خانهاخبار
آلمانی‌ها صاحب جدید نقشه‌های Here نوکیا شدند

آلمانی‌ها صاحب جدید نقشه‌های Here نوکیا شدند

سرانجام صاحب جدید نقشه‌های Here نوکیا مشخص شد! سه شرکت خودروساز آلمانی شامل BMW ،Audi و Mercedes موفق شدند این سرویس را به قیمت 3 میلیارد دلار خریداری کنند.
۱۳۹۴/۵/۱۳

اگرچه نوکیا قرار است دوباره به بازار گوشی‌های موبایل بازگردد، گویا این شرکت علاقه زیادی به بخش نرم‌افزاری خود ندارد. به همین دلیل این شرکت فنلاندی از چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد سرویس نقشه‎های Here خود را به فروش برساند.
طی این مدت خریداران زیادی برای این سرویس پیدا شد که از میان آنها می‌توان به مایکروسافت و اوبر اشاره کرد، ولی در نهایت کنسرسیومی از خودروسازان آلمانی شامل BMW ،Audi و Mercedes موفق شد این سرویس را با قیمتی حدود 3 میلیارد دلار تصاحب کند. گفته شده که این سه شرکت به یک اندازه از Here Maps سهم خواهند داشت و قرارداد آن در سه‌ماهه اول 2016 نهایی خواهد شد.

 

image


تصاحب کردن این سرویس از این جهت برای خودروسازان آلمانی اهمیت دارد که می‌توانند وابستگی خودشان را به سرویس نقشه‌های گوگل و TomTom کاهش دهند و نرم‌افزار جهت‌یابی مورداستفاده در خودروهای خود را آن‌گونه که می‌خواهند، توسعه بخشند.
با توجه به اینکه هر سال درخواست‌ها برای خرید خودروهای هوشمند بیشتر می‌شود، خودروسازان تلاش می‌کنند قابلیت‌های بیشتری در این راستا به تولیدات خود بیفزایند. با عرضه Android Auto و ورود گوگل به صنعت خودروسازی، زنگ خطر برای بزرگان این صنعت به صدا درآمد تا حرکتی به خود بدهند، در غیر این صورت، در چشم به هم زدنی خودشان را تحت سلطه گوگل خواهند دید.
در اختیار گرفتن سرویس Here نوکیا ممکن است قدم اول در مبارزه با گوگل باشد. باید دید در آینده، با گسترش استفاده از سیستم عامل اندروید برای خودروها، کدام‌یک از طرف‌های رقابت سهم بیشتری از بازار به دست خواهند گرفت.

منبع: Theverge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعید

۱۳۹۴/۵/۱۳
سلام ممنونم از سایت خوبتان.