خانهاخبار
اپل شبکه موبایل مجازی راه‌اندازی می‌کند

اپل شبکه موبایل مجازی راه‌اندازی می‌کند

منابع نزدیک به اپل خبر می‌دهند این کمپانی درصدد است شبکه مجازی خود را در اروپا و امریکا راه‌اندازی کند.
۱۳۹۴/۵/۱۳

شبکه اپراتور مجازی موبایل جدیدترین سرویس اپل خواهد بود. این سرویس به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد فضایی از اپراتورهای اصلی خریداری کنند و مستقیما به کاربران سرویس دهند.

 

image


تاکنون کاربران برای استفاده از آیفون باید با اپراتورهای موبایل قرارداد می‌بستند، اما شبکه مجازی اپل این مسئله را حل می‌کند و کاربران به‌جای پرداخت به اپراتورهای موبایل، هزینه اینترنت، تماس‌ها و پیام‌های خود را مستقیما به اپل پرداخت می‌کنند. سیم‌کارت‌های اپل برای ارائه سرویس‌ بهتر از بهترین اپراتور موجود در منطقه استفاده می‌کنند؛ چیزی شبیه رومینگ ملی که در ایران راه‌اندازی شده است.
البته هنوز ضمانتی برای عرضه این سرویس نیست و ممکن است این سرویس در مراحل تست با مشکل مواجه شود و کلا تعطیل شود، اما در صورتی که این سرویس بتواند مراحل آزمایشی را پشت سر بگذارد، باز هم نباید انتظار عرضه‌اش را در کوتاه‌مدت داشت. به‌طور کلی در صورت موفقیت این سرویس پیش‌بینی می‌شود این محصول طی 5 سال آینده معرفی شود. اپل سالیان دراز مشغول رایزنی با اپراتورهای موبایل بوده تا سرویسش را راه‌اندازی کند.
اینکه اپل تمایل دارد قبل از ارائه سرویس شبکه مجازی خود پیام‌های صوتی کاربران را کنترل کند منطقی به نظر می‌آید. در حال حاضر پیام‌های صوتی کاربران روی اپراتور موبایل آنها ذخیره می‌شود. زمانی که اپل بتواند هزینه‌های اینترنت و تماس‌ها را از کاربران دریافت کند، دیگر به ارتباط مستقیم کاربران با اپراتورها نیازی نیست. همچنین هروقت اپل موفق شود سرویس پیام صوتی iCloud را راه‌اندازی کند، کاربران می‌توانند برای سرویس مجازی اپل ثبت‌نام کنند.

image


شایعه شبکه مجازی اپل سال‌هاست که منتشر می‌شود؛ اپل در سال 2006 پتنتی برای شبکه مجازی موبایل ثبت کرده و این یکی از دلایل نشر شایعات در مورد شبکه مجازی اپل بوده است.
باید منتظر ماند و دید آیا شبکه مجازی اپل راه‌اندازی می‌شود یا خیر. آیا اپل در رقابت با گوگل بر سر شبکه‌های مجازی موبایل پیروز می‌شود؟ نظر شما چیست؟

منبع: Business Insider

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۴/۵/۱۳
"چیزی شبیه رومینگ ملی که در ایران راه‌اندازی شده است."
دیدین؟ اپل هم از ایران تقلید کرد!!!!!!!!!! :))