خانهاخبار
مقایسه دوربین پرچم‌داران: سامسونگ S6، اپل آیفون 6 و 6 پلاس، اچ‌تی‌سی وان M9 و سونی Z3 در برابر ال‌جی G4

مقایسه دوربین پرچم‌داران: سامسونگ S6، اپل آیفون 6 و 6 پلاس، اچ‌تی‌سی وان M9 و سونی Z3 در برابر ال‌جی G4

هرسال برندهای موبایل پرچم‌داران جدیدشان را به بازار عرضه می‌کنند و این دستگاه‌ها از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مقایسه‌ها مقایسه دوربین این محصولات است. ببینیم در این آزمایش کدام پرچم‌دار تصاویر بهتری نسبت به LG G4، محصولی که در دوربین گوشی ها یک انقلاب محسوب می شود، ثبت کرده است.
۱۳۹۴/۵/۱۹

کمپانی ال‌جی همواره مصرانه تلاش کرده است پرچم‌دار قدرتمندش یعنی LG G4 را برنده بهترین کیفیت دوربین بین تمام پرچم‌داران کند.

مشخصات دوربین این گوشی از این قرار است: سنسور 16 مگاپیکسلی با سایز بزرگ 1/2.6 اینچی و دیافراگم  f/1.8 لنز که در وسط بدنه قرار گرفته. اما ال‌جی یک مزیت دیگر نیز در دوربین این گوشی ایجاد کرده که آن را از بقیه پرچمداران متمایز می‌کند: کنترل دستی!

با فعال کردن این قابلیت می‌توانید سرعت شاتر، کنترل فوکوس، تنظیم ISO، تنظیم میزان سفیدی عکس و... را مستقیما کنترل کنید.

در این مقایسه دوربین گوشی‌های Apple iPhone 6 ،Apple iPhone 6 Plus ،HTC One M9 ،LG G3 Samsung Galaxy S6 و Sony Xperia Z3 را با LG G4 مقایسه خواهیم کرد.

همان‌طور که خواهید دید، در عکس‌هایی که با این گوشی‌ها گرفته شده آسمان گاهی ابری و گاهی آفتابی است. پس بدین ترتیب می‌توان گفت یک تست کامل در فضاهای متنوع از این دوربین‌ها گرفته شده و قضاوت عادلانه است!

بیایید به مشخصات این دوربین‌ها نگاهی بیندازیم:

:Camera specs overview

·         LG G4: 16-megapixel camera with 1/2.6" sensor, f/1.8 lens, OIS 2

·         Samsung Galaxy S6: 16-megapixel camera with 1/2.6" sensor, f/1.9 lens, OIS

·         Apple iPhone 6: 8-megapixel camera, f/2.2 lens

·         Apple iPhone 6 Plus: 8-megapixel camera, f/2.2 lens, OIS

·         HTC One M9: 20-megapixel camera, f/2.2

·         LG G3: 13-megapixel camera, f/2.4, OIS

·         Sony Xperia Z3: 20-megapixel camera, 1/2.3" sensor, f/2.0


 

تست اول: عکس‌برداری در نور زیاد

 

image

LG G4

image

Apple iPhone 6

image

Apple iPhone 6 Plus

image

HTC One M9

image

LG G3

image

Samsung Galaxy S6

image

Sony Xperia Z3

 

یکی از نکاتی که در این عکس‌ها مشخص شد قدرت بالای دوربین LG G4 در ثبت تصاویر، به‌خصوص در سایه، و ضعف آن در جذب رنگ آبی آسمان است. اما درمجموع عکس رضایت‌بخشی برایمان ثبت کرد. در طرف دیگر پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ را می‌بینیم که در این آزمایش نتیجه جالبی رقم نزد. اما iPhone 6 و iPhone 6 Plus در جذب رنگ‌های آبی آسمان و همچنین در تفکیک رنگ سایه‌ها وقعا ستودنی بودند. HTC One M9 چطور؟ این پرچم‌دار عکس‌های خوبی ثبت کرد، هم در تفکیک سایه‌ها و هم در رنگ‌ها، اما در ثبت رنگ سفید ابرها از رقبایش ضعیف‌ترعمل کرد. در این مورد M9 بهتر از LG G3 عمل کرد، اما خیلی هم رضایت‌بخش نبود. به نظر می‌رسد در مورد جذب رنگ‌های سفید ابرها سامسونگ بهتر از بقیه عمل کرده است.

اما بیایید مشخص کنیم در این آزمایش بهترین عملکرد از آن کدام پرچم‌دار است. مسلما Sony Xperia Z3 با ویرایش داینامیک عکس‌ها و ثبت جزئیات بیشتر بهترین نتیجه را بین گوشی‌های دیگر ارائه کرده است.

 

تست دوم: عکس‌برداری از تنه درخت برای تشخیص جزئیات

 

image

LG G4

image

Apple iPhone 6

image

Apple iPhone 6 Plus

image

HTC One M9

image

LG G3

image

Samsung Galaxy S6

image

Sony Xperia Z3

 

این آزمایش، که در آن از تنه درخت عکس گرفته شده، یکی از بهترین راه‌ها برای مقایسه جزئیات ثبت‌شده در عکس‌هاست. این دوربین‌ها در شرایط نوری یکسانی قرار داشتند، ولی میزان جذب رنگ‌ها در هر کدام متفاوت بود و این تفاوت به‌وضوح نمایان شده است.

 

تست سوم: عکس‌برداری در هوای نیمه‌ابری

تست اول در فضایی با نور زیاد بود، اما، همان‌طور که می‌دانید، هر دوربین در شرایط مختلف نوری نتایج متفاوتی ارائه می‌دهد. برای همین در این تست سراغ محیط کم‌نور هم رفته‌ایم تا ببینیم در این موقعیت دوربین کدام گوشی عملکرد بهتری نشان می‌دهد. البته در بعضی عکس‌ها نور آفتاب روی خانه افتاده و در بعضی دیگر سایه ابر جلو نور آفتاب را گرفته است.
شما کدام‌یک از این عکس‌ها را بیشتر می‌پسندید؟

 

image

LG G4

image

Apple iPhone 6

image

Apple iPhone 6 Plus

image

HTC One M9

image

LG G3

image

Samsung Galaxy S6

image

Sony Xperia Z3

 

تست چهارم: عکس‌برداری از آجرهای دیوار برای تشخیص جزئیات

در این تست مقایسه جدی‌تری روی جزئیات شده که تفاوت دوربین‌ها را بهتر نمایش می‌دهد. همچنین می‌بینید که اگر فوکوس را روی این آجرها تنظیم کنیم، در عکس ثبت‌شده هر گوشی پس‌زمینه چقدر واضح است.

 

image

LG G4

image

Apple iPhone 6

image

Apple iPhone 6 Plus

image

HTC One M9

image

LG G3

image

Samsung Galaxy S6

image

Sony Xperia Z3

 

به نظر شما در این آزمایش کدام‌یک از پرچم‌داران عملکرد بهتری داشت؟

منبع: Phonearena
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (61 نظر)

Farshid

۱۳۹۶/۸/۱۲
واقعا سونی چه از لحاظ دوربین و چه از لحاظ خیلی چیزای دیگه عالیه و فرسنگ ها با پرچم دارای دیگه فاصله داره نمیدونم مردم چی از سامسونگ و اپل دیدن هر چی دیدین به ما هم بگین همشون امکانات ساده ای دارن ولی این کجا و آن کجا

مهدی

۱۳۹۴/۷/۵
ایفون 6

محمد

۱۳۹۴/۶/۲۰
g4 هم qhd است

mohamad

۱۳۹۴/۵/۲۳
من خودم طرفدار سامسونگ هستم ولی اینو بدون تعصب میگم... واقعا دوربینای همشون عالی بودن ولی به نظر من البته این فقط نظر منه و به نظر دوستان هم احترام میزارم اما من فکر میکنم دوربین LG G4 از بقیه یکمی بهتر بود... البته چون همه ی دوربین های گوشیا تو یه مانیتور دیده میشن اینو میگم.... وگرنه چون سامسونگ تو پرچمدارش از صفحه نمایش QHD استفاده کرده میشه گفت بهتر از بقیه به نظر میرسه چون بقیه ی پرچمدارا صفحه نمایششون full HD هستش

goldman

۱۳۹۴/۵/۲۲
1: apple
2: htc & z3
3: samsung & LG