خانهاخبار
شایعات درباره نکسوس جدید: زمان عرضه و مشخصات سخت‌افزاری

شایعات درباره نکسوس جدید: زمان عرضه و مشخصات سخت‌افزاری

جای خالی نکسوس در میان پرچم‌داران امسال حس می‌شود. آیا می‌توانیم امیدوار به عرضه نکسوس‌های جدید در آینده نزدیک باشیم؟
۱۳۹۴/۵/۱۳

انتظار می‌رود در طی این ماه و ماه بعد شایعات فراوانی در مورد پرچم‌دار جدید نکسوس منتشر شود. باید دید آیا نکسوس جدید هم مانند نکسوس 6 یک فبلت خواهد بود یا خیر.
در حال حاضر شایعاتی وجود دارد که از تولید دو نکسوس خبر می‌دهد: یک فبلت با صفحه نمایش بزرگ و یک گوشی با صفحه نمایش کوچک‌تر برای آن دسته کاربرانی که فبلت دوست ندارند.

 

image

 


در حال حاضر به نظر می‌آید نکسوس جدید از بدنه تمام‌فلزی ساخته شود و اسکنر اثر انگشت نیز برایش در نظر گرفته شده باشد. ال‌جی و هوآوی از جمله کمپانی‌هایی هستند که احتمالا در ساخت این گوشی دخیل‌اند.
نکسوس چیست؟ پرچم‌دار اندرویدی گوگل.
قیمت حدودی آن چقدر است؟ به احتمال زیاد از سایر رقیبان ارزان‌تر است، اما قطعا هم‌قیمت میان‌رده‌ها نخواهد بود.
نکسوس جدید چه زمانی معرفی و عرضه می‌شود؟ به احتمال زیاد معرفی و عرضه نکسوس جدید همزمان با عرضه اندروید M خواهد بود. چرا؟ به‌دلیل تمایل گوگل برای نمایش نحوه کارکرد و تعامل سیستم عامل جدید با سخت‌افزار. انتظار می‌رود اندروید M در فصل سوم 2015 عرضه شود، پس نکسوس جدید نیز در همان زمان دیده خواهد شد. البته در بعضی شایعات آمده که نکسوس جدید در فصل چهارم 2015 در دسترس خواهد بود. اگر این شایعه درست باشد، برای خرید نکسوس جدید باید تا سه ماه آخر 2015 صبر کرد.

طراحی نکسوس جدید
با توجه به اخبار، ال‌جی و هوآوی هر دو در حال ساخت محصول جدید گوگل هستند. به این ترتیب باید انتظار دو نکسوس با طراحی مختلف را داشته باشیم. به‌نقل از evleaks، نسخه نکسوس هوآوی، که به آن هوآوی انگلر نیز گفته می‌شود، با بدنه تمام‌فلزی ساخته خواهد شد. از آن طرف، وب‌سایت GizmoChina هم این حرف را تصدیق کرده و خبر داده که نکسوس هوآوی از بدنه یک‌تکه تمام‌فلزی ساخته خواهد شد.
منبع چینی در مورد نکسوس ال‌جی هم نظرهایی دارد. این منبع نکسوس ال‌جی را ال‌جی بولهد نامیده و ادعا می‌کند بدنه نکسوس ‌ال‌جی از فریم آلومینیوم و قاب پشتی پلاستیکی مات ساخته خواهد شد.

 

image

 


Oneleaks عکسی از قاب طراحی‌شده برای نکسوس هوآوی منتشر کرده که در آن جک هدفون بالای گوشی قرار دارد و دکمه‌های کنترل صدا و پاور در سمت راست قرار دارند و یک پورت میکرو USB نیز پایین قاب دیده می‌شود. مهم‌ترین قسمت این قاب دو برش مدور در پشت آن است که احتمالا برای دوربین دو لنزی یا سنسور اثر انگشت است.
این منبع همچنین عکسی از قابی برای نکسوس ال‌جی منتشر کرده است که در آن نیز دو برش مدور در پشت قاب دیده می‌شود.

صفحه نمایش نکسوس جدید
با فرض اینکه امسال دو نکسوس خواهیم داشت، صفحه نمایش این محصول را بررسی می‌کنیم.
در شایعات آمده که نکسوس هوآوی صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 1440×2560 پیکسلی و نکسوس ال‌جی صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل خواهد داشت.

دوربین و باتری نکسوس جدید
طبق اخبار GizmoChina، نکسوس ال‌جی دوربین 13 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده تصویر، دو فلش LED و فوکوس لیزری دارد و دوربین دوم آن 4 مگاپیکسلی است و نکسوس هوآوی نیز دوربین 21 مگاپیکسلی دارد. البته بعید نیست برای دوربین نکسوس ال‌جی از سنسور 16 مگاپیکسلی به‌کاررفته در G4 استفاده شود.
فبلت نکسوس هوآوی به احتمال زیاد از باتری 3500 میلی‌آمپری استفاده می‌کند تا مشکل طول عمر باتری در نکسوس 6 را به‌نوعی حل کرده باشد. برای محصول ال‌جی نیز از باتری 2700  یا 3180 میلی‌آمپری استفاده می‌شود.


image

 


قدرت و سیستم‌عامل نکسوس جدید
به نظر می‌آید نکسوس‌های جدید هیچ کمبود سخت‌افزاری‌ای نداشته باشند. نکسوس هوآوی از تراشه اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند و ال‌جی نکسوس از تراشه اسنپدراگون 808 و پردازنده 6 هسته‌ای. البته در برخی شایعات جدید احتمال داده شده که ال‌جی از اسنپدراگون 620 و پردازنده 8 هسته‌ای استفاده کند. در مورد رم دستگاه شایعات فقط به رم 4 گیگابایتی نکسوس ال‌جی اشاره کرده‌اند که البته انتظار می‌رود نکسوس‌هوآوی نیز از همین مقدار رم استفاده کند.
در مورد سیستم عامل می‌توان گفت نکسوس‌های جدید اولین گوشی‌هایی هستند که اندروید ‌M نسخه استوک روی آنها نصب خواهد شد.

به نظر شما آیا واقعا باید منتظر معرفی دو نکسوس باشیم؟ آیا نکسوس هوآوی مشکل باتری نکسوس 6 را خواهد داشت؟ نظر شما در مورد نکسوس ال‌جی چیست؟

منبع: Tech Radar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

shah

۱۳۹۴/۵/۱۵
خدایااا آخه هوآوی چه بلای آسمانی ای بود بر سر ما نازل شد... -___-

rafi_sl

۱۳۹۴/۵/۱۴
خوبه هواویی یه گوشی داشته باشه که اپدیت واسش بیاد من که تا اومد میگیرمش

محسن

۱۳۹۴/۵/۱۴
من که بخاطر اپدیتاشم شده میخرم حتما گوگل هر روز اپدیت میده و ادمو مجبور میکنه نکسوس بخری ای کاششش ویندوز فون اپ بیشتری داشت مثلا کلش اف کلن تا از دست اندروید راحت میشدیم