خانهاخبار
مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته چهارم مرداد 94

مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته چهارم مرداد 94

مشخص شدن نام و نسخه اندروید M، خبرهایی از آیفون 6s و نکسوس‌های جدید و خبرهایی از پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی مهم‌ترین عناوین خبری هفته گذشته بودند.
۱۳۹۴/۵/۳۰

در هفته پایانی مرداد ۹۴ تب محصولات جدید سامسونگ فروکش کرد و خبرهایی از آیفون‌های جدید اپل و نکسوس‌های جدید در صدر اخبار قرار گرفت. همچنین خیلی ناگهانی نام و نسخه جدید اندروید نیز سرانجام فاش شد.

اندروید M، که در همایش Google I/O 2015 با ویژگی‌هایش آشنا شدیم، اندروید مارشمالو نام گرفت و با عنوان نسخه ششم اندروید در پاییز سال جاری رسما منتشر می‌شود. پیش از این انتظار می‌رفت، به‌دلیل تغییرات اندک اندروید M نسبت به لالیپاپ، این نسخه از اندروید با عنوان اندروید ۵.۲ منتشر شود، اما، برخلاف پیش‌بینی‌ها، گوگل تصمیم گرفت شماره ۶ را به این نسخه از اندروید اختصاص دهد.

 

image

 

تاریخ معرفی آیفون‌های جدید اپل نیز دیگر خبر داغ روزهای گذشته بود. دو اپراتور آلمانی براساس مدارک و شواهدی که به دستشان رسیده تایید کرده‌اند، همانند سال گذشته، اپل در تاریخ نهم سپتامبر از آیفون‌های جدید رونمایی می‌کند و با اختلاف زمان اندکی آن را در فروشگاه‌های رسمی خود به فروش خواهد رساند. همچنین عکس‌هایی از رنگ جدید در بدنه آیفون 6s منتشر شد که البته هنوز نمی‌توان صحت آن را تایید کرد، اما رنگ جدید به اندازه‌ای با رنگ‌های فعلی آیفون تفاوت دارد که اگر وجود آن واقعیت داشته باشد، باید گفت اپل ریسک بسیاری را در تولید آن پذیرفته است. 

 

image

 

خبر در مورد آیفون‌های جدید به همین‌جا ختم نمی‌شود. حتما ماجرای Bendgate را، که سال گذشته در خصوص آیفون 6 و 6 پلاس اتفاق افتاده بود، به خاطر دارید. اپل متهم شده بود که آیفون‌هایی وارد بازار کرده که به‌راحتی و با فشار بسیار کمی خم می‌شوند. این مشکل به‌خصوص در مورد آیفون 6 پلاس بیشتر خودنمایی می‌کرد. از این رو اپل تصمیم گرفت در ساخت آیفون‌های جدید از آلیاژ جدیدتری استفاده کند تا جلو وقوع مجدد این مشکل را بگیرد. در روزهای اخیر بدنه آیفون 6s به شکل عجیب و نامشخصی به دست کانال Unbox Teraphy رسید تا این یوتیوبر معروف، که سال گذشته نقش زیادی در دامن زدن به ماجرای Bendgate داشت، حالا تست‌های خود را روی بدنه آیفون 6s انجام دهد. به همین ترتیب در ویدئویی که در همین کانال منتشر شد و در خبر مربوط در جی‌اس‌ام نیز پوشش داده شد می‌بینیم که چگونه استفاده از آلومینیوم 7000 باعث شده مقاومت بدنه آیفون 6s در برابر فشار و خم شدن به شکل خیره‌کننده‌ای افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌کنیم در هفته‌های آینده نیز خبرهای مربوط به آیفون‌های جدید اپل در صدر خبرها قرار داشته باشد. با خبرهای پربازدید  هفته گذشته همراه باشید تا ببینیم هفته آینده چه اخباری در دنیای تکنولوژی ما را بیشتر هیجان‌زده خواهد کرد.

 

همان‌گونه که اطلاع دارید، با گذشت زمان و ورود گوشی‌های جدید به بازار و البته به‌دلیل ایجاد قیمت کاذب گوشی‌ها در بدو ورود، معمولا در ابتدا و انتهای هر ماه شاهد نوسان قیمت‌هایی هستیم که شاید انتظارش را نداشته باشیم. این مطلب به کاهش قیمت بهترین گوشی‌های برند‌های معروف در یک ماه گذشته اختصاص دارد.

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ هفته گذشته دو محصول پرچم‌دار روانه بازار کرد. اما پس از اینکه تا حدودی با این دو محصول و مشخصات آنها آشنا شدیم، سوالات بسیاری برایمان ایجاد شد. یکی از سوال‌ها این است: به‌راستی تفاوت دو پرچم‌دار جدید سامسونگ چیست؟

با وجود سروصدایی که سال گذشته به راه افتاد، طبیعی است که یکی از ابهامات بزرگ در مورد آیفون‌های بعدی میزان مقاومت بدنه آنها در برابر فشار باشد. برای کمک به رفع این ابهام ویدئوهای تست مقاومت بدنه آیفون بار دیگر بازگشته‌اند؛ ویدئوهایی که این بار بدنه آیفون ۶اس را آزمایش می‌کنند.

به‌تازگی تصاویری از نتایج تست سخت‌افزاری روی تراشه Kirin 950 هوآوی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این تراشه قدرتی فراتر از تراشه اگزینوس 7420 سامسونگ دارد که در گلکسی اس6 و گلکسی نوت 5 استفاده شده است.

همراه با به‌روز شدن سخت‌افزارهای جدیدترین عضو از خانواده گلکسی نوت سامسونگ (یعنی گلکسی نوت 5) قلم دیجیتال S Pen این فبلت نیز با تغییراتی همراه بوده است که در این مطلب به معرفی 5 ویژگی جدید آن می‌پردازیم.

 

image

 

این‌طور که از شایعات به گوش می‌رسد، اپل قصد دارد آیفون‌های جدید خود را، همچون سال گذشته، در روز نهم سپتامبر معرفی کند.

اطلاعات آیفون 6s اپل را، که احتمالا نهم سپتامبر معرفی می‌شود، بنچ‌مارک GeekBench فاش کرده و از پردازنده سه‌هسته‌ای و 2 گیگابایت حافظه رم برای این گوشی خبر داده است.

نتایج به‌دست‌آمده از اولین تست‌های صورت‌گرفته بر گلکسی نوت 5 ثابت کرد که قدرت این گوشی می‌تواند آن را به صدر جدول قدرتمندترین پرچم‌داران حال حاضر بازار برساند.

یکی از تلفن‌های هوشمندی که خیلی‌ها منتظر معرفی آن‌اند نکسوس جدید ساخت ال جی است. این گوشی، در کنار نکسوس هوآوی، یکی از دو نکسوس معرفی‌شده در سال جاری است و منتظران خاص خود را دارد که می‌خواهند هرچه زودتر این دستگاه معرفی شود. روز گذشته ویدئویی از جزئیات طراحی این گوشی منتشر شد که در این مطلب می‌توانید آن را مشاهده کنید.

هر روز خبرهای بیشتری درباره آیفون منتشر می‌شود. کاربران بسیاری منتظر معرفی نسخه جدید آیفون هستند. شایعات آیفون جدید را iPhoen 6s می‌نامند.

شارژ سریع یکی از ویژگی‌هایی است که به‌تازگی در گوشی‌های هوشمند شاهدش هستیم. این ویژگی به ما کمک می‌کند تا گوشی هوشمندمان را در مدت زمان کوتاه‌تری شارژ کنیم. در این مطلب فناوری شارژ سریع کوالکام را معرفی می‌کنیم و نحوه کار و عملکرد آن را توضیح می‌دهیم.

 

image

 

خرید یک گوشی با امکانات ساده و قیمتی بین 500 تا 700 هزار تومان ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد، مانند هدیه دادن به دوستان و عزیزان، وجود سیم‌کارت دوم یا سوم، برای نوجوانانی که تازه وارد دنیای تکنولوژی شده‌اند و حتی برای افراد مسن که به استفاده از تمام امکانات روز علاقه‌ای ندارند و ترجیح می‌دهند یک گوشی ساده با امکانات معمولی در دست داشته باشند.

سامسونگ اولین تبلیغ تلویزیونی گلکسی نوت 5 را منتشر کرد. در این تبلیغ 30 ثانیه‌ای تاکید بسیاری بر طراحی جدید نوت 5 و قلم دیجیتال S Pen شده است.

گوگل سرانجام نامی برای اندروید M انتخاب کرد و آن را مارشمالو نامید. حالا سامسونگ مشغول کار روی رابط کاربری جدیدی برای این سیستم عامل است.

کمپانی چینی هوآوی در حال کار روی فبلت جدیدی از خانواده Ascend Mate است. این فبلت، که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ رسما رونمایی می‌شود، تاکنون اخبار و شایعات بسیاری به خود اختصاص داده و در جدیدترین خبر، به‌لطف مدارک لورفته از GCF، نام رسمی آن فاش شده است.

 

image

 

سرانجام، بعد از پیش‌بینی‌های فراوان، نام اندروید M فاش شد. زمان عرضه اندروید جدید پاییز سال جاری است و اندروید M نسخه ششم از این سیستم عامل خواهد بود.

به تازگی سامسونگ یک گوشی تاشو هوشمند را با دو صفحه نمایش باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند معرفی کرده که قرار است در ماه آینده عرضه آن در کشور چین آغاز شود.

هرچه به تاریخ احتمالی عرضه نکسوس‌های جدید گوگل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از این گوشی‌ها منتشر می‌شود که ما را نسبت به محصول نهایی مطمئن‌تر می‌سازد. اکنون رندرهای جدیدی از نکسوس 5 جدید منتشر شده که ممکن است به نمونه نهایی بسیار نزدیک باشد.

شرکت اچ تی سی در تدارک طراحی و تولید گوشی‌های پرچمدار جدیدی تحت عنوان Hero است. امروز گزارشی منتشر شد که عنوان می‌کند پرچمدار آینده این شرکت HTC O2 نام دارد و از پردازنده اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند.

نکسوس 5 (2015) احتمالا حدود دو ماه دیگر رونمایی می‌شود و با نزدیک شدن به موعد معرفی گوشی روزبه‌روز تصاویر و اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر می‌شود.

در جدیدترین خبری که از گوشی‌های هوشمند در دست ساخت مایکروسافت منتشر شده است فبلتی 5.5 اینچی با بدنه تمام‌فلزی به چشم می‌خورد که احتمالا به 4 گیگابایت رم، دوربین 20 مگاپیکسلی و پردازنده 64 بیتی اینتل مجهز خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali

۱۳۹۴/۵/۳۱
Salam,be nazaretun age iphone 6s biad taghriban cheghadr ba iphone 6 ekhtelafe mali dare?