خانهاخبار
راه‌اندازی آزمایشی TD-LTE ایرانسل و پاسخ مدیرعامل ایرانسل به پرسش جی‌اس‌ام

راه‌اندازی آزمایشی TD-LTE ایرانسل و پاسخ مدیرعامل ایرانسل به پرسش جی‌اس‌ام

به‌گزارش جی‌اس‌ام، علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل، در نشست رسانه‎‌ای به‌مناسبت نخستین سالروز بهره‌برداری از شـبکه نسل 3 و 4 ایرانسل حق امتیاز صدور پروانه 2G و 3G و وایمکس، تسهیم درآمد، شماره‌گذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس‌های واگذاری در باند GSM، حق فرکانس‌های مایکروویو، هزینه اتصال متقابل، گمرک و عوارض، مالیات بر درآمد، مالیات تکلیفی، خطوط انتقال، هزینه برق و آب و گاز و انرژی و درآمدهای شرکت‌های دولتی مخابراتی را از جمله پرداختی‌های ایرانسل به دولت برشمرد.
۱۳۹۴/۶/۳

به‌گفته دزفولی، ایرانسل سال گذشته موفق به امضای توافق‌نامه ارتقای شبکه به نسل‌های سه و چهار و بالاتر تلفن همراه در هفته دولت و ‌راه‌اندازی شبکه نسل سوم به‌صورت آزمایشی شد و سوم شهریورماه 93 شبکه نسل سوم ایرانسل به‌صورت رسمی و تجاری پس از اخذ تاییدیه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شد و ارائه سرویس 4G نیز به فاصله اندکی پس از راه‌اندازی رسمی 3G برای اولین بار در کشور آغاز شد.

وی درباره پوشش سرویس‌های 3G ایرانسل گفت: در حال حاضر بیش از 427 شهر و دهستان و 56 مسیر جاده‌ای اصلی در تمام 31 استان کشور تحت پوشش 3G هستند و پوشش سرویس 4G نیز در بیش از 82 شهر تکمیل شده است. به‌گفته وی، در حال حاضر 19 هزار سایت BTS نسل دو در شبکه ایرانسل وجود دارد و تعداد کل مشترکان نسل‌های دو، سه و چهار به 45 میلیون مشترک رسیده است و 2 هزار و 355 شهر و دهستان، 85.7 درصد از جمعیت و 30 هزار و 750 کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

image

 

مدیرعامل ایرانسل افزود: شبکه نسل سه ایرانسل 4 هزار و 250 سایت دارد و 12.5 میلیون مشترک، 427 شهر و دهستان و 35.8 درصد جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد و ترافیک دیتای روزانه آن 180 ترابایت است. وی ویژگی‌های شبکه نسل چهار ایرانسل را نیز برخورداری از 1 هزار و 750 سایت با 1 میلیون سیم‌کارت USIM، تعداد 82 شهر تحت پوشش، 11.6 درصد جمعیت تحت پوشش و 20 ترابایت ترافیک دیتای روزانه برشمرد. مدیرعامل ایرانسل شبکه پهن‌باند ایرانسل را نیز دارای 7 هزار سایت پهن‌باند همراه و ثابت، 13 میلیون مشترک پهن‌باند، 427 شهر و دهستان تحت پوشش با 23 میلیون گوشی هوشمند و 300 ترابایت ترافیک دیتای روزانه عنوان کرد.

راه‌اندازی آزمایشی شبکه TD-LTE ایرانسل

دزفولی، با اشاره به اینکه ایرانسل در اول شهریورماه 94 پروانه شبکه انتقال داده مبتنی بر بی‌سیم ثابت سراسری (TD-LTE) را دریافت کرد و دوم شهریورماه 94 نسبت به افتتاح آزمایشی آن اقدام کرد، گفت: در سال 2010 نخستین آزمایش‌های میدانی شرکت اریکسون همراه با شرکت Reliance Industries در هند، که طی آن به سرعت 80 مگابیت بر ثانیه دست یافتند، صورت گرفت و در سال 2011 شرکت China Mobile با همکاری شرکت هوآوی سرویس LTE-TDD را در 6 شهر چین به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد.

وی افزود: در سال 2012 سرویس LTE-TDD را، به‌عنوان سرویس نسل 4، Soft Bank در ژاپن و در سال 2013 در امریکا راه‌اندازی کرد. همچنین در سال 2014 ایرانسل نخستین سرویس تجاری LTE-TDD را در خاورمیانه و شرق افریقا و در سال 2015 نخستین شبکه LTE–TDD را در ایران راه‌اندازی می‌کند. دزفولی همچنین به افتتاح نخستین شبکه وای‌فای عمومی کشور و بهره‌برداری از شش‌هزارمین سایت 3G/4G ایرانسل در روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد. وی افزود که سرویس TD-LTE جایگزین سرویس وایمکس ایرانسل خواهد شد و توسعه شبکه وایمکس ایرانسل متوقف می‌شود و ایرانسل به توسعه TD-LTE خواهد پرداخت.

دزفولی در پاسخ به سوال جی‌اس‌ام درباره وضعیت کاربران سابق وایمکس و تسهیلات احتمالی ایرانسل برای ارتقای نسل مودم این دست از کاربران افزود: ایرانسل پشتیبانی از کاربران قدیمی وایمکس را ادامه خواهد داد و با توجه به تعداد مودم‌های TD-LTE و روند درخواست آن، سعی خواهد کرد کار را برای کاربران قدیمی وایمکس تسهیل نماید.

سوال دوم جی‌اس‌ام درباره سرویس E-Care این اپراتور و روند توسعه آن بود که مسئول این بخش در پاسخ جی‌اس‌ام گفت: در حال حاضر اپلیکیشن ایرانسل من بخشی از وظایف سرویس E-Care را انجام می‌دهد، اما در آینده شاهد توسعه نسخه وب E-Care نیز خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

aria

۱۳۹۴/۶/۴
نوشتن عدد و رقم دلیل بر ارایه خدمات مناسب نیست من متاسفانه وایمکس ایرانسلی که دارم و البته دیگه استفاده نمیکنم در هیچ بازه زمانی به سرعت اعلام شده نرسید و فاصله زیادی با حقیقت داشت و اعتراض مکرر من همیشه بی پاسخ ماند و البته در مورد اینترنت سیم کارت نیز داستان مشابهی وجود داشت که خوشبختانه از شر سیم کارت نیز راحت شدم

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۶/۳
هر چقدر هم سرعت بگیره اولا سرعت درستش باید حد اقل 100mbps باشه و حد اکثر 1gbps نه حد اکثر 20mbps دوما وایفایی که گیگی کمتر از هزار تومنه تا صد سال دیگه می ارزه به گیگی پنجاه هزار تومن. منی که ماهی هفتاد گیگ مصرف دارم اگه بسته هم بخرم هر سه ماه باید هشصد هزار تومن بدم که با وای فای اخرش میشهدیویست تومن

alishams

۱۳۹۴/۶/۳
زنده باد ایرانسل
این همه زدن تو سرش گفتن همراه اول بهتره
من خودم جفتشو دارم
همراه اول پول 0912 رو میخوره هیچی نیست
ایرانسل صادقانه داره بهترین خدماتو میده
طرفداری نمیکنم
یه نگاه به بسته های اینترنتش بکنید
5گیگ ایرانسل 20تومنه
همراه اول اولا نداره دوما باید نزدیگ 35تومن پول بدی
رایتلم که 4گیگو میده37تومن
سرعت عالی ایرانسلو بزار کنار حالا
زنده باد ایرانسل که بدون هیچ منتی به ملت سرویس میده

ذوالفقار

۱۳۹۴/۶/۳
سلام
ما که در شهرستان سیب و سوران - شهر سوران از توابع بلوچستان همون اینترنت نسل دو رو هم به زور دریافت میکنیم
یعنی اوایل راه اندازی ایرانسل (در شهر سوران) در اواخر سال 87 اینترنت که gprs بود بهتر کار می کرد