خانهاخبار
گوگل نام اندروید M را فاش کرد [به‌روز‌رسانی]

گوگل نام اندروید M را فاش کرد [به‌روز‌رسانی]

سرانجام، بعد از پیش‌بینی‌های فراوان، نام اندروید M فاش شد. زمان عرضه اندروید جدید پاییز سال جاری است و اندروید M نسخه ششم از این سیستم عامل خواهد بود.
۱۳۹۴/۵/۲۶

گوگل فاش کرد نام اندروید بعدی یا همان اندروید M نوعی آب‌نبات نرم یا در اصطلاح Marshmallow خواهد بود. 

این نسخه از اندروید، که با ورژن ۶ ۵.۲ عرضه خواهد شد، اواخر ماه مه سال جاری در جریان برگزاری همایش Google I/O 2015 معرفی شده بود. اندروید مارشمالو در پاییز سال جاری و همزمان با عرضه نکسوس‌های جدید به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

از ابتدای معرفی اندروید M تاکنون پیش‌بینی‌ها و حدس‌های زیادی در خصوص نام نسخه جدید جریان داشت. بسیاری اعتقاد داشتند که نام این نسخه از اندروید از شکلات‌های M&M برگرفته می‌شود، اما حالا باید به طرفداران این شکلات بگوییم متأسفیم! نام اندروید بعدی مارشمالو خواهد بود.

 

image

 

اندروید مارشمالو از نظر سطوح دسترسی اپلیکیشن‌ها به بخش‌های مختلف گوشی تغییرات مهمی دارد. همچنین ارائه خدمات Android Pay، پشتیبانی از درگاه USB Type-C و چندین و چند بهبود دیگر در عملکرد سیستم عامل از جمله تغییرات مهم اندروید ۶ ۵.۲ است.

تاکنون مشخص شده که گوگل در حال کار روی دو تلفن هوشمند نکسوس جدید است که یکی را هوآوی و دیگری را ال‌جی می‌سازد. همین امروز بود که عکس‌هایی از نمونه ساخته‌شده نکسوس جدید ساخت ال‌جی را در خبرها دیدیم. اما از نکسوس ساخت هوآوی هنوز تصویری منتشر نشده و پیش‌بینی می‌شود نکسوس گران‌تر همین نکسوس هوآوی باشد. هر دو نکسوس به احتمال زیاد به سنسور اثر انگشت نیز مجهزند؛ ضمن اینکه هر دو به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۶ ۵.۲ را روی خود نصب دارند.

 

به‌روزرسانی: برخلاف آنچه تصور می‌شد، اندروید مارشمالو با نسخه ۶ عرضه می‌شود و از اندروید ۵.۲ خبری نیست.

منبع: theverge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۷
اقا خواهشا بزار نظر قبلی رو خدا خیرت بده

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۷
هههه چیه برا چی داغ میکنی میترسی اقای گرجی. ببین پست گذاشتن زیرش نوشتن نظر بدید. گذاشتنش که من بیام توش به عقل ناقص شما سامان بدم. اولا که بگم شما با این حرفایی که زدی نشون دادی خودت از همه بچه تری و تا حالا با یه u700 سامسونگم کار نکردی. یا این که به خاطر اطلاعات پایینت به یه موبایل به دردنخور راضی میشه. اینم بدون که از سری های هنگی و به دردنخور سامسونگ من با نوت 4 و s5 کار کردم و حاظر نیستم از سی کیلومتری نیگاشون کنم. من از دستگاه های اندرویدی فقط یه شرکته که میزارم یکی بده دستم کار کنم. اونم سونیه که الان خودمم دارم. مورد دیگه این که اندروید، ای او اس یا هر سیستم عامل دیگه ای یک جور سخت افزار خاص نیاز دارن. هیچ گرونی و هیچ ارزونی بی دلیل نیست. سخت افزار اپل موارد خاص و با ارزش داخلش استفاده میشه و کنار هم چیدنش سخت تر از اندرویدیه. بعدشم شما که ادعات میشه، اندروید بر پایه لینوکس نوشته شده و بخش خیلی جزئی کار جاواست. این نشون میده که گوگل چقدر ضعیف کار کرده که قوی ترین گوشیای اندرویدی با یک کلش معمولی دستت و از داغی میسوزونه چون لینوکس خودش سیستم عامل خیلی قوی و بسیار کم مصرفی هست. بعدشم شما بشین پای همین اندرویدت کلش بازی کن. با ویندوز کار کنی میفهمی چرا همه تاجرا و قدرتمندای صنعت از لومیا استفاده میکنن. سخت افزار بی نظیر با یک سیستم عامل فوق العاده دقیق که گوگل و از پا در اورده. من برا شما یه فایل میفرستم. شما فایل و تو همون سامسونگت سرچ کن ببینم میتونی همون فایل و برا من بفرستی. قابل توجهت من سیستم عامل خودم تا سال دیگه ساخته میشه. اقای مرد شما خودت چیکاره ای. من اندازه عمرت تو زمینه های مختلف کامپیوتری تجربه دارم. شما اندروید پنج و از فاصله چار مایلی ندیدی که چقد کند و کم کاربرده. با اندروید فقط میشه بازی کرد و چت کرد اونم برا بیس دیقه بعدش گوشی باید به شارژ باشه و خاموش. چون اگه روسن باشه به شارژ باطری خالی میکنه. شما یه کاربرد به در بخورش و بگو. منفی و مثبتارو نیگا. خودت ببین چن نفر میفهمن من چی میگم. چن نفر مثل خودت حاظر نیستن پنج دیقه به موبایل خودشون فکر کنن.

علی گرجی

۱۳۹۴/۵/۲۷
داداش کسی گفت که سیستم عامل رو زیر سوال ببری؟ چقدر اطلاعات داری از سیستم عامل؟ مرد هستی برو یه سیستم عامل خوب بوجود بیار.فقط بلدی ایراد بگیری؟ اندروید بر پایه جاوا برای کار های حرفه ای طراحی شده.برای همین سنگینه.سخت افزار قوی میخواد.مثل اپل نیست.تو به گوشی بیار با موت4 و نوت5 مقایسه کن.اونوقت به نظرت احترام میزارم و میگم چیزی بارته.تمام سیستم عامل ها دارای مزایا و معایبه.تو که طرفدار اندروید نیستی توی این پیج چه میکنی مرد مومن.قدرت رو میخوای به رخ بکشی؟ راه خیلی ساده ای نشونت میدم.اپل 6 بگیر و نوت4 با هردو بازی کلش رو اجرا کن 2 ساعت بازی کن. بعد دو ساعت هم حرارت گوشی ها و هم شارژ باقی مانده رو ببین.مرد مبارزه ای؟ پس انجامش بده.اینم بگم که نوت داغ نمیکنه و فقط خیییلییییی کم گرم میشه.

Hesam

۱۳۹۴/۵/۲۷
na dada ! tahala mashmallow nakhordi?! kheeeeeyli narme ! masle ye tike abr mimoone!

امير غوابش

۱۳۹۴/۵/۲۷
فكر كنم منظور گوگل از نوعى آب نبات نرم همون گر اصفهان خودمون باشه! نيست؟
اميرغوابش از اهواز