خانهاخبار
پیش‌فروش گوشی جدید سامسونگ در آلمان شروع شد

پیش‌فروش گوشی جدید سامسونگ در آلمان شروع شد

اولین بار نیست که سامسونگ یکی از گوشی‌هایش را با پسوند نئو و با مشخصات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف‌تر عرضه می‌کند. پیش از این گوشی‌های Galaxy S3 Neo و Galaxy Note 3 Neo را دیده بودیم و حال نوبت به پرچمدار سال گذشته سامسونگ رسیده تا نسخه نئو داشته باشد.
۱۳۹۴/۵/۲۱

از مدت‌ها پیش شایعاتی درباره نسخه نئو از گلکسی اس۵ به گوش می‌رسید. چنین دستگاهی حتی یک بار در کشور جمهوری چک برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفت که البته پس از مدتی کوتاه به‌سرعت حذف شد. پس از این اتفاق نیز در کشور هلند با قیمت ۴۲۸ یورو برای پیش‌خرید عرضه و سپس باز هم حذف شد.

امروز Galaxy S5 Neo برای سفارش اینترنتی در آلمان با قیمت ۴۳۹ یورو عرضه شده است. براساس اعلام وب‌سایت عرضه‌کننده، اس۵ نئو از تاریخ ۵ شهریورماه به خریداران تحویل داده می‌شود. از آنجا که هنوز اس۵ نئو از لیست دستگاه‌های عرضه‌شده در آلمان حذف نشده، می‌توانیم بگوییم این بار دیگر دستگاه معرفی شده است!

از نظر ظاهری، این گوشی بسیار شبیه نسخه معمولی اس۵ است، با این تفاوت که دیگر پورت دستگاه میکرو یو‌اس‌بی ۲ معمولی است و از یو‌اس‌بی ۳ در نسخه نئو خبری نیست. همچنین نسخه نئو فقط در رنگ مشکی عرضه می‌شود. خوشبختانه این نسخه از اس۵ همچنان در برابر آب و گردوخاک مقاوم است.

 

image

 

در بخش سخت‌افزار ما همچنان شاهد نمایشگر ۵.۱ اینچی Super AMOLED با رزولوشن تمام اچ‌دی هستیم. دوربین اصلی دستگاه نیز ۱۶ مگاپیکسلی است، ولی دوربین دوم گوشی نسبت به اس۵ معمولی ارتقا یافته و عکس‌های سلفی کاربر را با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. علاوه بر دوربین جدید، این گوشی اکنون از باندهای جدید LTE نیز پشتیبانی می‌کند و رادیو FM نیز در اس۵ نئو یافت می‌شود.

 

image

 

اما در برخی موارد نیز این گوشی از اس۵ ضعیف‌تر است. برای مثال، پردازنده گوشی از اسنپدراگون ۸۰۱ (نسخه اروپایی) به اگزینوس ۷۵۸۰ تغییر پیدا کرده است. نتیجه این تغییر حذف قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۴کی است. این پردازنده از ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 تشکیل شده که فرکانس آنها روی ۱.۶ گیگاهرتز تنظیم شده است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali-T720 است. درمجموع این پردازنده عملکردی ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۰۱ دارد، اما همچنان انتظار می‌رود گوشی عملکرد قابل قبولی داشته باشد. همچنین سنسور تشخیص اثر انگشت هم از نسخه نئو حذف شده است.

با عرضه این گوشی، سامسونگ به‌نوعی اعلام کرده است که می‌خواهد نام اس۵ را همچنان در بازار حفظ کند. این اقدام سامسونگ دقیقا مانند عرضه گلکسی نوت ۳ نئو بود که با آن کار همچنان گوشی بسیار خوبی با بسیاری از ویژگی‌های نوت ۳ در بازار حضور داشت.

نظر شما درباره این اقدام سامسونگ چیست؟ 

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)