خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: بلک بری

از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: بلک بری

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان برند ما به سوال‌های شما در خصوص محصولات یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت بلک بری بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این برند به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما را می‌بینید.
۱۳۹۴/۵/۲۴

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند یا سیستم عامل از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات این برند یا سیستم عامل طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان برند جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره بلک‌بری طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

image

 

پرسش: برای داشتن برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، وایبر و تلگرام حتما باید سیستم عامل گوشی بلک‌بری را از Blackberry OS به اندروید تغییر داد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر، این قبیل برنامه‌ها را می‌توانید در Blackberry World پیدا کنید. اگر باز هم به مشکل برخوردید، به این لینک مراجعه کنید.

 

image

 


پرسش: به نظر شما اعتبار و رتبه بلک‌بری با تغییر سیستم عامل به اندروید کاهش پیدا نمی‌کند؟
پاسخ جی‌اس‌ام :خیر، چون این اتفاق قرار نیست برای همه محصولات این برند بیفتد و اکثر سرویس های بلک‌بری روی گوشی اندرویدی جدیدش کار خواهد کرد. این نوع موارد برای بلک‌بری در حکم آزمون و خطاست.


پرسش: چطور می‌توان برای پروفایل Blackberry Messenger عکس اضافه کرد؟
پاسخ جی‌اس‌ادر پروفایل خود روی picture بروید و در پنجره جدید دکمه change picture icon را بزنید.


پرسش: برای حذف اکانت بلک‌بری چه باید کرد؟
پاسخ جی‌اس‌ام :برای حذف Blackberry ID باید به پروفایل خود در تنظیمات بروید و دکمه Account را بزنید. در پنجره بازشده در پایین صفحه دکمه Delete را بزنید. این روش برای حذف اکانت در بلک‌بری است، ولی اگر می‌خواهید کلا آی‌دی خودتان را پاک کنید، آموزش آن دراین لینک داده شده است.

 

image

 


پرسش: آیا فایل‌های Apk روی محصولات بلک‌بری قابل نصب است؟ یا نیاز به تغییر فرمت دارند؟
پاسخ جی‌اس‌ام :بله، قابل نصب است. فقط قبل از شروع باید این اجازه به گوشی داده شود تا این‌گونه فایل‌ها را اجرا کند. برای این کار به بخش Application manager در تنظیمات بروید و گزینه Installing Apps را بزنید و سپس Allow Apps from Other Sources to be Installed را انتخاب کنید.


پرسش: یک روش مناسب برای آپدیت سیستم عامل بلک‌بری معرفی کنید.
پاسخ جی‌اس‌ام: ابتدا با برنامه بلک‌بری لینک یک بک‌آپ کامل از گوشی‌تان بگیرید. این بک‌آپ شامل تمام اطلاعات شما از قبیل موزیک، عکس، ویدئو، برنامه‌های نصب‌شده و اطلاعات آنها، کانتکت‌ها و… است، پس نگران از دست دادن چیزی نباشید. قبل از هر کار سیم‌کارت خود را غیرفعال کنید. سعی کنید آخرین ورژن Blackberry link را دریافت کنید و نصب کنید یا اگر این برنامه روی گوشی‌تان نصب است، چک کنید و مطمئن شوید که آخرین ورژن باشد.
گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و برنامه بلک‌بری لینک را اجرا کنید. در ستون سمت چپ گزینه Software Updates را انتخاب کنید و سپس گزینه Check for Updates را انتخاب کنید.


پرسش: سرویس Blackberry Protect و Find my iphone چه تفاوت‌هایی دارند و کدام‌یک قدرتمندتر است؟
پاسخ جی‌اس‌ام: هر دو این سرویس‌ها قبلا در سایت جی‌اس‌ام بررسی شده‌اند. برای مقایسه این دو سرویس به لینک‌های Find my iPhone و Blackberry Protect  مراجعه کنید.

 

image

 


پرسش: چه چیزهایی در BES 12 اضافه شده که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت؟
پاسخ جی‌اس‌ام: در این لینک توضیح داده شده که تفاوت‌های این سرویس با نسل‌های قبلی در چیست.

پرسش: چطور می‌توان از طریق BBM فیلم ارسال کرد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه این نرم‌افزار استفاده می‌کنید. پس از آن گزینه paperclip را بزنید و فایل موردنظرتان را انتخاب و ارسال کنید. این ارسال محدودیت 6 مگابایتی دارد.


پرسش: چه گوشی‌هایی از بلک‌بری قابلیت نصب نرم‌افزارهای اندروید دارند؟
پاسخ جی‌اس‌ام: تمام مدل‌های میان‌رده مثل سری‌های Q ،Z و... و البته بالارده‌های این برند با سیستم عامل Blackberry OS از این قابلیت بهره‌مند خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

shkh

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
سلام میخواستم بپرسم ایا اینستاگرام و واتس اپ و تلگرام روی و برنامه های اندروید روی بلک بری پاسپورت نصب میشه و مشکلی داره یا نه از هر نظر و این که کلا خیلی از گوشی پاسپورت خوشم اومده ولی شک هم دارم میشه راهنمایی کنید و معایب شو بهم بگین

ali

۱۳۹۵/۹/۲۷
عالیه

saeed

۱۳۹۵/۷/۲۹
همراه بانك ملت را روی موبایلم نصب كروم اما به روز رسانی حسابها را انجام نمیده ممنون میشم راهنماییم كنید

علی

۱۳۹۵/۳/۴
با سلام وخسته نباشید
ممنون میشم جواب من در ایمیل هم بدین.
نرم افزارهای بلک بری از کجا میشه راحت دان کرد مثلا تلگرام واسه خود بلک بری نیست اندرویدش میشه راحت استفاده کرد؟
باسپاس فراوان

مهتاب

۱۳۹۴/۱۲/۷
سلام
ببخشیدمیخاستم بپرسم ایا برنامه ی adobe readerبه صورت اورجینال روی بلک بری پاسپورت سلیلورادیشن،نصبه؟
من اخیرااین گوشی رو خریدم و وقتی خریدم دیدم که برنامه ی adobe readerهست توی صفحاتش!بخاطرهمین شک دارم گوشی قبلااستفاده نشده باشه.لطفاراهنماییم کنین،مرسی