خانهاخبار
مشاهده ردپای آیفون ۶اس و ۶اس پلاس در گزارش دسترسی‌های صورت‌گرفته به Fiksu

مشاهده ردپای آیفون ۶اس و ۶اس پلاس در گزارش دسترسی‌های صورت‌گرفته به Fiksu

شرکت Fiksu، فعال در زمینه بازاریابی موبایل، اعلام کرده که طی چند وقت اخیر دسترسی‌هایی به سرورهای این شرکت توسط گوشی‌هایی صورت گرفته است که خود را آیفون ۸.۱ و آیفون ۸.۲ معرفی کرده‌اند، اما...
۱۳۹۴/۵/۲۱

قریب به اتفاق کاربران از آنچه می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم مطلع‌اند. دستگاه‌های آیفون ۶اس و ۶اس پلاس، در حکم پرچم‌داران آینده شرکت اپل در زمینه گوشی‌های هوشمند، ماه آینده معرفی و وارد بازار می‌شوند. شایعات حول این دو گجت تا امروز کم نبوده و در جی‌اس‌ام نیز به بسیاری از آنها پرداخته‌ایم. اما شایعات تنها منبع اطلاعاتی نیست و سرنخ‌های دیگری نیز وجود دارد که ما را از وجود چنین دستگاه‌هایی مطمئن می‌کند. از جمله این سرنخ‌ها دیده شدن نام این دو گوشی در فهرست دسترسی‌هایی است که به Fiksu صورت گرفته.

شرکت Fiksu، فعال در زمینه بازاریابی موبایل، اعلام کرده که طی چند وقت اخیر دسترسی‌هایی به سرورهای این شرکت توسط گوشی‌هایی صورت گرفته است که خود را آیفون ۸.۱ و آیفون ۸.۲ معرفی کرده‌اند. اگر با این نحوه نام‌گذاری آشنا نیستید، باید اشاره کرد که در فعالیت‌های توسعه و ساخت، هر گوشی آیفون، فارغ از این که در زمان معرفی چه اسمی داشته باشد، کدی داخلی در شرکت اپل دارد. با همین رویکرد، برای مثال آیفون ۶ پلاس با کد آیفون ۷.۱ و آیفون ۶ با کد ۷.۲ شناخته می‌شود. بنابراین می‌توان بدون شک و تردید گفت که آیفون‌های ۸.۱ و ۸.۲ همان‌هایی هستند که انتظار داریم ماه آینده عرضه‌ شوند.

از اطلاعاتی که Fiksu منتشر کرده می‌توان نتیجه گرفت که اپل در حال حاضر مشغول کار روی دو مدل آیفون است. اگر سال گذشته آیفون ۶پلاس را ندیده بودیم، این خبر ممکن بود عجیب باشد، اما شهریور گذشته دیدیم که اپل قصد دارد گوشی آیفون را در اندازه‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچ تولید کند. از این رو هرسال باید منتظر آپدیت شدن هر دو مدل باشیم.

تا اینجا در مورد بدیهیات صحبت کردیم و، جز تایید آنچه می‌دانستیم، حرف جدیدی نبود. اما از اطلاعات Fiksu می‌توان برداشت جالب دیگری نیز داشت. چندین ماه است که خبرهای ضدونقیض مختلفی در مورد احتمال عرضه آیفون ۴ اینچی جدید می‌شنویم: چند روزی از خبر تایید عرضه نمی‌گذرد که خبری دیگر آن را نقض می‌کند و چند روز پس آن دوباره خبری دیگر از عرضه آیفون ۴ اینچی در سال ۲۰۱۵ می‌رسد!

طبق اطلاعات منتشرشده Fiksu می‌بینیم که دستگاه سومی همپای گوشی‌های آیفون ۶اس و ۶اس پلاس در حال تست نیست. بنابراین می‌توان با اطمینان بیشتری نسبت به گذشته گفت که اپل امسال گوشی ۴ اینچی جدیدی معرفی نخواهد کرد. وقتی ۸۷ مراجعه از آیفون ۸.۱ و ۶۷ مراجعه از آیفون ۸.۲ ثبت شده، باید حداقل یک لاگ اتصال از آیفون ۸.۳ ببینیم تا بگوییم گوشی سومی هم در کار است، اما، همان‌طور که می‌بینید، این‌گونه نیست.

 

image

 

اما نه! به همین زودی ناامید نشوید! وضعیت وقتی پیچیده می‌شود که در نظر بگیریم آیفون ۵سی همان آیفون ۵ بود که بدنه‌ای پلاستیکی به تن کرده بود. وقتی مشخصات فنی دقیقا یکسان باشد، در کد اطلاقی نیز تفاوتی نخواهد بود. به عبارت ساده‌تر، در لاگ‌های اتصال، آیفون ۵سی با آیفون ۵ هیچ تفاوتی ندارد و هر دو به یک چشم دیده می‌شود. از این رو می‌توان ادعای مشابهی نیز کرد و گفت احتمالا آیفون ۶سی نیز در دست ساخت است، اما به‌دلیل یکسان بودن تمام مشخصات فنی آن با یکی از آیفون‌های قبلی در لاگ‌های اتصال اثری از آن نمی‌بینیم.

در شرایطی که شرکت اپل، به‌رسم هر سال، پیش از معرفی رسمی در مورد محصولاتش صحبتی نمی‌کند، وب‌سایت‌های فناوری با منابعی که در رده‌های گوناگون در اختیار دارند به انتشار شایعات متعدد دست می‌زنند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم برخی شایعات حتی از احتمال آپدیت نشدن آیفون ۶پلاس در ماه آینده حرف می‌زنند. چنین وب‌سایت‌هایی طبیعتا در مواجهه با اطلاعات Fiksu یک مدل را آیفون ۶اس و مدل دیگر را آیفون ۶سی تفسیر می‌کنند. اما، بنا به تجربه، دیده‌ایم اپل به آن میزان که کاربران مشتاق غافلگیر شدن هستند دست به غافلگیر کردن نمی‌زند. بنابراین منطقی‌تر است که بدون سوء تعبیر، با این اندیشه که در ماه آینده دو گوشی جدید از اپل خواهیم دید، به انتظار بنشینیم.

منبع: TechRadar

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۲
شما اگه گرون ترین موبایل عمرت سه ملیون بوده من در لحظه چارو نیم ملیون موبایل همیشه تو جیبمه. نخیر. همان قدر که مغز تو خالیست جیب من پر است و همان قدر که جیب تو خالیست بازم عقل من پر است. عزیزم ^o^
ما هم یک زمانی طرفدار قدر اپل بودیم. مال زمانی بود که موبایلاش موبایل بودن. ولی ما از عقلمون استفاده میکنیم. چیزی که اگه شما هم داشتی ازش استفاده میکردی. چرا باید همچین چیزیو بخرم. چرا باید موبایل اندرویدی بخرم. یک خوبی اندروید و ای او اس را نام ببرید. در جواب بهتون میگم کار از کجا میلنگه

karami_r78

۱۳۹۴/۵/۲۲
عزیزم چرا داری این حرف رو میزنی؟چون پولت نمیرسه...

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۲
رد پاش که خیلی گلی خاکیو کیثیفه. خودش دیگه اوه اوه اوه.>"<>"<>"<^_~^_+. رد پاش نمیزاره گزارش و ببینم. همرو لگدمال کرده. ما که هنوز ترلیاردر نشدیم. ولی برا یه موبایلی که دو هسته ایه دوربینش هشته، سیستم عاملش قدیمیه شکل اپل هم نیست از دسمالم راحت تر تا میشه نمیتونیم چار ملیون پول بدیم. شما بدین بعد عکسایی که تو اینه از خودتون گرفتین برا ما بفرستین. یا هم که بدین من چون ملاغم تو ماسته بدین باهاش اشارو هم بزنم ته نگیرن.:)