خانهاخبار
راهنمای آی‌او‌اس: چگونه از باز شدن نسخه موبایل سایت‌ها در iOS جلوگیری کنیم

راهنمای آی‌او‌اس: چگونه از باز شدن نسخه موبایل سایت‌ها در iOS جلوگیری کنیم

خیلی از اوقات به دلیل دور بودن از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود مجبور هستیم سایت‌ها را با گوشی یا تبلت خود باز کنیم. در این حالت بسیاری از سایت‌ها در نسخه موبایل بارگذاری می‌شوند که شاید این همیشه برای ما خوشایند نباشد. اما اگر گوشی یا تبلت ما به سیستم عامل آی‌او‌اس مجهز است، راه حل باز کردن نسخه کامل وب‌سایت‌ها چیست؟
۱۳۹۴/۵/۵

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که وب‌سایتی را با آی‌دیوایس خودتان باز کنید، اما به‌شکل خودکار نسخه موبایل آن وب‌سایت برایتان باز شود. اگر این اتفاق زمانی بیفتد که آیپد مینی یا آیفون ۶ پلاس در دست دارید، کار کردن با نسخه موبایل وب‌سایت‌ها برایتان عذاب‌آور می‌شود، چون در این مواقع نسخه کامل وب‌سایت‌ها امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد.

خوشبختانه در سافاری، مرورگر اینترنت iOS، قابلیتی تعبیه شده است تا هر زمان که می‌خواهید، هر کدام از نسخه‌های عادی یا دسکتاپ یک صفحه اینترنتی را بنا به نیازتان باز کنید. این قابلیت در iOS 8 به این سیستم عامل اضافه شد. در این نسخه از iOS کاربر باید یک بار روی قسمت لینک را لمس کند، سپس صفحه را به پایین بکشد تا گزینه بارگذاری صفحه اینترنتی موردنظر در حالت دسکتاپ (Request Desktop Site) فراهم شود.

 

image

 

در iOS 9 نحوه فعال کردن این حالت در سافاری تغییر کرده است: برای بارگذاری نسخه دسکتاپ سایت‌ها باید انگشتتان را روی دکمه Refresh قرار دهید تا منوی مربوط به بازکردن نسخه دسکتاپ سایت نمایان شود.

 

image
   
image

 

برای بازگشت از این حالت نیز دوباره باید همین کار را تکرار کنید، اما به نظر می‌رسد چون iOS 9 فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد، این بخش یک ایراد کوچک دارد: به‌جای نمایش عبارت Request Mobile Site، باز هم عبارت Request Desktop Site نمایش داده می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مددی

۱۳۹۴/۵/۷
خیلی مخلصیم علی آقا، دست شما درد نکنه

amir

۱۳۹۴/۵/۵
vaghti too site shoma request desktop ro mizanim site hamoon tor yani roo halate mobile mimoone. cheraa?