خانهاخبار
چه تفاوتی بین Galaxy S6 Edge plus و Galaxy Note 5 وجود دارد؟ (قسمت اول)

چه تفاوتی بین Galaxy S6 Edge plus و Galaxy Note 5 وجود دارد؟ (قسمت اول)

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ هفته گذشته دو محصول پرچمدار روانه بازار کرد. اما پس از اینکه تا حدودی با این دو محصول و مشخصات آنها آشنا شدیم، سوالات بسیاری برایمان ایجاد شد. یکی از سوال‌ها این است: به‌راستی تفاوت دو پرچمدار جدید سامسونگ چیست؟
۱۳۹۴/۵/۲۹

سامسونگ با معرفی S6 Edge Plus و Note 5 به دنیای فناوری، تکنولوژی‌های جدیدی نیز ارائه داد که مطمئنا بسیاری از این فناوری‌ها را در آینده روی پرچم‌داران سایر برندها نیز خواهیم دید. اما یکی از سوالاتی که پس از این مراسم کاربران جی‌اس‌ام در فیس‌بوک این شبکه پرسیدند تفاوت بین این دو پرچم‌دار است.
اگر شما هم چنین سوالی در ذهنتان پدید آمده است، باید بگوییم حق دارید، چراکه این دو پرچم‌دار هم از نظر اندازه و هم از نظر مشخصات بسیار به هم نزدیک‌اند. هر دو آنها فبلت‌های قدرتمندی از سامسونگ‌اند که پردازنده یکسانی هم دارند.

 

image

 

خبر خوب این است که سامسونگ تمایزی بین دو محصول جدیدش قائل شده و در این مقاله خواهید دید که تمام این تفاوت‌ها را از دل این دو غول تکنولوژی کره‌ای بیرون می‌کشیم.
 

تفاوت در چیست؟

مفهوم نام محصول

برای فهمیدن تفاوت‌های این دو محصول بهتر است نخست با تفاوت مفهوم نام این دو مدل آشنا شویم، چراکه با درک آن می‌توانیم تفاوت بازار هدف هرکدام از این مدل‌ها را از یکدیگر تفکیک دهیم.
می‌توان گفت Note 5 نسخه موفق Note 4 است که با توجه به طراحی کلی مجدد توانسته جای بیشتری در دل بازار خود یعنی «بازار کاربران بیزینس» ایجاد کند.
از طرفی S6 Edge Plus هم‌اندازه Note 4 است، اما این محصول اساسا نسخه بزرگ‌تری از S6 Edge است که کاربران عادی بیشتری را جذب می‌کند.
سامسونگ با معرفی این دو دستگاه جدید به مشتریانش محصولاتی بزرگ و ارزنده ارائه کرد که البته این اتفاق خوشبختانه با افزایش وزن همراه نیست.

 

صفحه نمایش تخت در برابر خمیده

مشخصات صفحه نمایش Galaxy Note 5 از این قرار است: سایز 5.7 اینچی، رزولوشن 1440×2560 پیکسل (تراکم پیکسلی 515)، گوریلا گلس 4.
و مشخصات صفحه نمایش +Galaxy S6 Edge عبارت است از: سایز 5.7 اینچی، رزولوشن 1440×2560 پیکسل (تراکم پیکسلی 515)، گوریلا گلس 4.
می‌بینید که در نگاه اول هر دو صفحه نمایش یکسان به نظر می‌رسند، اما اتفاقا همین بخش بزرگ‌ترین تفاوت این محصولات است و خمیدگی هر دو طرف صفحه نمایش محصولات Edge درواقع این دو محصول را از هم متمایز می‌کند. با این حساب از لحاظ نرم‌افزاری هم با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت. اما ظاهر این دو گوشی چطور است؟

 

image

 

هر دو پرچم‌دار جدید از همان صفحه نمایش S6 و S6 Edge استفاده می‌کنند که البته بهترین صفحه نمایش موجود در بازار است و فقط سایز این پنل‌ها بزرگ‌تر شده.
آیا این دو پرچم‌دار از S6 و S6 Edge بهترند؟ این کمترین چیزی است که باید از سامسونگ انتظار داشته باشیم!
اما از همه مهم‌تر این دو محصول در کاربری نیز با هم تفاوت دارند، چراکه S6 Edge Plus قابلیت مدیریت بیشتری دارد و باریک‌تر، نازک‌تر و به میزان قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر است.
یکی دیگر از تفاوت‌های کاربری به نوع کشیده شدن انگشت روی صفحه نمایش با توجه به اندازه آن مربوط می‌شود. از آنجا که این موضوع در گوشی‌های بزرگ‌تر بیشتر اهمیت دارد، می‌توان گفت S6 Edge Plus از این لحاظ محصول بهتری است.

 

طراحی

رسیدیم به طراحی. اینجاست که همیشه به سامسونگ انتقادات زیادی می‌شود و ریسک بزرگ این برند برای هر پرچم‌دارش در این قسمت بیشتر است. این بار هم هر دو محصول جدید از نسل قبلی‌شان پیروی می‌کنند و تقریبا در همان استایل تولید شده‌اند و این یعنی دو پیامد منفی برای این دو محصول: نداشتن باتری قابل تعویض و نداشتن اسلات کارت حافظه SD.
البته این موضوع برای دارندگان +S6 Edge خیلی هم بد نیست، چراکه این محصول برای آنها محصولی اسپورت است و نیاز چندانی به این موارد ندارند. اما برای کسانی که Note 5 می‌خرند، این مسئله مطمئنا جزو ضعف‌های آن خواهد بود.
سامسونگ در جهت خوش‌دست کردن این محصولات نیز تلاش بسیار کرده که البته نتیجه بیشتر این تلاش‌ها را در تغییرات حاصل‌شده در S6 Edge Plus می‌بینیم. راستی S6 Edge Plus چطور توانسته تا این حد نازک‌تر و سبک‌تر شود؟ شاید مهم‌ترین دلیل آن نبودن اسلات برای قلم است!

ابعاد و وزن پرچم‌داران سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنید:
Galaxy Note 5: ابعاد 153.2×76.1×7.6 میلی‌متر و وزن 171 گرم
Galaxy Note 4: ابعاد 153.5 × 78.6 × 8.5 میلیمتر و 176 گرم
Galaxy S6 Edge Plusابعاد 154.4 × 75.8 × 6.9 میلیمتر و 153 گرم
Galaxy S6 Edge:ابعاد 142.1 × 70.1 × 7 میلیمتر و 132 گرم

image

 

یکی از انتظاراتی که از سامسونگ داشتیم این بود که بدنه دستگاه را با گلس بپوشاند. سامسونگ نیز انتظار ما را برآورده کرد و جنسی برای بدنه انتخاب کرد که ظاهری لوکس برای پرچم‌دار جدیدش به ارمغان آورد.

 

برنامه‌ها

از آنجا که نوع صفحه نمایش Note 5 و S6 Edge Plus با هم تفاوت دارد، در برنامه‌های آنها نیز خودبه‌خود تفاوت ایجاد می‌شود.
با توجه به تغییرات طراحی بحث‌برانگیز، Note 5 بر بازار کارمندان و شاغلان تمرکز دارد. به همین دلیل سامسونگ برای محصولات نوت رابط کاربری‌ای طراحی کرده که نیاز این کاربران را برطرف کند و سیستم نرم‌افزاری سریع‌تر تاچ ویز را برای این محصولات، مانند آنچه در سری S6 دیدیم، پیاده‌سازی کند.
با اینکه S Pen بهترین قلم موجود بین تمام گوشی‌های قلم‌دار است، شایعات حاکی از این است که سامسونگ در این مدل قلم را برای پاسخگویی بیشتر آماده کرده.
اما همان‌طور که پیشرفت‌هایی در نرم‌افزار سری نوت سامسونگ اتفاق افتاده، این کمپانی برای سری Edge هم بیکار ننشسته و تغییراتی در آنها نیز می‌بینیم؛ مثلا:
• اطلاعات زنده (نمایش اخبار زنده در قسمت خمیده صفحه)
• نمایش ساعت در شب در قسمت خمیده دستگاه
• دسترسی به 5 مخاطب موردعلاقه در قسمت خمیده
• روشن شدن رنگی خاص در قسمت خمیده زمانی که مخاطبان موردعلاقه تماس می‌گیرند.

 

image

 

همچنین یکی از بهترین این پیشرفت‌ها اضافه شدن دسترسی ارسال اموجی و عکس با استفاده از همین مخاطبان موردعلاقه در قسمت خمیده صفحه نمایش است.
تفاهم این دو محصول در پشتیبانی از Samsung Pay است. این نحوه پرداخت اندرویدی رقیبی قوی به نام Apple Pay دارد که هردو از NFC و مجاورت مغناطیسی پشتیبانی می‌کنند (که البته فعلا در اروپا از این سیستم سامسونگ پشتیبانی می‌شود و در آینده در ایالات متحده) و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک Samsung Pay قوی‌ترین سیستم جامع پرداخت موبایلی خواهد بود.
سامسونگ فناوری Side Sync را برای مقابله با Apple Continuity در دو پرچم‌دار جدیدش به کار گرفته است. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های موجود در گوشی را از طریق کامپیوتر کنترل کنند که این ویژگی شامل تماس تلفنی و پیامک با گوشی نیز می‌شود. همچنین می‌توانید بازی‌های موجود در گوشی را نیز با کامپیوتر انجام دهید! فقط در نظر داشته باشید که این ویژگی اخیر فعلا فقط برای ویندوز در دسترس است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Iliya

۱۳۹۴/۶/۱۳
سامسونگ گلکسی اس 6اج|پلاس طراحیش به زیبایی نوت5 نمیرسد به این علت که اج پلاس ازدوطرف انگار قاچ خورده

MR.omid

۱۳۹۴/۶/۱۱
اس 6 اج پلاس یا نوت 5

علی

۱۳۹۴/۶/۱۱
دوست عزیز با اطمینان در مورد خوب یا بد بودن هیچ برندی صحبت نکنید. چطور سامسونگ پرچم دارانش از مدل های قدیمی اپل وسونی ضعیف تر است در حالی که همه سایت ها خلاف گفته شمارو ثابت می کند. به درستی اپل جز بهترین برند ها هستش اما به عنوان مثال از لحاظ دوربین LG G4 از همه رقبای کلاس خودش، HTC M9 از لحاظ بدنه و سامسونگ اس 6 از لحاظ سخت افزار و زیبایی و عمر باتری سر هستند اما دلیل برکیفیت یا عدم کیفیت اپل و سونی نیست. به حق سیستم عامل اپل با تمام خرفها هنوز سریعترین است اما با اخلاف بسیار بسیار اندک بعد از آخرین پرچم دار سامسونگ. حتی از لحاظ دوربین تفکیک نور سیاه و رنگ های دوربین سامسونگ و همچنین رابط های کاربری واقعا دوربین سامسونگ بهتر عمل می کند. در مورد قدرت و رزولوشن صفحه بهترین کیفیت از آن اپل است اما سامسونگ واقعا از این حیث ذره ای کمتر ندارد و از حیث پیکسل در اینچ بیشترین پیکسل تا امروز از آن سامسونگ گلگسی اس 6 است. سونی و اچ تی سی مدتی هست که از رقباشون اتفاقا عقب افتاده اند اینها در حالی هست که این دو برند هم در برخی موارد برتری هایی دارند اما در کل به صورت محسوس از سه برند دیگر عقب افتاده اند

عماد

۱۳۹۴/۶/۱۰
منفیا مبارک!!!!
بهتره بری با همون سونی که فقط هنگ کردن بلده حال کنی و نیای تو پیج سامسونگ چرت بگی

morteza

۱۳۹۴/۶/۴
برند سامسونگ و ال جی رو قبول ندارم از لجاظ طراحی و قیافه گوشی به پای پر چمدار سونی و اپل نمیرسن و از لحاظ سخت افزاری هر گوشی پرچمداری که تولید میشه قیمت بالای 2 ت داره مثلا سامسونگ گوشی جدیدش رو رو نمایی میکنه که از لحاظ کاربردی سخت افزاری برابری میکنه با مدل قبلی پرچمدارن اپل و سونی
به نظر من در حال حاضر از لحاظ اقتصادی کاربردی و طراحی گوشی سونی اکسپریا z3 شرایط مناسبی داره با قیمت 1400