ممکن می‌سازد.

 

image

 

در صفحه اصلی بخش‌هایی وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.
چگونه کار می‌کند (How it Works): در مورد اپلیکیشن و نحوه کارکردش توضیحاتی می‌دهد.
گرمای (دمای) رنگ (Color Temperature): دامنه گرما از 1000k شروع می‌شود و تا 3500k ادامه‌ می‌یابد. هرچه عدد بزرگ‌تر باشد، نور صفحه بیشتر می‌شود و به سمت نور طبیعی‌تر می‌رود.

 

image

 

شدت (Intensity): هرچه این گزینه به‌سمت 100 زیاد شود، میزان رنگ قرمز صفحه افزایش پیدا می‌کند.
زمان فیلتر (Filter Time): این قسمت چهار حالت دارد: همیشگی (Always)، خورشید (Sun)، هشدار (Alarm) و سفارشی (Custom). در پایین این فیلتر خط زمانی وجود دارد که براساس موقعیت جغرافیایی می‌توان تنظیمش کرد.

 

image

 

تنظیمات بیشتر: در این بخش تنظیمات بیشتری وجود دارد، از جمله کنترل نور پس‌زمینه، متوقف کردن Twilight هنگام کار با برخی اپلیکیشن‌ها و هماهنگ‌سازی آن با لامپ‌های هوشمند.
با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ساعت‌ها با گوشی و تبلت خود کار کنید، بدون اینکه دچار اختلالات خواب شوید!

دانلود Twilight برای اندروید از کافه بازار

دانلود Twilight برای اندروید از گوگل پلی استور

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)