خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه گلکسی اس 6 اج پلاس

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه گلکسی اس 6 اج پلاس

سامسونگ در کنفرانس خود، همان‌طور که انتظار می رفت، از جدیدترین گوشی خود با صفحه نمایش خمیده پرده برداشت. در این نوشته می‌خواهیم بررسی اولیه‌ای روی ویژگی‌های گوشی جدید سامسونگ داشته باشیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۵/۲۲

سامسونگ در کنفرانس پنجشنبه شب خود از سری جدید گوشی S6 Edge با نام S6 Edge Plus پرده برداشت. گوشی‌های سری اج سامسونگ با داشتن دو نمایشگر خمیده، که اولین بار در نوت 4 اج شاهدش بودیم، اکنون دیگر طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. حالا سامسونگ تصمیم گرفته نسل دوم این گوشی را با ویژگی‌هایی بهتر روانه بازار کند.

گوشی جدید سامسونگ اکنون بزرگ‌تر از نمونه قبلی‌اش شده تا این بار به‌درستی نام فبلت را با خود یدک بکشد. اولین بار سامسونگ با گوشی‌های نوت خود نام فبلت را سر زبان‌ها انداخت و اکنون نمایشگرهای بزرگ به گزینه‌ای محبوب برای کاربران و تولیدکننده‌های گوشی‌های همراه تبدیل شده است. سامسونگ حالا نمایشگرهای بزرگ را از سری نوت خود به سری محبوب گلکسی اس می‌آورد، آن هم در نمونه اج گلکسی اس 6.

علاوه بر نمایشگر گوشی، که بزرگ شده، ویژگی‌های سخت‌افزاری این دستگاه نیز ارتقا یافته است. 4 گیگابایت رم در این گوشی خیال هر کاربری را بابت هنگ نکردن و کند نشدن گوشی هنگام پردازش‌های سنگین راحت می‌کند. اگر اهل بازی‌های سنگین و همچنین نصب و اجرای همزمان چند اپلیکیشن هستید، باید بگوییم این محصول جدید سامسونگ به بهترین شکل از این پردازش‌ها پشتیبانی می‌کند.

در این نوشته می‌خواهیم ویژگی‌های این گوشی را با هم مرور کنیم و به بررسی مشخصات گوشی جدید گلکسی اس 6 اج پلاس بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

طراحی

بزرگ‌تر شدن اس 6 اج پلاس نسبت به نمونه قبلی ابعاد این گوشی را به 154.4 در 75.8 در 6.9 میلی‌متر رسانده و وزنش نیز 154 گرم شده است. شکل ظاهری گوشی تفاوتی با نمونه قبلی آن نکرده است و همچون اس 6 اج از دو نمایشگر خمیده در دو طرف گوشی بهره می‌برد. جنس بدنه گوشی نیز به همان صورت ترکیب فلز و شیشه باقی مانده است تا ظاهر زیبای گوشی حفظ شود.

image

image

 

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی اس 6 اج پلاس سامسونگ اگرچه نسبت به نمونه قبلی این گوشی بزرگ‌تر شده، تراکم پیکسلی کمتری به خود اختصاص داده است. این گوشی از نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 (QHD) از نوع سوپر آمولد بهره می‌برد که تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ را برای این گوشی رقم می‌زند و این در حالی است که گلکسی اس 6 اج به‌دلیل نمایشگر کوچک‌تر و رزولوشن QHD تراکم پیکسلی 577 پیکسل در هر اینچ دارد. اگرچه این تراکم پیکسلی نیز بسیار خوب است، به‌هرحال یک قدم به عقب برای سامسونگ به شمار می‌رود.

 

دوربین

گوشی های گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج به داشتن دوربین‌هایی بسیار خوب میان پرچم‌داران شهرت دارند و شاید به همین دلیل است که سامسونگ ترجیح داده در گوشی جدیدش باز هم از همان دوربین قبلی استفاده کند. دوربین گلکسی اس 6 اج 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است و از تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر نیز بهره می‌برد. دوربین جلو گوشی نیز، مثل نمونه قبلی گوشی، 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است.

image

 

سخت‌افزار

این گوشی تنها از نظر اندازه نسبت به نسخه قبلی خود بزرگ‌تر نشده و، همان‌طور که در شایعات از ارتقای سخت‌افزار به‌کاررفته در این گوشی گفته می‌شد، تراشه این گوشی را اکنون می‌توان سریع‌ترین تراشه میان گوشی‌های هوشمند دانست. البته، برخلاف پردازنده اسنپدراگون 808 که قرار بود در این گوشی به کار رود، اس 6 اج پلاس همچون نمونه قبلی‌اش با تراشه اگزینوس 7420 سامسونگ عرضه می‌شود؛ تراشه‌ای که از پردازنده 64 بیتی Cortex A57 و Cortex A53 بهره می‌برد. اما این تراشه اکنون 4 گیگابایت حافظه رم در کنار خود خواهد داشت.

 با 4 گیگابایت رم دیگر هیچ نگرانی‌ای برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین وجود نخواهد داشت و کاربر می‌تواند فضای زیادی برای اجرای همزمان اپلیکیشن‌هایش در اختیار داشته باشد.

 

نرم‌افزار

گلکسی S6 Edge Plus سامسونگ از ابتدا جدیدترین نسخه اندروید را بر روی خود دارد، یعنی اندروید 5.1.1. سامسونگ، طبق روال همه گوشی‌های خود، این بار نیز رابط کاربری تاچ ویز خود را روی این گوشی قرار داده است؛ رابط کاربری‌ای که با برنامه‌های متنوع و سرگرم‌کننده سامسونگ پر شده و از ابتدا اپلیکیشن‌های بسیاری روی خود نصب دارد. به نظر می‌رسد سیستم عامل تایزن سامسونگ هنوز آن‌قدر پخته نشده که سامسونگ آن را روی پرچم‌دارانش نصب کند.

 

باتری

باتری این گوشی نیز نسبت به گلکسی اس 6 اج بزرگ‌تر شده که البته با توجه به بزرگ‌تر شدن نمایشگر این گوشی نمی‌توان انتظار داشت که دوام باتری نسبت به نمونه قبلی بهتر شده باشد. سامسونگ در دو گوشی جدید و تازه معرفی‌شده خود، همان‌طور که انتظار می‌رفت، از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. اگر دوام این باتری همچون اس 6 اج باشد، باید 18 ساعت مکالمه و احتمالا 50 ساعت پخش موسیقی و 13 ساعت برای پخش ویدئو دوام داشته باشد.

اما یک ویژگی قابل توجه دیگر در این گوشی قابلیت شارژ سریع بی‌سیم است که این امکان را فراهم می‌آورد تا باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی در 120 دقیقه به صورت بی‌سیم کامل شارژ شود. خوب است بدانید که شارژ این گوشی به‌وسیله کابل 90 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

تکنولوژی‌های ارتباطی

این گوشی از قابلیت اتصال LTE Cat.9 نیز برخوردار است، البته این مورد بستگی به بازارهایی دارد که گوشی در آنها عرضه می‌شود و فقط در برخی کشورها قابلیت اتصال LTE Cat.6 در نظر گرفته شده. وای‌فای، بلوتوث نسخه 4.2 و NFC از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه که برای این گوشی در نظر گرفته شده سیستم پرداخت سامسونگ با استفاده از MST یا همان تکنولوژی انتقال امن مغناطیسی (Magnetic Secure Transmission) است که این امکان را به کاربران این گوشی‌ها می‌دهد تا بتوانند از آنها همچون کارت بانکی استفاده کنند.
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (63 نظر)

یاسر

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
احسنت

مهدی

۱۳۹۵/۷/۲۴
سلام دوستان این مطلب من فقط نظر شخصی هست شاید صحیح نباشد
دو سه مدل از گوشی های سامسونگ و ال جی داشتم با سیستم عامل اندروید خیلی ازشون راضی بودم قیمتشون مناسب . کارکردن راحت . برنامه هاشون متنوع و دردسترس . قطعات و تعمیرکارشون هم زیاد و اما معایبش افت شدید قیمت بعد از مدتی . اکثرا داغ میکنن . اکثر اوقات باید بردش تعمیر بعد از مدتی با نصب برنامه های مثل وات ساب حافظه پر میشه و تنها راحش فلش گوشی هست بعد از مدت کوتاهی یه سری جدید میاد و اکثرا گوشی قدیمی ساپورت نمیشه
در مورد گوشی های آیفون بعد از استفاده تفاوت را کاملا احساس میکنید . از داغ کردن خبری نیست .. دو مدل داشتم تا الان تعمیر نبردمشون (خیلی مهمه گوشی واسه تعمیر نره) از هنگ کردن و پرشدن حافظه بدون دلیل خبری نیس . قیمتش اکثرا ثبات داره اما معایبش . قیمتش شاید به نظر بالا بیاد . برنامه هاش نسبت به اندروید کمه. برای کار کردن راحت با این گوشی ها زمانبر هست تا زمانی که دیگر عادت کنی . در بعضی جاها انتن دهیش ضعیف میشه
درکل اگر شخصی اهل گوشی عوض کردن نیست بهتره یه گوشی آیفون بخره چون نه نیاز به تعمیر داره و همه برنامه های جدیدش قابل نصب هستن ( من 5ساله یه 4اس دارم از پارسال یه خط ایرانسل گرفتم واسش یه 5 اس کرفتم .)

jaycob

۱۳۹۵/۴/۲۸
اقا رضا عزیز من خودم گلکسی اس 6 اج پلاس نوت 5 اس 7 اج نوت اج و اس 6 اج دارم بذار خیالتو راحت کنم داداش سامسونگ بخری پشیمون نمیشی داداش تو سامسونگو بخر پشیمون شدی با من

رضا

۱۳۹۵/۴/۲۸
سلام دوستان معلومه شما ها چیکار میکنین من یه ساله برا گوشی پول جمع کردم الانم اومدم اینترنت ببینم چه گوشی بگیرم شما فقط دنبال مارک هستین الان شما که اینطوری بحث میکنین شرکت اپل و سامسونگ داره از پولایی که از شما به دست اورده حال میکنه دیگه حال خرید گوشیو ندارم یکی میگه اون خوبه یکی میگه این خوبه اخه تو چیکار داری اولین تبلتو کی ساخت

jaycob

۱۳۹۵/۳/۲۲
نوت 5و اج پلاس میشه گفت به شکل دیوانه واری قوی هستند
من نظرم اینه
با تشکر