خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: iOS

از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: iOS

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان ما به سوال‌های شما در خصوص محصولات یکی از تولیدکنندگان یا توسعه‌دهندگان بزرگ گوشی پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت iOS بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این سیستم عامل به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما را می‌بینید.
۱۳۹۴/۶/۷

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند یا سیستم عامل از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات این برند یا سیستم عامل طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره iOS  طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

image

 

پرسش: من گیفت کارت خریدم. وقتی در آیتونز می خواهم از آن استفاده کنم، سوال امنیتی از من پرسیده می‌شود و من جواب آن را فراموش کرده‌ام. چطور می‌توانم از گیفت کارتم استفاده کنم؟
پاسخ جی‌اس‌ام: می‌توانید با ریست کردن این سوال از ایمیلی که برایتان فرستاده می‌شود استفاده کنید و به لینکی بروید که می‌توانید سوال امنیتی دیگری تعیین کنید.

پرسش: عکس‌هایی در آیفون من وجود دارند که نمی‌توان آنها را پاک کرد. روی این عکس‌ها برچسب «From Computer» زده شده است. چطور می‌توانم این عکس‌ها را از گوشی حذف کنم؟
پاسخ جی‌اس‌ام: برای این کار باید آیفون را به کامپیوتر وصل کنید. پس از شناسایی توسط itunes به قسمت photo بروید و عکسی را که نمی‌خواهید، حذف کنید. پس از آن دکمه Sync را بزنید تا این تغییرات روی گوشی اعمال شود. برای دیدن اینفوگرافیک این آموزش به این لینک مراجعه کنید.

پرسش: در حال آپدیت سیستم عامل گوشی به iOS 8.4.1 بودم که با مشکل صفحه آبی و پیغام اتصال به آیتونز برای بازگردانی مواجه شدم. آیا با زدن این دکمه، اطلاعات گوشی من پاک می‌شود؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر. اصولا اپل و سیستم عامل iOS قبل از هر کاری پشتیبان‌گیری می‌کنند و در حالت کلی اگر تنظیمات این بخش را تغییر نداده باشید، به‌صورت خودکار حداقل هفته‌ای یک بار از اطلاعات شما پشتیبان‌گیری می‌شود. پس احتمالا هیچ چیزی از دست نمی‌دهید.

 

image

 


پرسش: برای اینکه آیفون دزدیده‌شده را بتوان از کنترل فرد سارق خارج کرد یا آن را پیدا کرد، چه راهی وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: با نصب اپلیکیشن Find my iPhone می‌توانید آیفون خود را ردیابی کنید.

پرسش: در کل نظرتان در مورد آیفون چیست و از لحاظ اپلیکیشن و نرم‌افزار چه مزیت‌ها و ضعف‌هایی نسبت به اندروید دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: تعداد اپلیکیشن‌های اندروید با iOS تقریبا برابر است که این نکته مزیتی برای این سیستم عامل محسوب می‌شود. خیلی از اپلیکیشن‌های iOS هم مانند اندروید پولی‌اند و برای داشتن آنها باید از طریق credit اقدام به خرید کرد. اما یکی از قابلیت‌های اندروید برای دور زدن خرید اپلیکیشن وجود مارکت‌های مختلف برای دانلود نرم‌افزار است. اما به این هم فکر کنید که دقیقا به همین دلیل، امنیت و سلامت اپلیکیشن‌های iOS در درجه بالاتری قرار دارد. علاوه بر این، سرویس‌هایی که از طریق اپلیکیشن‌های اپل فراهم می‌شوند با کیفیتی بسیار بالاتر از اندروید فعال‌اند.

پرسش: چرا iOS با این همه محدودیت باز هم طرفدار دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: در کنار محدودیت‌های این سیستم عامل چند مزیت نیز وجود دارد: امنیت بیشتر به‌خصوص در اطلاعات کاربران که، برعکس بعضی کمپانی‌ها، این اطلاعات در اختیار شرکت‌های دیگر قرار نمی گیرد؛ وجود سرویس‌های جذابی که مختص اپل است و هنوز در اندروید دیده نمی‌شود؛ نبودن مشکلاتی از قبیل مدیریت رم و... که در اندروید به‌وفور دیده می‌شود.

پرسش: چطور می‌توان بازی‌هایی مثل Clash of Clans و Hay day را در iOS ذخیره کرد تا در یک دستگاه اندرویدی دیگر آنها را ادامه دهیم؟
پاسخ جی‌اس‌ام: برای این کار به قسمت تنظیمات بازی مراجعه کنید و در قسمت Google account اکانت خودتان را وارد کنید تا پروفایل شما در ایمیلتان ذخیره شود و بتوانید در هر دستگاه دیگری بازی را ادامه دهید.

 

image

 

پرسش: اگر شما باشید، بین خرید آیپاد تاچ و آیفون 5 کدام را انتخاب می‌کنید؟ آیا آیپاد تاچ جیلبریک دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: انتخاب بین این دو محصول از نظر ما انتخاب بین یک محصول قدیمی و یک محصول جدید است که تنها حسن آن محصول قدیمی قابلیت تماس است. در نظر داشته باشید که در خرید دستگاه‌های الکترونیکی بالاترین اولویت به‌روز بودن آنهاست. پس درنتیجه به شما آیپاد تاچ را پیشنهاد می‌کنیم.
تمام سیستم عامل‌های اپل را پس از مدتی برنامه‌نویسان و متخصصان روسیه، هند، ایران و دیگر کشورها جیلبریک می‌کنند. پس درنتیجه اگر تابه‌حال جیلبریک نشده باشد، احتمالا به‌زودی شاهدش خواهیم بود!

پرسش: برای پاک کردن فایل‌های اسناد از آی‌کلاد چه راه‌حلی وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: برای این کار به تنظیمات بروید. در قسمت iCloud به بخش Storage & Backup بروید و دکمه Manage Storage را بزنید. در پایین بخش Documents & Data اپلیکیشنی را انتخاب کنید که با آن فایل‌های اسناد خود را باز می‌کنید. حالا دکمه Edit و سپس دکمه Delete را بزنید. آموزش تصویری این روند را در این سایت می‌توانید ببینید.

پرسش: هنگام تماشای ویدئو یک‌باره با مشکل قطعی وای‌فای مواجه می‌شوم که ربطی هم به مودم ندارد. همیشه این اتفاق هنگام پخش ویدئو می‌افتد. مشکل از کجاست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: این مسئله را می‌توان با ریست کردن تنظیمات وای‌فای حل کرد. برای آموزش تصویری می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

پرسش: آیا راهی برای انتقال سریع فایل‌ها از گوشی‌های اندرویدی به آیفون وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: بله. می‌توانید از اپلیکیشن‌های انتقال اطلاعاتی استفاده کنید که از طریق وای‌فای کار می‌کنند. اما راه دیگری نیز وجود دارد که آموزش تصویری آن را در این لینک می‌بینید.

 

image

 


پرسش: آیا راهی وجود دارد که بازی‌هایی مانند Asphalt 8 را به همراه سیو بازی از آیفون به ویندوز فون یا اندروید انتقال داد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر، مگر اینکه آن بازی قابلیت Link a Device داشته باشد که در این صورت در منوی بازی دیده می‌شود.

پرسش: پیغام‌های iPhone not backed up و Error 1009 به چه معناست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: پیغام iPhone not backed up زمانی داده می‌شود که از اطلاعات یا تنظیمات اعمال‌شده در گوشی پشتیبان‌گیری نکرده باشید. این یکی از اولویت‌های محصولات اپل است.
پیغام Error 1009 نیز هنگام دانلود نرم‌افزارها از اپ استور دیده می‌شود که به‌علت فیلتر بودن آن است و تنها راه دور زدن این مانع تغییر دادن Region است. این کار از Settings و از قسمت iTunes قابل انجام است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (30 نظر)

کیان

۱۳۹۸/۱/۲۵
سلام من ایفون 7دارم امروز ios 12.2کردم یه شماره ای کنار انت گوشی اومده432 35
میخواستم بدونم مشکلش چیه

Amir

۱۳۹۵/۶/۶
سلام من به تازگي 6s گرفتم ...چند روزي هس ك نميتونم آپ دان كنم ،از قضا توي قسمت itunes & App Store اپل ايديمو sign out كردم....
ميخواستم بدونم اين دوتا ربطي به هم دارن؟
اگه ميشه ي راهنمايي كنيد ك چيكار كنم ك مشكلم حل بشه ...

Ali

۱۳۹۵/۳/۲۴
سلام من وقتي صفحه ي گوشي رو خاموش ميكنم vpnقطع ميشه چي كار كنم ios 9
Iphone 5

marshall

۱۳۹۵/۳/۱۵
سلام من با مشكل fingerprint fail مواجه شدم چه كار كنم

کیارش

۱۳۹۴/۹/۲۵
نرم افزار cm security یک نرم افزار آنتی ویروس است که با زدن گزینه applock میتوانید نرم افزار های دلخواه خود را چه با الگو و چه با کد قفل کنید و اگر کسی رمز اشتباه زد گوشی از اون عکس میگیره.