خانهاخبار
کدام گوشی‌ها جایگزین مناسبی برای S6 Edge Plus هستند؟

کدام گوشی‌ها جایگزین مناسبی برای S6 Edge Plus هستند؟

سامسونگ به‌تازگی گوشی گلکسی S6 Edge Plus خود را معرفی کرده است؛ گوشی‌ای با دو نمایشگر خمیده در دو لبه و ویژگی‌هایی ارتقایافته نسبت به نسخه قبلی. در این نوشته می‌خواهیم ببینیم کدام گوشی‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای این گوشی باشند.
۱۳۹۴/۵/۲۶

گوشی‌های گلکسی S6 Edge Plus و Note 5 چند روز پیش معرفی شدند و حالا می‌توان بهتر و کامل‌تر در مورد ویژگی‌های این گوشی‌ها صحبت کرد. مدل پایه فبلت جدید سامسونگ با 32 گیگابایت حافظه داخلی و دو نمایشگر خمیده در دو طرف قیمتی حدود 800 دلار امریکا دارد و البته این قیمت برای نسخه 64 گیگاباتی بالاتر می‌رود.

گلکسی اس6 اج پلاس ویژگی‌هایی مشابه نوت 5 سامسونگ دارد: نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن Quad HD و از نوع سوپر آمولد که با گوریلا گلس 4 در لبه‌ها پوشانده شده، پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس 7420 و پردازنده گرافیکی Mali-T760MP4 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم. دوربین پشت گوشی 16 مگاپیکسلی است و از لرزش‌گیر اپتیکی تصویر برخوردار است و دوربین جلو آن نیز 5 مگاپیکسلی است.

تنها دلیلی که شاید بتوان به این گوشی‌ها خرده گرفت باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی آنهاست. با این حال تا پیش از گرفتن تست‌های بنچ‌مارک نمی‌توان از آنها انتقاد کرد. با توجه به قیمت و ویژگی‌هایی که برای این گوشی با نمایشگرهای خمیده برشمردیم، می‌خواهیم ببینیم چه گوشی‌هایی در بازار می‌توانند جایگزینی برای اس6 اج پلاس سامسونگ باشند. با ما همراه باشید.

 

Galaxy Note Edge

این گوشی اولین نسخه از گوشی‌های با نمایشگر خمیده سامسونگ است که تا پیش از عرضه گوشی‌های با دو نمایشگر خمیده تنها گوشی این نوع به شمار می‌رفت. شاید فکر کنید این گوشی سال گذشته عرضه شده و قدیمی‌تر از اس6 اج پلاس است، اما خوب است بدانید که نوت 4 هم مثل نوت 5 و اس6 اج پلاس نمایشگری 5.7 اینچی دارد. حتما متوجه شده‌اید که مزیت این گوشی به اس6 اج پلاس ارزان‌تر بودن آن است.

مشخصات کامل Note Edge را مشاهده کنید.

 

 

Galaxy S6 Edge

این گوشی نسل اول گوشی تازه معرفی‌شده سامسونگ است که برای اولین بار با دو نمایشگر خمیده معرفی شد. موفقیت اس6 اج سامسونگ را غافلگیر کرد، طوری که فروش آن نزدیک به نمونه معمولی گلکسی اس6 بود. نمایشگر اس6 اج از اج پلاس کوچک‌تر است، رم کمتری دارد و باتری آن نیز 2600 میلی‌آمپرساعتی است. قیمت آن هم طبیعتا از اس6 اج پلاس کمتر است.

مشخصات کامل S6 Edge را مشاهده کنید.

 

 

LG G Flex 2

گوشی LG G Flex 2 نمایشگری با دو لبه خمیده ندارد، اما نمایشگری انعطاف‌پذیر از نوع OLED دارد؛ نمایشگری که زیر آن پلاستیک قرار گرفته است. در این گوشی نمایشگر و همه گوشی به مقدار نسبتا زیادی خمیده می‌شود. شاید بپرسید فایده چنین کاری چیست. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود گوشی راحت‌تر با ارگونومی دست هماهنگ شود و نسبت به خم‌شدن مقاوم گردد. به‌هرحال نمی‌توان انکار کرد که G Flex 2 در نوع خود گوشی منحصربه‌فردی است و قیمت آن نیز از S6 Edge Plus کمتر است.

مشخصات کامل G Flex 2 را مشاهده کنید.

 

 

Galaxy Note 5

نوت 5 نه نمایشگر خمیده دارد و نه گوشی انعطاف‌پذیری است، اما ویژگی‌هایی مشابه اس6 اج پلاس دارد. با این تفاسیر کسانی که می‌خواهند دستگاهی با ویژگی‌های اس6 اج پلاس با ظاهری زیبا داشته باشند اما ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از نمایشگرهای خمیده لبه گوشی از قلم Stylus سامسونگ بهره ببرند، می‌توانند سراغ نوت 5 سامسونگ بروند.

مشخصات کامل Galaxy Note 5 را مشاهده کنید.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

guest

۱۳۹۴/۶/۱
در اصل دو نمایشگر خمیده در لبه های گوشی هستش چون کاملا از صفحه لمسی وسط مجزا هستند

بابک

۱۳۹۴/۵/۲۶
کلا چ ربطی داشتن ب هم نمیدونم.جی فلکس 2 با اس 6 اج پلاس؟ نوت 5 حداقل پنل پشتش شبیه اس 6 اج هست؟...در نهایت مقاله ی ب درد بخوری نبود...ولی ممنون

مجتبی شیرازی

۱۳۹۴/۵/۲۶
سلام
هنوز جواب دادن به این سوال زود ه
باید همه گل سر سبد ها معرفی میشه
مثل LG G Flex 3
و Xperia Z5

مهمان

۱۳۹۴/۵/۲۶
خانم فانی عزیز
دو نمایشگر خمیده؟
یا یک نمایشگر با دو لبه خمیده؟