خانهاخبار
توشیبا از عرضه دو تبلت جدید و مجهز به ویندوز ۱۰ خبر داد

توشیبا از عرضه دو تبلت جدید و مجهز به ویندوز ۱۰ خبر داد

نام توشیبا در زمینه تولید لپ‌تاپ و اخیرا تولید تبلت‌های ویندوزی نامی آشناست. این شرکت ژاپنی از دیرباز محصولات باکیفیت و پرقدرت تولید کرده و حالا، پس از عرضه ویندوز ۱۰، قصد دارد دو تبلت جدید با سیستم عامل محبوب مایکروسافت وارد بازار کند.
۱۳۹۴/۵/۱۰

زمانی که به ویندوز ۱۰ فکر می‌کنیم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها هدایت می‌شود. اما، برخلاف تصور ذهنی ما، تمام تلاش مایکروسافت این بوده که ویندوز ۱۰ را سیستم عاملی یونیورسال کند تا روی تمام دستگاه‌ها، اعم از کامپیوترها و گجت‌های همراه، عملکرد یکسان داشته باشد.

در فاصله چند روز پس از عرضه رسمی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، کمپانی ژاپنی توشیبا، که سابقه‌ای طولانی در ساخت لپ‌تاپ‌های ویندوزی دارد، از دو مدل تبلت جدید رونمایی کرده که هر دو به ویندوز ۱۰ مجهزند. این تبلت‌ها Encore 10 و Encore 10k نام دارند و هر دو در بدنه‌ای فلزی قرار گرفته‌اند. هر دو تبلت به صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی فول اچ‌دی، ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهزند و پردازنده Intel Atom x5 وظیفه پردازش را در آنها برعهده دارد.

 

image

 

 

اما تفاوت این دو تبلت در چیست؟

مدل Encore 10k قابلیت اتصال به کیبورد جانبی را دارد. این کیبورد، با کمک باتری‌ای که در آن قرار گرفته، می‌تواند عمر باتری ۱۱ ساعته برای این تبلت به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، برخورداری از درگاه خروجی تصویر استاندارد مانند HDMI، درگاه Gigabit Ethernet و ۲ درگاه USB3 از دیگر مزایای اتصال این مدل به کیبورد جانبی است.

در طرف مقابل، مدل Encore 10 فقط تا ۷ ساعت می‌تواند با کمک باتری صاحبش را همراهی کند و از امکان اتصال به کیبورد جانبی و برخورداری از درگاه‌های ذکرشده در آن خبری نیست. این مدل تنها از درگاه‌های Micro HDMI ،Micro USB و MicroSD برخوردار است. همچنین هر دو مدل در حالت پیش‌فرض وزن ۵۸۹ گرمی دارند، اما مدل Encore 10k پس از اتصال به کیبورد جانبی وزن ۱۱۷۹ گرمی پیدا می‌کند.

 

قیمت و زمان عرضه

تبلت Encore 10 قیمتی ۲۹۹ دلاری با ویندوز ۱۰ و ۳۹۹ دلاری با ویندوز ۱۰ نسخه حرفه‌ای یا Professional دارد، درحالی‌که مدل Encore 10k با هر دو نسخه ویندوز ۱۰ قیمت ۴۷۹ دلاری دارد. توشیبا زمان دقیقی برای عرضه این دو تبلت اعلام نکرده، اما مشخص کرده که هر دو آنها اواسط ماه سپتامبر سال جاری روانه بازار می‌شوند. 

منبع: techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)