خانهاخبار
عینک متصل به کلاه: ایده جدید گوگل

عینک متصل به کلاه: ایده جدید گوگل

شرکت گوگل به‌تازگی پتنتی ثبت کرده که ایده آن مربوط است به اتصال دستگاهی شبیه Google Glass به لباس‌ها، خصوصا به کلاه‌ لبه‌دار! این دستگاه احتمالی با گیره به لبه کلاه وصل می‌شود و نمایشگرش را می‌توان جابه‌جا کرد.
۱۳۹۴/۵/۱۸

پس از خبرهای ضدونقیضی که در مورد کنار گذاشته شدن پروژه عینک گوگل منتشر شد، اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت نه‌تنها در فکر تولید نسل دوم عینکش است، بلکه می‌خواهد این فناوری را به سایر لباس‌ها نیز اضافه کند.
گوگل به‌تازگی در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری امریکا (USPTO) پتنتی به ثبت رسانده که از تصاویرش این‌طور برمی‌آید که این غول تکنولوژی در فکر ساختن دستگاهی شبیه Google Glass خود است، با این تفاوت که می‌توان آن را به انواع لباس‌ها از جمله کلاه لبه‌دار متصل کرد.
گوگل در اسناد مربوط به پتنت جدید خود این‌گونه توضیح داده که این دستگاه جدید را می‌توان به‌وسیله پایه یا گیره به لبه کلاه وصل کرد و نمایشگرش، که با آهنربا به پایه وصل است، قابلیت جابه‌جا شدن و تغییر زاویه دارد.

 

image

 

 

در خبرهای پیشین آمده بود که گوگل قصد دارد نسل دوم عینکش را برای مصارف تجاری، مثل صنعت انرژی یا درمان و سلامت، توسعه ببخشد؛ عینکی که مدیرعامل شرکت Luxottica تولیدکننده برند Ray-Ban تولیدش را تایید کرده است. اما اینکه ایده عینک متصل به کلاه تا چه حد ممکن است موفقیت‌آمیز باشد هنوز در هاله‌ای از ابهام است. در حال حاضر شک‌وتردیدهای زیادی در مورد موفقیت پروژه Google Galss وجود دارد که شاید توقف برنامه آزمایشی و تغییرات در سطوح مدیریتی این بخش به همین دلیل باشد.
به‌هرحال فراموش نکنید که ثبت پتنت به‌معنی تولید قطعی آن در آینده نیست و ممکن است این ایده جدید هیچ‌گاه عملی نشود.

منبع: Techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۱۸
نخیر تا اون قیمتای نجومی روشونه همون یکی دو نفر بیشتر نمیخرن