خانهاخبار
فیسبوک در حال ساخت اپلیکیشنی شبیه توییتر است

فیسبوک در حال ساخت اپلیکیشنی شبیه توییتر است

گفته می‌شود که شرکت فیسبوک در حال کار روی اپلیکیشنی شبیه توییتر است تا رویدادها و اخبار فوری را سریعا به اطلاع کاربران برساند. این اپلیکیشن همانند توییتر با محدودیت 100 کاراکتری همراه است و به صورت مجاز از اپلیکیشن فیسبوک عرضه خواهد شد.
۱۳۹۴/۵/۲۱

فیسبوک نشان داده که از هیچ تلاشی برای گسترده‌تر کردن قلمرو خود فروگذار نمی‌کند. پس از قبضه کردن دنیای شبکه‌های اجتماعی، این شرکت با خرید اینستاگرام و واتس‌اپ گوشی‌های موبایل را هم به تصرف خود در‌آورد و اکنون به نظر می‌رسد که برای ورود به حیطه کاری توییتر هم دورخیز بلندی کرده است.
بنا به گزارش منتشرشده از وب‌سایت بیزینس اینسایدر، فیس‌بوک در حال کار روی یک اپلیکیشن خبر فوری است که کارکردی شبیه توییتر دارد، با این تفاوت که تمرکز آن بر اطلاعات و خبرهای فوری است که در لحظه رخ می‌دهند و اتفاق می‌افتند. این سرویس جدید می‌تواند خبرهای فوری را به شکل نوتیفیکیشن روی گوشی ارسال کند تا کاربران سریع‌تر از رخداد مهم جاری مطلع شوند.

 

image

 

اپلیکیشن خبر فوری فیس‌بوک همانند توییتر در تعداد کاراکترها با محدودیت مواجه خواهد بود. گزارش شده که تعداد کاراکترهای هر پست در این سرویس به 100 عدد محدود می‌شود که البته علاوه بر آن امکان اضافه کردن لینک اینترنتی نیز وجود دارد. این مورد بسیار شبیه پلتفرم Instant Articles فیس‌بوک است که به ناشران اجازه می‌دهد اخبار خود را از درون برنامه و بدون باز کردن لینک به کاربر نشان دهند.
علاوه بر فیس‌بوک، توییتر نیز در حال کار روی سرویس خبری خود است که فعلا با نام پروژه Lightning از آن یاد می‌شود. گفته می‌شود که این پروژه عملکردی شبیه Apple News دارد و در آن یک عامل انسانی اخبار منتشرشده را کنترل و انتخاب می‌کند.
به نظر می‌رسد که اکنون شرکت‌های بزرگ بر پوشش اخبار و رخدادهای جاری جهان تمرکز کرده‌اند. شبکه‌های اجتماعی نشان داده‌اند که پتانسیل بالایی در انتشار و انتقال سریع اخبار دارند و این نکته ‌ممکن است در آینده نحوه اطلاع‌رسانی را متحول کند.

منبع: iPhonehacks

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)