خانهاخبار
​اندروید وان می‌تواند بازار را قبضه کند

​اندروید وان می‌تواند بازار را قبضه کند

گوگل به‌زودی گوشی جدیدی معرفی‌ خواهد کرد. مدیرعامل گوگل در بخش جنوب شرقی آسیا در مصاحبه اخیرش به این نکته اشاره کرده است. گوگل این‌بار بازار گوشی‌های رده‌پایین و ارزان‌قیمت را هدف قرار داده است. این کمپانی قصد دارد با ارائه محصولی متفاوت کفه ترازو را به نفع خود سنگین کند.
۱۳۹۴/۵/۱۹

راژان آناندان، مدیرعامل گوگل در شرق آسیا، مدعی شده است گوگل به‌زودی برنامه جدیدی برای اندروید One معرفی خواهد کرد. بخشی از برنامه این گوشی به قیمت بسیار پایین آن مربوط است. این دستگاه قیمتی حدود 50 دلار خواهد داشت.
هدف از تولید اندروید One استانداردسازی گوشی‌های ارزان‌قیمت در بازارهای نوظهور است. این گوشی سبب می‌شود کاربران از آخرین نسخه اندروید بهره‌مند شوند.

 

image

 


علاوه بر سودآوری این پروژه، گوگل درصدد است نفوذ اندروید را در بازارهای نوظهور افزایش دهد. در حال حاضر تولیدکنندگان چینی از نسخه‌های دستکاری‌شده اندروید استفاده می‌کنند که سرویس‌های گوگل در آنها حذف شده است. این امر سبب شده گوگل احساس خطر کند و برای حفظ قلمرو خود اندروید One را تولید کند. با عرضه اندروید One با قیمت پایین در بازارهای نوظهور کاربران به استفاده از آن ترغیب می‌شوند و گوگل نیز می‌تواند سرویس‌ها و شبکه تبلیغات خود را حفظ کند.

 

image

 


اندروید One سال گذشته در هند عرضه شد. گوگل انتظار فروش میلیاردی این محصول را داشت، اما، در عین ناباوری، تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در بهترین حالت یک میلیون بود. این پروژه در هفت کشور دیگر هم اجرا شد، اما فروش پایین این محصول سبب شد تولیدکنندگان محلی آن دلسرد شوند و برای ارائه محصول باکیفیت تلاش کمتری به خرج دهند. یکی از دلالیل عدم استقبال از اندروید One قیمت بالای آن نسبت به سایر گوشی‌های ارزان‌قیمت بود. دلیل دیگر هم عدم تطابق سرویس‌های گوگل با پهنای باند محدود در کشور‌هایی مانند هند بود.
گوگل، با درس گرفتن از شکست قبلی، این‌بار اندروید One را با قیمت بسیار پایین و با اپلیکیشن‌هایی متناسب با هند و سایر بازارهای نوظهور ارائه خواهد کرد.
آیا با برداشتن تحریم‌ها می‌توانیم شاهد حضور اندروید One در ایران باشیم؟ آیا این‌بار گوگل موفق می‌شود رقبای چینی را شکست دهد؟

منبع: The Verge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)