خانهاخبار
امکان دسترسی کامل به فایل سیستم در ویندوز 10 موبایل فراهم شده است

امکان دسترسی کامل به فایل سیستم در ویندوز 10 موبایل فراهم شده است

مایکروسافت در ویندوز 10 موبایل تغییرات بسیاری ایجاد کرده، اما یکی از مهم‌ترین این تغییرات، که بسیار به کار توسعه‌دهندگان می‌آید، دسترسی کامل به فایل سیستم است که اکنون در اختیار آنها قرار گرفته.
۱۳۹۴/۶/۳

ویندوز 10 موبایل مایکروسافت بسیار متفاوت از نسخه‌های قبلی سیستم عامل ویندوز فون است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های سیستم عامل جدید ویژگی‌های جدید و بسیاری است که به آن اضافه شده. شاید خیلی هم تعجب‌آور نباشد که ویندوز 10 موبایل هسته‌ای مشابه ویندوز 10، APIهای مشابه و شباهت‌های دیگری با سیستم عامل کامپیوترهای شخصی داشته باشد، اما همه اینها نشان می‌دهد که ویندوز 10 موبایل ساختار فایل درونی‌ای شبیه یک سیستم عامل حقیقی دارد. برای مثال، اندروید را با ویندوز 10 موبایل مقایسه کنید.

 

image

 

حالا روی فاروم XDA نحوه دسترسی کامل به فایل سیستم ویندوز 10 موبایل منتشر شده است. اکنون وجود دسترسی بیشتر به کار توسعه‌دهندگان و سایر کسانی می‌آید که مهارت‌های برنامه‌نویسی پیشرفته دارند. با وجود اینکه صحبت از دسترسی کامل به فایل سیستم است، هنوز هم برخی فایل‌ها و فولدرها قابل دسترسی نیستند.

نمی‌توان انکار کرد که این کار امکان هک شدن سیستم عامل را از طریق جایگزینی فایل‌های سیستمی فراهم می‌کند. مدت‌هاست که هکرها یا بهتر بگوییم خلاقان فاروم XDA به تغییر اندروید مشغول‌اند و حالا به نظر می‌رسد ویندوز 10 موبایل نیز قصد دارد راه اعضای این فاروم را به تغییر خود هموار کند.

 

image

 

شاید به‌کارگیری نحوه دسترسی توضیح‌داده‌شده در فاروم XDA و استفاده از ابزارهایی همچون djamol's Root Tool ،PuttyGen یا حتی استوریا برای شما امکان‌پذیر نباشد و اصلا با آنها آشنایی نداشته باشید، اما اگر توسعه‌دهنده هستید و دوست دارید ایده‌های خلاقانه خود را روی ویندوز موبایل پیاده کنید، این خبر خوبی برای شماست.

منبع: WindowsCentral

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sina

۱۳۹۴/۶/۴
با گوشی های لومیا واقعا کنترل تمامی دستگاهای ویندوزیتون رو میتونید در اختیار داشته باشین !!

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۶/۳
ینی برای اومدن لومیای جدید میلی ثانیه هارو میشمرم. باهش به هر چیزی دسرسی دارم.