خانهاخبار
مسابقه سرعت: کدام گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود؟

مسابقه سرعت: کدام گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود؟

هر مدار الکترونیکی به انرژی الکتریکی احتیاج دارد و حیات مدارهای الکترونیکی بدون الکتریسیته امکان‌پذیر نیست. دستگاه‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ یعنی هر دستگاه هوشمند برای انجام دادن فعالیت‌هایش به الکتریسیته احتیاج دارد. الکتریسیته دستگاه‌های هوشمند از طریق باتری تامین می‌شود. باتری‌ یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه‌های هوشمند است.
۱۳۹۴/۵/۱۳

اختراع باتری‌های قابل شارژ صنعت و تکنولوژی را متحول کرد. رشد و پیشرفت دستگاه‌های هوشمند در گرو باتری‌های قابل شارژ است. اگر باتری‌های قابل شارژ توسعه پیدا نمی‌کردند، به‌جرئت می‌توان گفت تکنولوژی، به‌خصوص تکنولوژی دستگاه‌های هوشمند، این‌چنین محبوب نمی‌شد.

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران شارژ دستگاه هوشمند است. این که دستگاه موردنظرشان چه مدت انرژی را حفظ می‌کند و چه مدت طول می‌کشد تا دستگاهشان کامل شارژ شود، از مهم‌ترین مسائل است.

 

image

 


به‌دلیل موقعیت کاری و اجتماعی یا حتی علایق شخصی، کاربران مایل‌اند مدت شارژ شدن دستگاهشان کمترین زمان ممکن باشد تا سریع‌تر بتوانند از دستگاهشان استفاده کنند. در این مطلب پنچ گوشی معرفی می‌کنیم که سرعت شارژ شدن بالایی دارند.


شرکت‌کننده شماره یک: پرچم‌دار کهکشانی؛ سامسونگ گلکسی S6 و سامسونگ گلکسی S6 edge
با عرضه سری S6، سامسونگ با باتری‌های قابل تعویض خداحافظی کرد. همچنین عوض کردن باتری قدیمی با باتری جدید در گلکسی S6 و گلکسی S6 edge دیگر امکان‌پذیر نیست. البته در ازای این تغییر، سامسونگ دو گوشی پرچم‌دارش را با قابلیت شارژ سریع روانه بازار کرد.
به‌طور میانگین 76 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری سامسونگ گلکسی S6 از صفر به صددرصد برسد. البته این زمان برای گلکسی S6 edge اندکی بیشتر است و حدود 83 دقیقه به طول می‌کشد.

 

image

 


شرکت‌کننده شماره دو: فبلت کهکشانی؛ سامسونگ گلکسی Note 4 و سامسونگ گلکسی Note Edge
سامسونگ گلکسی Note 4 و برادر Edge آن اولین نسل از پرچم‌داران سامسونگ بودند که با قابلیت شارژ سریع روانه بازار شدند.
گلکسی Note 4 در مدت 95 دقیقه شارژ کامل می‌شود و برادرش گلکسی Note Edge در مدت 82 دقیقه از صفردرصد شارژ به صددرصد می‌رسد. البته امتیاز گلکسی نوت این است که این محصول با باتری‌های قابل تعویض به بازار آمد و در سال گذشته سامسونگ باتری‌هایی با طول عمر و انرژی بیشتر نیز روانه بازار کرد. این ویژگی Note  بسیاری از کاربران انرژی‌دوست را به سمت خود جذب کرده است.

 

image

 


شرکت‌کننده شماره سه: پیوند گوگلی؛ گوگل Nexus 6
صفحه نمایش بزرگ در کنار باتری 3220 میلی‌آمپری از نظر گوگل ترکیبی مناسب بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اندازه صفحه نمایش 6 اینچی و میزان انرژی مصرفی قطعات داخلی نکسوس 6 این دستگاه را در میانه جدول عمر باتری قرار می‌دهد.
خوشبختانه نکسوس 6، مانند دو شرکت‌کننده قبلی، با قابلیت شارژ سریع روانه بازار شد. 98 دقیقه طول می‌کشد تا باتری نکسوس 6 از صفر تا صددرصد شارژ شود. در میان تمام دستگاه‌های نکسوس نیز نکسوس 6 سریع‌ترین زمان شارژ شدن را دارد.

 

image

 


شرکت‌کننده شماره چهار: فعال کهکشانی؛ سامسونگ گلکسی S6 اکتیو
وقتی سامسونگ پرچم‌داران S6 و S6 edge را با قابلیت شارژ سریع عرضه کرد، همه بر این باور بودند که این کمپانی می‌توانست عمر باتری‌ها را بالاتر ببرد. با عرضه گلکسی S6 Active سامسونگ این مسئله را حل کرد. عمر باتری S6 Active بسیار بالاست و کاربر به‌راحتی می‌تواند مدتی طولانی از دستگاهش استفاده کند.
در کنار عمر باتری مناسب، S6 Active قابلیت شارژ سریع نیز دارد: 103 دقیقه طول می‌کشد تا S6 Active به‌طور کامل شارژ شود.

 

image

 


شرکت‌کننده شماره پنج: شکست نور؛ HTC One M9
به‌طور قطع می‌توان One M9 را یکی از گوشی‌های اندرویدی خوب دانست، البته این گوشی از نظر تجاری شکست بزرگی برای HTC محسوب شد. از نظر عمر باتری، One M9 در میانه جدول قرار دارد، اما قابلیت شارژ سریع این امکان را به One M9 می‌دهد تا در مدت 106 دقیقه باتری‌اش را به‌طور کامل شارژ کند.

 

image

 


بدون شک برنده مسابقه سرعت شارژ باتری سامسونگ گلکسی S6 است. سایر شرکت‌کنندگان نیز به همین ترتیبی که در این فهرست قرار داشتند، رتبه 2 تا 5 را کسب می‌کنند.


آیا شما از زمان شارژ شدن دستگاه خود راضی هستید؟ به‌نظر شما جای کدام گوشی هوشمند در این فهرست خالی است؟

منبع: Phone Arena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۶/۲
داداش سامسونگ گوشی هایی مثل نوت 4 رو داده که نشون داد بدون نقص هستن و صد البته هنگ نمیفهمه چیه شما یه چیز شنیدی ولی نمیدونی اون گوشی های رده پاینه اندروید هستن که هنگ میکنه نه پرچمداراش ولی یه مدل از اپل نام ببر بدون نقص باشه فقط یه مدل!

King

۱۳۹۴/۵/۳۰
کاری به این حرفا ندارم اما بهترین گوشی و استاندارد ترین گوشی از لحاظ همه چی s5 هستش چون خودم موبایل فروشی دارم و همه ی اینا دستم بودن

sina

۱۳۹۴/۵/۱۳
خیلی مقایسه مسخره ای بود. هر باتری یه ظرفیت معینی داره. هر چی ظرفیت باتری بیشتر باشه مدت زمان بیشتری هم طول می کشه تا پر شه. همان طور که انتظار میرفت باتری اس ۶ به خاطر ظرفیت پایینتر سریعتر شارژ میشه. اخه این چه مقایسه ایه ؟

علی

۱۳۹۴/۵/۱۳
سلام من یک گوشی قدیمی سونی اریکسون T650 دارم خالی که میشه باطریش فقط 2دقیقه میزنم تو شارژبعد میگه باطری پراست!!! بعد تا سه روز میره!!!!!!!

erfan

۱۳۹۴/۵/۱۳
سامسونگ؟؟؟سرور؟؟؟شوخی نکن!اخه اپل کجا و این اسباب بازیا هنگروییدی کجا!!!