خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: ویندوز فون

از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: ویندوز فون

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان برند ما به سوال‌های شما در خصوص محصولات یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت ویندوزفون بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این سیستم عامل به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما را می‌بینید.
۱۳۹۴/۵/۱۷

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات این برند طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان برند جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره ویندوزفون طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

image

پرسش: اگر بخواهید یک گوشی ویندوزفونی قوی از لحاظ سخت‌افزار با قابلیت پشتیبانی از 4G و رنج قیمتی 600 هزار تومان پیشنهاد بدهید، چه مدلی خواهد بود؟
پاسخ جی‌اس‌ام: لومیا 635 یک پیشنهاد عالی برای شماست. برای دیدن مشخصات این گوشی به این لینک مراجعه کنید.

پرسش: یک گوشی لومیا 535 دارم و در دانلود از مایکروسافت استور به مشکل برخوردم. راه‌حل دانلود از این استور چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: این مشکل معمولا به دلیل قطع شدن سرویس اینترنت است. البته ممکن است به شرکت سرویس‌دهنده اینترنت ISP شما نیز مربوط باشد.

پرسش: آیا گوشی Luima 640 XL به ویندوز 10 آپدیت خواهد شد؟ زمان ارائه این سیستم عامل چه وقت است؟
پاسخ جی‌اس‌ام: طبق گفته مایکروسافت، اکثر گوشی‌های دارای رم 512 مگابایتی هم به ویندوز10 آپدیت می‌شوند. پس سری XL مسلما جزو همان دسته است. احتمالا تا ماه فوریه دستگاه‌های لومیا به‌روزرسانی می‌شوند.

 

image

 

پرسش: قصد خرید گوشی ویندوزفونی داشتم، اما تمام فروشنده‌ها و دوستانم از این سیستم عامل انتقادات بسیاری می‌کنند و می‌گویند مشکل نرم‌افزاری دارد. نظر شما در این باره چیست؟ فکر می‌کنید با خرید محصول ویندوزی چه چیز از دست می‌دهم؟
پاسخ جی‌اس‌ام :سیستم عامل ویندوزفون مشکل نرم‌افزاری ندارد، اما تعداد اپلیکیشن‌هایش کمتر است. برای مقایسه سه سیستم عامل موبایل به این لینک مراجعه کنید.

پرسش: آیا برنامه‌های Viber و Whatapp و Line برای ویندوزفون موجود است؟
پاسخ جی‌اس‌ام :بله. برای دانلود این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از این لینک‌ها استفاده کنید:

دانلود لاین

دانلود واتس آپ

دانلود وایبر


پرسش: چه امکاناتی از ویندوزموبایل 10 در گوشی‌های با رم 512 مگابایتی نسبت به 1 گیگابایتی‌ها حذف می‌شود؟ آیا این موارد حذفی مهم‌اند؟ آیا موجب کمبود امکانات نسبت به نسخه کامل می‌شوند یا فقط چند تا از امکانات غیرمهم حذف خواهد شد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: پایین بودن رم هنگام باز کردن چند اپلیکیشن به‌صورت همزمان در این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های دارای رم‌های بالاتر باعث ضعف می‌شود.

پرسش: آی‌اواس 8 روی آیفون 4s موجب کند شدن دستگاه شده بود. به نظر شما ویندوز 10 موبایل موجب کندی دستگاه‌های 512 مگابایتی خواهد شد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: به نظر نمی‌رسد که قرار باشد برای ویندوز هم چنین اتفاقاتی بیفتد، چون مایکروسافت قول‌های زیادی در مورد قدرت پشتیبانی سیستم عامل جدید خود داده است.

پرسش: قابلیت فوکوس به‌صورت نرم‌افزاری است یا سنسور و ماژول دوربین هم باید این امکان را به‌صورت سخت‌افزاری داشته باشند؟
پاسخ جی‌اس‌ام: مسلما به‌دلیل ضعف سخت‌افزار دوربین در زوم کردن، این فرمان در بعضی مدل‌ها حذف شده است. اگر هم این عمل با نرم‌افزار انجام بگیرد، نتیجه جالبی نخواهد داشت.

پرسش: در مورد SurfacePhone و زمان ارائه آن اطلاعی دارید؟ به نظر شما SurfacePhone انتخاب بهتری است یا لومیا 940 ایکس ال؟
پاسخ جی‌اس‌ام: هنوز اطلاعات دقیقی از این محصول در دسترس نیست، ولی به نظر می‌رسد محصول قدرتمندی باشد، شاید حتی بهتر از 940 ایکس ال. ولی فعلا فقط در حد طرحی مفهومی است.

 

image

 

پرسش: قابلیت شفاف‌سازی کاشی‌ها در ویندوز10 وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: خیر، اتفاقا منوی مترو در یک باکس جدای کاملا مشخص‌تری باز می‌شود.

پرسش: محدودیت اصلی ویندوزفون نسبت به آی‌اواس چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام :محدودیت‌های شخصی‌سازی مثل تغییر آیکون‌های اپلیکیشن‌ها و ...همچنین تعداد کمتر اپلیکیشن‌های موجود.
در این لینک می‌توانید مقایسه کاملی از این سه سیستم عامل ببینید.

پرسش: آیا ویندوز در آپدیت محصولات پشتیبانی قوی دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: از این لحاظ قدرت بالاتری نسبت به اندروید دارد، اما نسبت به iOS کمی ضعیف‌تر است.

 

image

 

پرسش: به نظر شما انتخاب گوشی لومیا 830 یا 930 بهتر است یا انتظار برای 940؟
پاسخ جی‌اس‌ام: اگر به عکس‌های سلفی خیلی اهمیت نمی‌دهید، 940 واقعا ارزش خرید بیشتری دارد.

پرسش: آیا ویندوزفون ارزش مهاجرت از اندروید را دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: هر کدام از سه سیستم عامل مزیت‌های خاص خود را دارد. برای اطلاع بیشتر از آنها و انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خودتان به این لینک مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علی

۱۳۹۶/۳/۳۰
من خودم از update advisorبه ویندوز 10 آپدیت کردم.هیچ مشکلی هم نداره.اگه به ویندوز 10 به روز رسانی کنی امکانات این گوشی خیلی بهتر میشه مخصوصا دوربین و سرویس های دیگش مثل موزیک و آب و هواو...

سروش

۱۳۹۶/۱/۷
سلام من لومیا ۶۴۰ ایکس ال ال تی ای خریدم،میخام اپدیتش کنم به ویندوز ده و بنظرتون با upgrade advisor اپدیت کنم بهتره؟ واینکه اگه اپدیتش کنم اخرین نسخه ویندوز۱۰ موبایل واسم اپدیتش میشه یا نسخه ابنداییش واسم میاد و باید بیلد جدید رو دوباره اپدیت کنم،و اینکه اگه بخام بیلد جدید رو بگیرم با چه برنامه ای انجام بدم و چطوری؟
و قضیه رد استون و بیلد های نمایشی چیه لطفا کمکم کنید اگه میتونید به تلگرامم پیام بدید
اینم تلگرامم s_you72 خیلی ممنون ازکمکتون

arzhang

۱۳۹۴/۵/۲۰
سلام
من اگر نرم افزار Meta trader 4 را برای ویندوز فون پیدا کنم حتما یک عدد تهیه می کنم. پیداش نمی کنم. میشه کمکم کنید ؟ ممنونم.
Meta Trader 4

RBMSCPSAJ

۱۳۹۴/۵/۱۷
با سلام. اگر من بخاهم برای خرید lumia 950 که در بخش اخبار گفته اید به زودی می اید برنامه ریزی کنم. شما چه رینج قیمتی برای آن در نظر می گیرید. ممنون

جهان

۱۳۹۴/۵/۱۷
با سلام.من 1گوشی htc7mozart دارم.زمانی که از اینتزنت سیمکارت استتفاده میکنم قادر به دانلود فیلم و اهنگ نیستم ولی در زمان استفاده از wifi این مشکلو ندارم.برای رفع این مشکل باید چه کاری انجام بدم.با تشکر