خانهاخبار
​آخرین عکس‌های درز کرده از آیفون 6s؛ پردازنده A9 واقعی است؟

​آخرین عکس‌های درز کرده از آیفون 6s؛ پردازنده A9 واقعی است؟

اگر خبرهای مربوط به آیفون 6s را دنبال کرده باشید، شاهد عکس‌های لورفته زیادی از این گوشی بوده‌اید. هرچه به زمان احتمالی معرفی آیفون جدید اپل نزدیک‌تر ‌می‌شویم، عکس‌های جدیدتری از این محصول به بیرون درز می‌کند.
۱۳۹۴/۶/۵

تاریخ معرفی، رنگ‌های جدید و دوربین بهتر از جمله ویژگی‌هایی است که در اخبار چند هفته اخیر آیفون 6s روی آنها مانور داده شده است.

 

image

 

اما در جدیدترین خبر عکس‌هایی از آیفون 6s  به بیرون درز کرده که در آن بورد منطقی و صفحه نمایشش به تصویر کشیده شده است. البته در این گوشی از بعضی قطعات آیفون 6 (باتری و پوسته پشتی) نیز استفاده شده است تا بتوان گوشی را روشن کرد و آیکون چرخ دنده را به نمایش گذاشت.
یکی از مهم‌ترین شایعات حول آیفون جدید به‌کار رفتن ماژول فورس تاچ در آن است؛ ماژولی که به دستگاه اجازه می‌دهد میزان فشار انگشت کاربر را حس کند و، بسته به میزان فشار، فرامین مختلفی اجرا کند. اما در عکس‌های آیفون نیمه‌کاره به نظر‌ نمی‌رسد جایی برای فورس تاچ وجود داشته باشد.

 

image

 

آیفون جدید تغییراتی نسب به آیفون 6 یافته است؛ به‌عنوان مثال، محافظ پشت صفحه نمایش، به‌جای اینکه پیچ شود، چسبانده شده است.
بورد منطقی آیفون 6s تغییرات خوبی کرده است. استفاده از مودم بیس‌باند کوالکام MDM9635M LTE برای پشتیبانی سریع‌تر و بهتر از LTE و کاهش مصرف انرژی حاصل از آن یکی از ویژگی‌های جدید است. نکته دیگری که به چشم می‌آید استفاده از تراشه رادیویی (گیرنده و فرستنده) کوالکام WTR3925 است. وظیفه این تراشه جفت شدن با مودم‌های جدید برای افزایش کارایی شبکه سلولار است.

 

image

 

تراشه جدید بسیار کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر از تراشه آیفون 6 و 6 پلاس است. آیفون 6، برای بهتر شدن سرعت اتصال، تراشه رادیویی را با تراشه دیگری ترکیب می‌کرد تا طیف‌های مختلف را به یک اتصال تبدیل کند. به این ترتیب سرعت و حجم شبکه افزایش پیدا می‌کرد. اما به نظر می‌رسد در آیفون 6s این دو تراشه با یکدیگر ترکیب شده‌اند و به تراشه جدیدی تبدیل شده‌اند که هم فضای کمتری می‌گیرد و هم انرژی کمتری مصرف می‌کند.

 

image

 


از نظر فنی شاید مهم‌ترین ویژگی آیفون 6s پردازنده جدیدش یعنی A9 باشد که در شایعات زیادی به آن اشاره شده است. اما در عکس‌هایی که در دست داریم این قطعه جزو قطعاتی است که در نسخه پیش‌تولیدی آیفون 6s حضور ندارد. اما آنچه این عکس‌ها به ما نشان‌ می‌دهد افزایش اندازه جایگاه پردازنده است. جای پردازنده نسبت به جای پردازنده A8 حدود 10 درصد افزایش یافته است. با این تفاسیر به نظر می‌رسد شایعه استفاده از A9 واقعی است و باید منتظر پرقدرت‌ترین آیفون بود.

 
منبع: Mac Rumors

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

sina

۱۳۹۴/۶/۸
سلام. جرا رم رو بيشتر نمي كنه متل 4

sina

۱۳۹۴/۶/۸
سلام فور تاج داره

Amir

۱۳۹۴/۶/۵
ولى كمپانى zteفورس تاچ رو تو گوشى جديدش قرار داده
يعنى اپل قدرت يه كمپانى چينى رو هم نداره !!!

پارسا

۱۳۹۴/۶/۵
یعنییی مثل همهههه گوشی هایههه 2015 مثلههه مدلهه قدیمیشههه.لطفا از واج ه سوء استفاده نکن. همه کمپانی ها تو 2015 اینجوری بودن.آیفون هم که ما شاالله هیچ وقت علاقه به تغییر سریع نداشته( هرکی می خواد نظر منفی بده دقت کنه که 2 سال طول کشید تگ ان اف سی بزارن (بله من از این تگ هر روز استفاده می کنم) و هنوز فیلمبرداری 4k نداره).پس اگه انتظار چیز متفاوتی داری به دنیای موبایل نگاه نکن.هیچ کسی ایده نو نداره و هیچ کاری هم براش انجام نمی دن.فورس تاچ اولین باری نیست که به کار می ره اپل باید واقعا به خودش فشار بیاره تا بتونه یه کار خلاقانه بکنه که ظاهرا امسال هیچ کدومشون حال ندارن بکنن.سال بعدی گوشی بخر.امیدوارانه تا اون موقع اوضاع بهتر شده.

Amir

۱۳۹۴/۶/۵
يعنى فورس تاچ نداره ه ه ه !!!!!! پس چه فرقى با ايفون٦ دارهه!