خانهاخبار
مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته دوم مرداد ۹۴

مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته دوم مرداد ۹۴

در هفته‌ای که گذشت خبرها و شایعات مربوط به گلکسی نوت 5 گل سرسبد خبرها بود. با این مطلب همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار دنیای موبایل را در هفته دوم مرداد با یکدیگر مرور کنیم.
۱۳۹۴/۵/۱۶

سامسونگ طی بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که روز ۲۲ مرداد، یعنی یک هفته دیگر، مراسم Galaxy Unpacked 2015 را برگزار خواهد کرد. تقریبا برای همه مشخص شده که در این مراسم شاهد معرفی چه محصولاتی خواهیم بود. پیش از این نیز احتمال می‌رفت که سامسونگ، برخلاف سنت گذشته، پرچم‌دار فبلت‌های خود، یعنی گلکسی نوت 5، را پیش از معرفی آیفون‌های جدید اپل عرضه کند. در سال‌های اخیر هنگامی که سامسونگ در نمایشگاه IFA از گلکسی نوت جدید پرده‌برداری می‌کرد، بلافاصله با چند هفته اختلاف این گوشی تحت تاثیر آیفون‌های جدید اپل قرار می‌گرفت و از مرکز توجه خارج می‌شد، به‌خصوص که سال گذشته اپل هم رسما به دنیای فبلت‌ها پا گذاشت و رقیبی جدی برای گلکسی نوت سامسونگ معرفی کرد. حالا امسال سامسونگ تصمیم گرفته با اختلاف زمانی نسبتا زیادی گلکسی نوت جدید را قبل از معرفی پرچم‌داران اپل رونمایی کند تا بلکه بتواند فروش بیشتری برای این گوشی رقم بزند. 

در هفته گذشته اخبار مختلفی از گلکسی نوت 5 خواندیم. پیش‌بینی می‌شود هفته آینده نیز تا پیش از رسیدن به روز کنفرانس همچنان آخرین شایعات مربوط به این گوشی در رسانه‌ها منتشر شود. حال باید صبر کرد و دید نوآوری‌های استفاده‌شده در گلکسی نوت 5 چقدر به جذابیت بیشتر این گوشی می‌انجامد.

در کنار گلکسی نوت 5، در همایش پیش‌ رو  شاهد معرفی گوشی جدیدی به نام Galaxy S6 Edge Plus نیز خواهیم بود. با توجه به اینکه سامسونگ سال گذشته مدل جدیدی در سری نوت با نام Note Edge معرفی کرد، مشخص نیست که هدف سامسونگ از بزرگ‌تر کردن اندازه Galaxy S6 Edge دقیقا چیست. آیا می‌توان گفت که امسال دیگر از مدل جدید گلکسی نوت اج خبری نخواهد بود و سامسونگ تصمیم گرفته S6 Edge Plus‌ را جایگزین نوت اج جدید کند؟

سال گذشته بسیاری اعتقاد داشتند که سامسونگ مدل جدید نوت اج را با دو لبه خمیده عرضه خواهد کرد. اما حالا که سامسونگ گوشی با دو لبه خمیده عرضه کرده، چه‌بسا کار راحت‌تری باشد که سامسونگ همان گوشی را در اندازه بزرگ‌تری وارد بازار کند و قید یک گلکسی نوت اج جدید را بزند. در هر صورت تکلیف تمام این شایعات کمتر از یک هفته دیگر معلوم می‌شود. باید صبر کرد و دید سرانجام در همایش Galaxy Unpacked 2015 چه خواهد گذشت. فراموش نکنید که جی‌اس‌ام نیز طبق روال گذشته وبلاگ‌نویسی و پوشش زنده این مراسم را منتشر می‌کند.

 

image

 

اما اخبار داغ هفته گذشته شامل موضوعات دیگری نیز بود. در ادامه لینک پربازدیدترین اخبار جی‌اس‌ام در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید. نظر خود را در مورد آنها با ما درمیان بگذارید. کدام‌یک از اتفاقات هفته گذشته بیش از بقیه توجه شما را به خود جلب کرده است؟

 

گوشی‌های میان‌رده اغلب گوشی‌هایی با ویژگی‌های متوسط هستند و مشخصاتشان کمی ضعیف‌تر از بالارده‌هاست. اما در بین آنها گوشی‌هایی هم پیدا می‌شود که در گذشته پرچم‌دار شرکت‌های تولیدکننده بوده‌اند و اکنون دچار افت قیمت شده‌اند. در این نوشته 5 گوشی برتر میان‌رده از همین مجموعه را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

دیگر زمان زیادی تا معرفی گلکسی نوت ۵ سامسونگ باقی نمانده، اما هرچه به مراسم معرفی نزدیک‌تر می‌شویم، به‌لطف لودهندگان، اطلاعات بیشتری درباره نوت ۵ دریافت می‌کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به جدیدترین عکس‌های منتشرشده از گلکسی نوت 5.

 

شرکت سامسونگ، در آستانه معرفی گلکسی نوت 5، قیمت گلکسی اس6 و اس6 خود را به میزان 100 دلار ارزان کرد. این کاهش قیمت در حال حاضر تنها در کشور هلند انجام شده است، اما به‌زودی شاهد گسترش آن به سایر بازارها نیز خواهیم بود.

image

 

هر روز که به معرفی رسمی گلکسی نوت 5 نزدیک‌تر می‌شویم، خبرهای دقیق‌تری می‌شنویم از آنچه قرار است این فبلت جدید با خود به همراه داشته باشد. امروز مشخص شد که گلکسی نوت 5، مانند گلکسی اس6، از قابلیت نصب کارت حافظه جانبی برخوردار نیست.

 

تقریبا مطمئنیم که سامسونگ قرار است در کنفرانس Unpacked خود، که در تاریخ 22 مرداد برگزار می‌شود، از دو گوشی گلکسی نوت 5 و گلکسی اس6 اج پلاس رونمایی کند، اما امروز رندرهایی از این دو گوشی منتشر شده است که به رندرهای رسمی آنها بسیار شباهت دارد.

 

هرچه بیشتر به ماه سپتامبر نزدیک می‌شویم، باید منتظر انتشار اخبار و شایعات بیشتری از آیفون‌های جدید اپل باشیم. حالا در جدیدترین تصاویر، رندرهایی از آیفون 6s و 6s Plus می‌بینیم که اطلاعات ارزشمندی در مورد آنها در اختیارمان می‌گذارند.

 

اپلیکیشن‌های اضافی، که همیشه از پیش روی گوشی‌ها نصب شده‌اند، هم بخشی از حافظه گوشی را در اختیار خود درمی‌آورند و هم گاهی از دیتای گوشی استفاده می‌کنند. اکنون شرکت سامسونگ در چین براساس طرحی قانونی باید این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی نوت 3 خود حذف کند.

image

 

شاید در اطرافیان شما هم کسانی باشند که علاقه‌مند به داشتن یک تلفن هوشمند لوکس باشند. در بازار ایران نیز کمابیش این تلفن‌های هوشمند لوکس یافت می‌شوند و خریدارانی که بهای گوشی برای آنها از اهمیت کمتری برخوردار است، همیشه نیم‌نگاهی به آنها دارند. در قسمت دوم لاکچری‌های ایران به سراغ برند کانادایی بلک‌بری رفته‌ایم و نمونه‌هایی از مدل‌های لوکس این برند را در بازار ایران بررسی کرده‌ایم.

 

بلک‌بری جزو معدود کمپانی‌های صنعت موبایل است که علاقه‌‌ای به تولید محصولات عامه‌پسند ندارد. این کمپانی محصولاتی خاص برای کاربران خاص ارائه می‌دهد.

 

اخبار و شایعات پیرامون آیفون‌های جدید اپل همچنان ادامه دارد. در جدیدترین آنها حالا نوبت به تصاویری از حلقه دور دوربین و همچنین اتصالات مربوط به لاجیک برد آیفون 6s رسیده است.

 

اکنون نوبتی هم که باشد، نوبت مایکروسافت است تا پرچم‌دار جدیدی به دنیای ویندوزفون‌ها معرفی کند. البته به نظر می‌رسد فعلا این گوشی معرفی نشود و معرفی‌اش تا پاییز به تعویق بیفتد، اما این بدین معنا نیست که عکس یا اطلاعاتی از پرچم‌داران آتی مایکروسافت لو نخواهد رفت! به‌تازگی عکسی از پرچم‌دار جدید ویندوزفون لو رفته است که در این مطلب می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

اگر پیگیر اخبار بوده باشید، می‌دانید سونی در هفته گذشته محصولی در خط تولید داشت که عکسش با مقداری از مشخصات لو رفت. حالا اطلاعات بیشتری از این محصول معرفی‌نشده فاش شده که از قدرت دوباره سونی در صنعت موبایل خبر می‌دهد.

image

 

گزارش‌های رسیده از ارزان‌قیمت‌ترین آیفون‌های جدید از عرضه آن در نیمه دوم 2016 خبر می‌دهد. آیفون 6c اپل قرار است با تراشه‌های 14 و 16 نانومتری FinFET روانه بازار شود.

 

شاید بتوان S4 Mini را یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های تولید سامسونگ دانست. طبق آخرین اخبار منتشرشده، سامسونگ نسخه جدیدی از این گوشی محبوب عرضه می‌کند.

 

جای خالی نکسوس در میان پرچم‌داران امسال حس می‌شود. آیا می‌توانیم امیدوار به عرضه نکسوس‌های جدید در آینده نزدیک باشیم؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arei

۱۳۹۴/۵/۱۶
جی اس ام اگه نظر منو میخوایی هیچ وقت گوشی ها پاین بالا نمیشن چه برسه گلکسی اس6 چه برسه نوت5 همه قیمت ها علکین قیمت اصلی رو باید تو سایت:www.samsung.co.krباید مراجعه کنید با تشکر از جی اس ام