خانهاخبار
با قابلیت‌های تازه G4 آشنا شوید؛ کلاچ و دنده برای فتح قله عکاسی

با قابلیت‌های تازه G4 آشنا شوید؛ کلاچ و دنده برای فتح قله عکاسی

احتمالاً تاکنون عکس‌های فوق العاده کسانی که موبایل G4 دارند را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. عکس‌هایی که از سخت‌افزار بی‌نظیر دوربین و اپلیکیشن ساده و کاربرپسند دوربین و البته دید عکاس خلق می‌شوند . جالب است بدانید دوربین G4 در عین سادگی دارای قابلیت تنظیمات دستی است. این ویژگی توجه کارشناسان، صاحب‌نظران و بسیاری از علاقه‌مندان عکاسی حرفه‌ای را به خود جلب کرده است.
۱۳۹۴/۵/۲۰

* تنظیمات دستی LG G4 دقیقاً همان کارایی دوربین‌های حرفه‌ای گرانقیمت را دارد و همانند آن دوربین‌های حرفه‌ای در بسیاری از موارد برای گرفتن عکس نیازی به تغییر همه موارد تنظیمات ندارید.

 * استفاده از تنظیمات دستی دوربین G4 بسیار ساده است. کافی است آیکون تنظیمات دستی را در بالا سمت چپ لمس کنید. با این کار تغییر بر روی ISO، سرعت شاتر، توازن گرمی و سردی رنگ‌ها و غیره میسر می‌شود.

این مطلب بدون تأکید بر آموزش مثلث نوردهی در عکاسی اما برای توضیح  رابطه بین ISO، دریچه دیافراگم و سرعت شاترتنظیم شده است. همه باید بدانیم اثر هر کدام از این سه پارامتر را نمی‌توانیم از دیگری مجزا در نظر بگیریم- هر تغییر بر روی یکی بر دو فاکتور دیگر اثر می‌گذارد.

 

image

 

تنظیمات ISO: حسگر دوربینتان را حساس کنید

ISO در عکاسی دیجیتال حساسیت حسگر تصویر به نور است. ISO بالاتر سرعت بالاتر شاتر را موجب می‌شود، اما ISO بالاتر باعث می‌شود عکس نهایی شفاف نباشد. اما برای عکسبرداری از محیط داخلی یا فریز کردن حرکت، ISO را روی مقدار بالاتری تنظیم کنید تا تصاویر بهتری حاصل شود.

با ترکیب ISO پایین با سرعت شاتر کم می‌توان خط نور چراغ خودروهای عبوری را ترسیم کرد. تصویر زیر با گوشی G4 و تنظیمات ISO 50 و سرعت شاتر 8 ثانیه گرفته شده است. برای گرفتن تصویری اینچنینی باید به طور کامل G4 را ثابت کنید تا هیچ حرکتی نداشته باشد.

 

image

 

سرعت شاتر: زمان را متوقف کنید

سرعت شاتر تعیین کننده مدت زمانی است که شاتر باز می‌ماند. زمانی که در مورد عکاسی دیجیتال بحث می‌کنیم، به مدت زمانی گفته می‌شود که حسگر دوربین برای گرفتن نور به منظور ساخت تصویر فعال است. سرعت شاتر به ثانیه بیان می شود- به عنوان مثال 1/6000 یعنی شاتر برای زمان یک شش‌هزارم ثانیه باز است، و30 یعنی شاتر برای 30 ثانیه باز است. زمانی که دوربین لرزش داشته باشد، باز ماندن بیشتر شاتر باعث تار شدن تصویر می‌شود. سرعت بالای شاتر حرکت را فریز می‌کند. G4 این امکان را به کاربرانش می‌دهد که سرعت شاتر را خودشان تنظیم کنند.

کافی است G4 را بر روی میز بگذارید و سرعت شاتر را بر روی 8 تا 15 ثانیه تنظیم کنید تا تصویری همانند تصویر زیر ثبت کنید. با استفاده از یک منبع نور یا چیزی شبیه آن شما می‌توانید در هوا تصاویری رنگی بکشید.

 

image

 

 

ماکرو: تا می‌شود نزدیکتر شوید

قابلیت ماکرو در دوربین G4 به ما اجازه می‌دهد که به موضوعات روزانه از زاویه دیگری بنگریم. زیبایی بی‌نظیر این گل زمانی که به آن نزدیکتر شویم بیشتر به چشم می‌آید. برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز کلوز-آپ اسلایدر فوکوس را به پایین‌ترین حالت خود بکشید. آنگاه به موضوع نزدیک شوید تا دوربین بر روی بخشی که می‌خواهید مورد توجه بیننده قرار گیرد فوکوس شود.

image

 

 

توازن گرمی و سردی رنگ‌ها: عکس‌های بی‌نظیری در شب بگیرید

توازن سفید در واقع بیان دمای نور به کلوین است، اما بیاید موضوع را خیلی علمی نکنیم. تنظیمات دستی متفاوتی بر روی G4 قرار داده شده است تا تصاویر بی‌نظیری از شب بگیرید. شما می‌توانید سرعت شاتر را کند کنید (مثلاً نیم ثانیه). ISO را نیز کاهش دهید تا تصویرتان برفک کمتری داشته باشد. آنگاه با تغییر دستی توازن سفید می‌توانید عکس‌های شفافتری در شب بگیرید که در حالت خودکار هرگز قادر به گرفتنشان نیستید. در تصویر نشان داده شده عکس بالایی با حالت خودکار و عکس پایینی با تنظیم دستی قابلیت توازن سفید در حالت دستی گرفته شده است.

image

 

قفل نوردهی خودکار: تنظیمات شخصیتان را حفظ کنید

زمانی که شما تنظیمات دستی را انجام دادید می‌توانید مثلث نوردهی را قفل کنید تا تنظیمات بهم نریزد. زمانی که قفل را بگشایید، نرم‌افزار دوربین G4 تنظیمات را بر اساس منطق پردازش تصویر انجام می‌دهد.

البته خبر خوب این است که برای گرفتن تصاویر عالی نیازی به استفاده از تنظیمات دستی نیست. تنها در صورتی که شما بخواهید این تنظیمات را استفاده کنید عکاسی هم آسان می‌شود و هم مفرح.  (Author : Milad Ehrampoush)

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (24 نظر)

makenzi

۱۳۹۴/۵/۲۴
درود
سایت‌های معتبر و کاربرهایی که با گوشی کار کردن، نظری خلاف نظر شما دارن!
طبق خبری که پیش‌تر منتشر شد، میل کاربران به G4 بیشتر از مابقی پرچمداران هست!

makenzi

۱۳۹۴/۵/۲۴
درود
خدمت شما :
Manual Shutter speed
– 30 Max
– 1/6000 Min

makenzi

۱۳۹۴/۵/۲۴
درود rbmscpsaj
به قول دوستمون، پس فقط یک شرکت تولید اسمارتفون داریم و بس، اپل!
دوست عزیز به نظرم بهتره که شما به جای تحمیل عقاید خودتون و پافشاری بر صحت اونها قدری اطلاعاتتون رو افزایش بدید!
چطور میشه همین گوشیهای آشغالی که شرکت‌هاشون رو نام میبرید، هر ساله لقب تولید کننده‌ی برترین اسمارتفون سال رو به خودشون اختصاص میدن؟
حتما تمام کارشناسان دنیا هم از بچگی قانع شدن که این محصولات به زعم شما "آشغال" خوبن و حالا اونارو به عنوان محصولات برتر سال انتخاب میکنن!

makenzi

۱۳۹۴/۵/۲۴
درود
این گوشی هم فقط در دوربینش خلاصه نشده!
سخت‌افزار خوبی داره و نرم‌افزارش هم غنی هست
در کنار اونها نقاط قوت بزرگی مثل دوربین فوق‌العاده داره!
مطمئنا ال‌جی میدونه که دوربین‌های حرفه‌ای هم در بازار موجود هستند، و هیچوقت هدفش این نبوده یک دوربین عکاسی تولید کنه و این کار رو هم نکرده
این شما هستید که دچار این سوء برداشت شدید!

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۱
در ضمن اگر شک دارین که اون حروف چین بیس سال دیگه که بزرگ شدین میفهمین