خانهاخبار
7 گوشی هوشمند که، با وجود باتری بزرگ‌تر، از رقابت با باتری نوت 5 بازمی‌مانند

7 گوشی هوشمند که، با وجود باتری بزرگ‌تر، از رقابت با باتری نوت 5 بازمی‌مانند

پیش از معرفی گلکسی نوت 5 سامسونگ شک‌وتردیدهای زیادی نسبت به عملکرد باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی این فبلت جدید وجود داشت. اما با معرفی این گوشی مشخص شد باتری آن طول عمر بسیار خوبی نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده دارد.
۱۳۹۴/۶/۲

خیلی‌ها وقتی شنیدند که گلکسی نوت 5 باتری کوچک‌تری نسبت به مدل قبلی خود دارد، کمی ناامید شدند. با معرفی یک گوشی قدرتمند‌تر همیشه انتظار داریم باتری بزرگ‌تری هم ببینیم، ولی در گلکسی نوت 5 این اتفاق نیفتاد و سامسونگ از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی در مقایسه با باتری 3220 میلی‌آمپرساعتی گلکسی نوت 4 استفاده کرد.

با وجود شک‌وتردیدها نسبت به عملکرد باتری گلکسی نوت 5، پس از معرفی شدن و بیرون آمدن نتایج تست‌های صورت‌گرفته مشخص شد طول عمر باتری این فبلت نه‌تنها از گلکسی نوت 4 کمتر نیست، بلکه بیشتر هم هست؛ که احتمالا آن را به پردازنده و نمایشگر کم‌مصرف‌تر و بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته مدیونیم.

 

image

 

باتری گلکسی نوت 5 سامسونگ تنها در مقایسه با نوت 4 نیست که عملکرد خوب خودش را نشان می‌دهد، بلکه هستند گوشی‌های هوشمند دیگری که با داشتن باتری‌ای با ظرفیت برابر یا حتی بیشتر، طول عمر کمتری نسبت به این گوشی تازه‌وارد دارند.

چند روز پیش در مطلبی اشاره کردیم که گلکسی نوت 5 توانسته است در تست‌ها به امتیاز 9 ساعت و 11 دقیقه برسد. این امتیاز معیار ما در عملکرد باتری سایر دستگاه‌هاست و می‌توان وضعیت طول عمر باتری را نسبت به آن سنجید.

 

Huawei Ascend Mate7
فبلت 6 اینچی شرکت هوآوی، با وجود داشتن باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی، طول عمر باتری تقریبا برابر با گلکسی نوت 5 به دست آورده است. این گوشی در تست‌ها به امتیاز 9 ساعت و 3 دقیقه رسید که نسبت به گلکسی نوت 5 هنوز 8 دقیقه کمتر است.


image

 

Samsung Galaxy Note 4
همان‌طور که گفتیم، ظرفیت باتری گلکسی نوت 4 حدود 220 میلی‌آمپرساعت بیشتر از نوت 5 است. نوت 4 در تست باتری به امتیاز 8 ساعت و 43 دقیقه رسید که نشان می‌دهد باتری بزرگ‌تر همیشه طول عمر بیشتری ندارد.

 

image

 

Nexus 6
نکسوس‌های گوگل معمولا از نظر طول عمر باتری تعریف چندانی ندارند، اما نکسوس 6 با داشتن باتری 3220 میلی‌آمپرساعتی توانست این وضعیت را نسبت به اعضای قدیمی خانواده خود بهبود ببخشد. با این حال به نظر می‌رسد با توجه به امتیاز 7 ساعت و 53 دقیقه‌ای، هنوز جای کار برای بهتر شدن باتری این دستگاه‌ها وجود داشته باشد.


image


Asus ZenFone 2
ایسوس نسل دوم گوشی‌های ZenFone خود را به باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده که ظرفیت آن برابر ظرفیت باتری گلکسی نوت 5 است. اگرچه این دو دستگاه باتری‌هایی با ظرفیت برابر دارند، ZenFone 2، با کسب امتیاز 7 ساعت و 34 دقیقه، نتوانست خودش را به گلکسی نوت 5 نزدیک کند.

 

image


Samsung Galaxy Note Edge
اولین دستگاه عرضه‌شده با صفحه نمایش خمیده سامسونگ همین گلکسی نوت اج است که باتری‌اش مشابه باتری نوت 5 است. نوت اج با کسب امتیاز 7 ساعت و 8 دقیقه اختلافی 2 ساعتی نسبت به نوت 5 از خود نشان داد.

 

image


Microsoft Lumia 640 XL
فبلت 5.7 اینچی مایکروسافت، همچون پرچم‌دار جدید سامسونگ، از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، اما در آزمایش طول عمر باتری تنها موفق شد امتیاز 7 ساعت و 2 دقیقه کسب کند.

 

image

 

LG G4
با اینکه تعریف‌های زیادی از باتری LG G4 شنیده‌ایم، نتایج تست‌ها چیز دیگری نشان می‌دهد. جی4 با داشتن باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی حدود 33 درصد طول عمر باتری کمتری نسبت به گلکسی نوت 5 دارد.

 

image

 

در پایان خوب است در مورد یک گوشی دیگر نیز صحبت کنیم: گوشی اکسپریا Z3 سونی که به باتری 3100 میلی‌‌‌آمپرساعتی مجهز است و تقربیا با گلکسی نوت 5 در یک رده قرار می‌گیرد. باید بگوییم یکی از گوشی‌هایی که پرچم‌دار جدید سامسونگ در برابر آن کم می‌آورد همین اکسپریا Z3 سونی است که با کسب امتیاز 9 ساعت و 29 دقیقه بالاتر از نوت 5 قرار می‌گیرد.

 

image

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حسین

۱۳۹۴/۶/۴
وان مکس مال خدا سال پیشه...
اگه جدید بزنه میدونین یعنی چی ؟...

غلام

۱۳۹۴/۶/۴
حجم باتری چه ربطی به قیمت داره؟

غلام

۱۳۹۴/۶/۴
لول... وان مکس 7 ساعت و 27 دقیقه است داداش هنوز مونده تا به سامی برسی

شایان

۱۳۹۴/۶/۳
سامی کپی فقط توی کپی کردن میتونه اول باشه :)) دلت خوشه به این کتلت های داغون سامی ولی همش تبلیغات دورغین بیش نیست

محمد

۱۳۹۴/۶/۲
شما اچ تی سی وان مکس رو باهاش تست کنین ببینین چقد عقب تره نوت5...
بازهم مقایسه بی اساس از سام اس ام!!