خانهاخبار
از موتو 360 بعدی چه انتظاراتی داریم

از موتو 360 بعدی چه انتظاراتی داریم

به احتمال زیاد در ماه‌های آینده شاهد عرضه نسل دوم ساعت هوشمند موتورولا، یعنی موتو 360، خواهیم بود. در حال حاضر اطلاعات زیادی از سخت‌افزارهای احتمالی این دستگاه در دسترس نیست، ولی انتظار داریم مدل جدید این ساعت بهبودهایی از نظر سخت‌افزاری داشته باشد.
۱۳۹۴/۵/۱۸

روزبه‌روز بر تعداد ساعت‌های هوشمند و شرکت‌هایی افزوده می‌شود که وارد این بخش از بازار می‌شوند، اما در میان انواع‌واقسام ساعت‌های موجود در بازار تنها یک ساعت است که خودش را گل سرسبد ساعت‌های اندرویدی معرفی کرده: Moto 360 موتورولا.
اگر به موتو 360 به چشم نکسوس ساعت‌های هوشمند نگاه کنیم، می‌توانیم سخت‌افزار، طراحی و کلا خود دستگاه را الگو و نقشه راهی برای سایر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در نظر بگیریم، چراکه هر تغییر و بهبودی در آن مطمئنا در آینده ساعت‌های هوشمند تاثیرگذار است.

 

image

 

موتو 360 دستگاهی انقلابی و متمایز در میان ساعت‌های هوشمند حال حاضر بازار است، اما، به‌عنوان اولین تجربه، نواقص و کم‌وکاستی‌هایی دارد که البته انتظار داریم در نسل بعد شاهد بهبود و ارتقای این موارد باشیم.
تقریبا مطمئنیم که موتورولا مشغول کار روی نسل دوم ساعت هوشمند موتو 360 است؛ ساعتی که احتمالا در دو اندازه مختلف و در نمایشگاه IFA 2015 در ماه سپتامبر معرفی می‌شود. با این حال از این ساعت جدید هنوز اطلاعات چندانی به‌جز چند عکس لورفته در دسترس نیست. ولی این دلیل نمی‌شود که در مورد سخت‌افزار و ویژگی‌های احتمالی‌اش حرفی نزنیم! آنچه از سخت‌افزار نسل دوم موتو 360 انتظار داریم به شرح زیر است.

 

طول عمر باتری

باتری موتو 360 فعلی شارژ کافی به مدت یک روز در اختیار این ساعت قرار می‌دهد که برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می‌رسد. با اینکه مدت زمان یک روزه طول عمر باتری در ساعت‌های هوشمند تقریبا استاندارد شده، موتورولا برای بهینه‌سازی عمر باتری ساعتش تلاش بسیار کرده است.
پس از ارائه آپدیت 5.1.1 اندروید ور از سوی گوگل، موتورولا آخرین شرکتی بود که دستگاهش را به این نسخه به‌روزرسانی کرد. این تاخیر به این علت اتفاق افتاد که موتورولا قصد داشت بر افزایش طول عمر باتری محصولش بیشتر کار کند، که البته موفق هم شد.

 

image

 

اکنون با روشن بودن وای‌فای، نیمه‌روشن بودن همیشگی صفحه و استفاده از کاستوم فیس‌ها وقتی این ساعت از 8 صبح تا 9 شب روی دستتان باشد و پس از رسیدن به منزل به شارژر وصلش کنید، هنوز هم باتری‌اش 10 درصد شارژ خواهد داشت.
اگرچه طول عمر 1 روزه باتری موتو 360 کافی است، خیلی ایده‌آل نیست. اگر این شرکت بتواند طول عمر باتری را تا سه روز افزایش دهد، دیگر لازم نیست هنگام خواب آن را از دستمان باز کنیم، بلکه با نگهداشتن آن و استفاده از اپلیکیش‌های موجود، مثلا می‌شود خواب خود را مانیتور کنیم و صبح‌ها با لرزش ساعت از خواب بیدار شویم.

 

صفحه همیشه‌روشن

یک ساعت هرچقدر هم هوشمند باشد باز یک ساعت است و وظیفه اصلی‌اش این است که در هر لحظه ساعت را نشانمان دهد، اما صفحه ساعت‌های هوشمند نیز، مانند گوشی‌ها، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری به خواب می‌روند. موتورولا با ویژگی Ambient Screen کاری کرده که صفحه نمایشگر به حالت نیمه‌روشن دربیاید و همیشه آماده نشان دادن زمان و سایر اطلاعات به ما باشد.

 

image

 

از آنجا که روشن بودن همیشگی نمایشگر، هرچقدر هم با نور کم، مصرف شارژ باتری را بالا می‌برد، موتورولا آن را به‌صورت پیش‌فرض در موتو 360 خاموش کرده است. طبیعتا برای کاربر مهم است که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون استفاده از ژست‌های حرکتی یا فشار دادن دکمه نگاهی به ساعت بیندازد و در عین حال نگران تمام شدن باتری نباشد.
استفاده از نمایشگری با تکنولوژی جدید در کنار به‌کارگیری باتری قوی‌تر در موتو 360 بعدی راهی است که امکان روشن ماندن بیشتر صفحه نمایش را به کاربر می‌دهد.

 

حرکات نرم‌تر

منظور از حرکات نرم انیمیشن‌هایی است که وقتی به حالت Ambient Screen می‌رویم یا از آن خارج می‌شویم روی صفحه نشان داده می‌شوند. این انیمیشن‌ها به‌هیچ‌وجه نرم نیستند و هنگام اجرا کمی گیر می‌کنند، هرچند سرعتشان بالاست. مورد دیگری که از موتورولا انتظار داریم در نسل بعدی موتو 360 آن را حل کند همین مورد است.

 

سرعت بیشتر

نیاز به سرعت بیشتر هیچ‌وقت پایان‌پذیر نیست. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در موتو 360 بعدی انتظار داریم شاهدش باشیم مجهز شدن به پردازنده‌ای سریع‌تر مثل اسنپدراگون 210 است. مطمئنا با به‌کارگیری این پردازنده می‌توانیم بهبود کلی عملکرد دستگاه را در همه بخش‌ها شاهد باشیم.

 

نظر شما چیست؟ به‌عنوان کاربر ساعت هوشمند اندرویدی که احتمالا قصد دارید نسل دوم موتو 360 را بخرید، چه چیزی مد نظرتان است که دوست دارید در ساعت بعدی موتورولا ببینید؟

منبع: PocketNow

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ebrahem1373

۱۳۹۴/۵/۱۸
اون قسمت خالی پایین صفحه نمایش رو حتما کاش حل میکردن