خانهاخبار
مقایسه دوربین Galaxy Note 5 با iPhone 6 Plus

مقایسه دوربین Galaxy Note 5 با iPhone 6 Plus

دوربین بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خریداران گوشی‌های هوشمند است. در مطلب قصد داریم دو تا از بهترین دوربین‌های استفاده‌شده در تلفن‌های هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم کدام گوشی عکس‌های بهتری ثبت می‌کند.
۱۳۹۴/۶/۳

سال گذشته مقایسه دوربین‌های گلکسی نوت ۴ و آیفون ۶ پلاس به ما نشان داد که این دو گوشی بهترین دوربین‌های موبایلی را دارند. قطعا هرکدام نقاط مثبت و منفی خود را داشت، اما این دو گوشی نشان دادند که گوشی‌های امروزی نتایجی بسیار بهتر از بسیاری از دوربین‌های کامپکت ثبت می‌کنند.

اما اوایل سال جاری سامسونگ با عرضه گلکسی اس۶ نشان داد که دیگر آیفون ۶ پلاس حرفی برای گفتن ندارد. درواقع اکنون سری اس۶ و البته گوشی ال‌جی جی۴ بهترین دوربین‌های موبایلی را دارند. البته نباید لومیا ۹۳۰ را هم فراموش کنیم که هنوز، بعد از یک سال از عرضه، دوربین بسیار خوبی دارد.

در این مطلب قصد داریم گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ را با آیفون ۶ پلاس مقایسه کنیم. شاید این مقایسه در حال حاضر چندان صحیح نباشد و بهتر باشد تا معرفی آیفون ۶اس صبر کنیم، اما در هرصورت دیدن این مقایسه خالی از لطف نیست. در ادامه می‌توانید عکس‌های این مقایسه را ببینید. همان‌طور که شاهد هستید، عکس‌های نوت ۵ رنگ‌های گرم‌تری دارند و همچنین با توجه به رزولوشن بیشتر دوربین، جزئیات بیشتری هم در عکس‌ها مشخص است.

از نظر مشخصات دوربین، آیفون ۶ پلاس دوربینی ۸ مگاپیکسلی دارد. گشادگی دیافراگم این دوربین نیز برابر عدد f/2.2 است. در طرف مقابل دوربین گلکسی نوت ۵ قرار دارد که سنسور این دوربین رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارد. دیافراگم لنز این دوربین نیز f/1.9 است که این عدد به‌معنی عبور نور بیشتر از لنز برای این دوربین است.

نظر شما درباره این مقایسه چیست؟ آیا از نظر شما هنوز هم دوربین ۶ پلاس بهتر است یا دوربین گلکسی نوت ۵ را ترجیح می‌دهید؟

 

راهنمایی: عکس‌های اول مربوط به آیفون ۶ پلاس و عکس‌های دوم مربوط به گلکسی نوت ۵ هستند.

image
image

 

image
image

 

image
image

 

منبع: BGR

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

بله

۱۳۹۸/۱۱/۱۴
بله

وحید

۱۳۹۵/۹/۱۵
عکس های آیفون رنگ ها رو تیره می کنه ولی نوت5 رنگ های اصلی محیط رو ثبت می کنه. تجربه شخصی خودم هم اینو میگه.

رضوان

۱۳۹۴/۸/۱۳
به نظر من هردوش خوبه و تقریبا تو یه سطحه . اما عکسای نات 5 یه مقداری شارپ تره

مجید

۱۳۹۴/۷/۲۵
من خانومم امل ۶ داره خودم نوت ۵ خریدم. کیفیت و قدرت و سرعت نوت ۵ خیلی بالاتر از اپل. فقط کنار هم باید مقایسه بشن. اکثر دوستام که اپل دارن.دنبال فروشن تا سامسونگ جدید بخرن.

Mahdi

۱۳۹۴/۶/۱۱
Hooman dorbin 16 samsung asl nist vali dorbin apple 8 asle