خانهاخبار
مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته سوم مرداد ۹۴

مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته سوم مرداد ۹۴

در هفته‌ای که گذشت بدون شک سامسونگ در صدر خبرها بود. اما در کنار سامسونگ، اپل و اچ‌تی‌سی نیز در خبرها خودنمایی می‌کردند. در کنار همه اینها، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات دنیای فناوری نیز برای گوگل رخ داد.
۱۳۹۴/۵/۲۳

اگر دو هفته حساس در سال برای شرکتی مانند سامسونگ وجود داشته باشد، هفته‌ای که سپری شد قطعا یکی از آنها بود. جمعه گذشته بیشتر اخباری که با یکدیگر مرور کردیم به شایعات گوشی‌های جدید سامسونگ یعنی Note 5 و S6 Edge Plus مربوط بودند و حالا این هفته بیشتر اخبار مهم و پربازدید نیز به معرفی این دو گوشی اختصاص دارند.

سامسونگ شب گذشته در جریان برگزاری مراسمی در شهر نیویورک از جدیدترین سری گلکسی نوت یعنی Note 5 و همچنین گوشی جدیدی به نام Galaxy S6 Edge Plus رونمایی کرد. این گوشی‌ها، که طراحی‌ای شبیه S6 و S6 Edge دارند، جدیدترین فبلت‌های سامسونگ به شمار می‌روند.

سامسونگ امسال در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت داستان معرفی فبلت جدید خود را در نمایشگاه ایفا به فراموشی بسپارد و برای معرفی این گوشی یک مراسم جداگانه تدارک ببیند. شاید بزرگ‌ترین دلیلی که باعث این اقدام سامسونگ شد نزدیک بودن نمایشگاه ایفا به مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل باشد؛ به‌خصوص اینکه اپل از سال گذشته با معرفی آیفون 6 پلاس رسما به عرصه فبلت‌ها قدم گذاشت و رقیبی جدی برای گلکسی نوت سامسونگ عرضه کرد. از این رو سامسونگ که نمی‌خواست، برخلاف سال گذشته، جدیدترین گلکسی نوتش تحت تاثیر فبلت اپل قرار بگیرد، طوری برنامه‌ریزی کرد که گلکسی نوت 5 حداقل یک ماه زودتر از آیفون 6s پلاس احتمالی به بازار عرضه شود.

 

image

 

حالا، با توجه به مشخصاتی که این گوشی‌ها دارند، باید صبر کنیم و ببینیم استقبال کاربران از آنها چگونه خواهد بود. آیا میزان فروش فبلت‌های جدید سامسونگ انتظارات این شرکت کره‌ای را برآورده می‌کند یا باز هم فروش محصولات آنها تحت تاثیر رقبا قرار خواهد گرفت؟

اما در کنار محصولات جدید سامسونگ، در هفته گذشته اخبار دیگری نیز از کمپانی‌های اپل و اچ‌تی‌سی توجه زیادی به خود جلب کرد. طبق معمول شایعات جدیدی از آیفون‌های جدید اپل منتشر شد که طرفداران این شرکت را بیش‌ازپیش هیجان زده کرد. عکس‌هایی که از خط تولید آیفون‌های جدید اپل به بیرون درز کردند از رنگ جدیدی در بدنه این گوشی خبر دادند.

همچنین اچ‌تی‌سی نیز در تصمیمی شجاعانه اعلام کرد مدل جدیدی از پرچم‌دار امسال خود یعنی One M9 را با پردازنده ساخت شرکت مدیاتک روانه بازار می‌کند. پس از انتقادات فراوانی که به‌علت داغ شدن One M9 با پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ به سمت اچ‌تی‌سی سرازیر شد، این شرکت تصمیم گرفت خط تولید One M9 را به دو بخش تقسیم کند و یک مدل جدید از این گوشی با پردازنده جدید به بازار عرضه کند. حال باید دید که آیا One M9 جدید می‌تواند دوباره دل طرفداران این شرکت تایوانی را به دست بیاورد یا نه.

 

image

 

دیگر خبری که در هفته گذشته دنیای تکنولوژی را تکان داد خبر تاسیس شرکت جدیدی از طرف موسسان گوگل بود. لری پیج و سرگی برین به‌صورت خیلی ناگهانی و رسمی اعلام کردند از این پس گوگل به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت آلفابت فعالیت خواهد کرد. در واقع مدیران گوگل تصمیم گرفتند حوزه فعالیت گوگل را از عرصه سرویس‌های آنلاین فراتر نبرند و سایر ایده‌های خود را در مجموعه‌ای جدید به مرحله اجرا برسانند. بدین ترتیب ساندار پیچای، که تاکنون مدیر بخش اندروید گوگل بود، به سمت مدیرعاملی گوگل منسوب شد و شرکتی جدید به نام آلفابت و تحت دامنه abc.xyz با مدیریت لری پیج و سرگی برین پایه‌گذاری شد.

 

بالاخره نوت 5 سامسونگ در روزی که وعده داده شده بود معرفی شد که، همان‌طور که انتظار می‌رفت، مشخصات خوبی به خود اختصاص داده است.

شایعات پیرامون آیفون 6s و 6s Plus بسیار است. به نظر می‌آید این محصولات به‌زودی عرضه شوند. شایعه دیگر در مورد آیپدهای جدید است. گویا کاهش فروش نسبت به پارسال تغییری در خط تولید این محصول ایجاد نکرده است و به‌زودی شاهد نسخه‌های جدید خواهیم بود.

فروش اندک گوشی HTC One M9 شرکت اچ‌تی‌سی را به فکر عرضه نسخه بازبینی‌شده این گوشی با تراشه مدیاتک انداخته است. این نسخه احتمالا در ماه اکتبر روانه بازار می‌شود.

بالاخره فبلت‌های جدید سامسونگ معرفی شدند. دقایقی پس از مراسم معرفی، شرکت سامسونگ دو ویدئو برای معرفی ویژگی‌های نوت ۵ و اس۶ اج پلاس منتشر کرده است که قابلیت‌های مختلف این گوشی‌ها را در زمانی کوتاه نشان می‌دهند. با جی‌اس‌ام همراه شوید و این ویدئوها را ببینید.

هرسال برندهای موبایل پرچم‌داران جدیدشان را به بازار عرضه می‌کنند و این دستگاه‌ها از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مقایسه‌ها مقایسه دوربین این محصولات است. ببینید در این آزمایش کدام پرچم‌دار تصاویر بهتری نسبت به LG G4، محصولی که در دوربین گوشی‌ها یک انقلاب محسوب می‌شود، ثبت کرده است.

مراسم آنپکد سامسونگ برگزار شد و دو گوشی گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس معرفی شدند. در این خبر این دو گوشی را مقایسه می‌کنیم که حالا دیگر رقیبانی از نوع فبلت هستند.

اخیرا نام فورس تاچ را زیاد شنیده‌ایم؛ ویژگی‌ای که از ابتدای درز شایعات آیفون ۶اس برای این محصول متولد شد و تاکنون نیز چندین بار منابع مختلف لودهنده تاییدش کرده‌اند. حال یک طراح خوش‌ذوق یکی از کاربردهای احتمالی فورس تاچ را به تصویر کشیده و در قالب ویدئو منتشر کرده است. پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را از دست ندهید!

 

image

 

جنگ قبایل (Clash of Clans) یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر دنیاست. این بازی آنلاین را شرکتی فنلاندی برای گوشی‌های هوشمند تولید و عرضه کرده است. امسال این کمپانی سومین سال عرضه این بازی را جشن گرفته است.

چه قبول کنیم و چه نکنیم، دیگر مشتریان کمتری پیدا می‌شوند که بخواهند هزینه‌ای بالای ۶۰۰ دلار برای گوشی اندرویدی پرداخت کنند، درحالی‌که ممکن است بیشتر از اینها هم برای خرید آیفون هزینه کنند. از طرف دیگر شاهد حضور تلفن‌های اندرویدی با مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب و قیمت کم هستیم که مشتریان بسیار هم دارند. آیا به پایان دوران اندرویدی‌های گران‌قیمت نزدیک شده‌ایم؟ با جی‌اس‌ام همراه باشید.

با معرفی محصولات جدید در رویداد آنپک سامسونگ، این کمپانی سعی می‌کند کاربران بیشتری جذب کند. آیا در این مسیر موفق خواهد بود؟

سامسونگ در کنفرانس خود نسخه جدید گوشی محبوبش Galaxy S6 Edge Plus را با نمایشگر 5.7 اینچی و تراشه اگزینوس 7420 معرفی کرد.

شرکت Fiksu، فعال در زمینه بازاریابی موبایل، اعلام کرده که طی چند وقت اخیر دسترسی‌هایی به سرورهای این شرکت توسط گوشی‌هایی صورت گرفته است که خود را آیفون ۸.۱ و آیفون ۸.۲ معرفی کرده‌اند، اما...

پرچم‌داران سامسونگ و اچ‌تی‌سی، یعنی S6 و One M9، در حال حاضر از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. اما پرچم‌دار سال گذشته اپل یعنی آیفون 6 نیز همچنان فروش خوبی دارد. در ویدئوی دوبله این مطلب مقایسه‌ای از سرعت کار با این سه گوشی را می‌بینیم.

 

image

 

سامسونگ در مراسم Galaxy Unpacked 2015 از ساعت هوشمند جدید خود یعنی Gear S2 خبر داد.

همان‌گونه که به خاطر دارید، در هفته گذشته گوشی‌های میان‌رده از برندهای مختلف و با امکانات به‌روز را به شما معرفی کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم سراغ گوشی‌های ویندوزفونی برویم و چند گوشی میان‌رده و ارزان‌قیمت این مجموعه را معرفی کنیم که در رده قیمتی خود بهترین‌‌اند.

سهم عمده‌ای از بازار در اختیار سیستم عامل‌های اندروید و iOS است. این دو سیستم عامل را می‌توان شناخته‌شده‌ترین سیستم عامل‌های گوشی هوشمند دانست.

بر اساس اسناد فاش‌شده از یک منبع چینی، گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد در پرچم‌دار بعدی‌اش، گلکسی اس7، از پردازنده اسنپدراگون 820 کوالکام استفاده کند. این شرکت استفاده از پردازنده کوالکام را به‌علت داغ شدن بیش از حد آن در گلکسی اس6 کنار گذاشته بود و اکنون به نظر می‌رسد با برطرف شدن این مشکل دیگر بهانه‌ای برای عدم استفاده از این پردازنده نداشته باشد.

آیا شما هم بیشتر اوقات سراغ گوشی‌های ارزان‌قیمت یا به‌اصطلاح پایین‌رده‌های بازار می‌روید تا در میان سیل بی‌شمار گوشی‌های اندرویدی یکی را انتخاب کنید؟ در این نوشته می‌خواهیم بررسی کنیم آیا خرید گوشی ارزان‌قیمت اندرویدی منطقی است یا نه!

گوگل رسما اعلام کرد که از این پس این شرکت زیر نظر شرکت دیگری به نام آلفابت اداره خواهد شد و فعالیت‌های گوگل تنها محدود به سرویس‌ها و محصولات اینترنتی باقی خواهد ماند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)